Andet multimedie
bentjuul 3670
Installation af Photoshop 7 volder problem~
Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 09:53

En dag da jeg kommer på arbejde, kan jeg ikke åbne Photoshop, som jeg ellers
så flittigt plejer at bruge hver eneste dag. Der er tale om Photoshop 7, som
er installeret på en Win 2000 maskine.

Det der skete da jeg åbnede Photoshop var, at den åbnede indlæsnings
vinduet, og da den var færdig med at indlæse, så skete der bare ikke mere,
programmet åbnede ikke. Programmet lukkede ned, og nu kan det ikke åbnes.

Nå, jeg gav ikke bare lige op så nemt. Jeg af-installerede det, og
installerede det igen. Så er det, at jeg får følgende besked:

You currently have Adobe Photoshop's primary Scratch and Windows' primary
paging file on the same volume, which can result in reduced performance. It
is recommended that you set Adobe Photoshop's primary Scratch volume to be
on a different volume, preferably on a different physical drive. /OK/

Hvad betyder det lige?? Det har jo kørt fuldstændig fejlfrit længe.

Jeg har ikke andre partitioner end mit C: Programmerne installeres på C: og
arbejdsfiler gemmes på en arbejds server.

Adobe's support siger, at jeg skal snakke med Microsoft, og Microsoft siger,
at problemet skal løses af Adobe...så der er jeg ikke blevet klogere.

Help me!!

(Også postet i edb.system.ms-windows)

Hilsen Trine

Fra : Thomas²°°³

Dato : 07-10-03 10:28

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
siger,
> at problemet skal løses af Adobe...så der er jeg ikke blevet klogere.

Jeg kan ikke forstå at Adobe ikke kan svare på det ... det programmet
fortæller dig, er at din scratchdisk (når programmet løber tør for ram
bruger det din harddisk som ram), er den samme som den Windows bruger. Hvis
du i stedet lægger din scratchdisk på et andet drev vil du ikke få den
fejlmeddelelse. Hvis du har ram nok, så vil du ikke kunne mærke noget til
det. Det er ikke en fejlmeddelelse, men blot en orientering, og jeg kan ikke
tro det har noget at gøre med at du ikke kunne køre din gamle installation
af Photoshop.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 10:38

> [...]
ikke
> tro det har noget at gøre med at du ikke kunne køre din gamle installation

Hej Thomas

Jeg var også forbavset over den dårlige service jeg fik hos både Adobe og
Microsoft.

Ram, ja det har jeg ikke ret meget af på maskinen. Men vil da mene at 229
(delt) mb er nok, eller?? De eneste programmer jeg har kørende på samme tid
er: InDesign, Outlook Express, og så Photoshop, da det virkede...

Jeg forstår ikke, hvis det skal være rammene der er noget galt med, for der
sker det samme, hvis Photoshop er det eneste program jeg vil åbne. Jeg åbner
det, indlæsnings-skærmen tæller op...det ser ud som om programmet åbner, men
PUFF det lukker helt ned, uden nogen advarsel.

Advarslen jeg skriver om, den kommer kun, når jeg vil åbne programmet første
gang efter re-installationen.

Jeg har kun mit 8 gb C: drev, ingen andre partitioner jeg kan installere det
på, desværre.

Hvad kan jeg gøre??

Fra : B. Smalbro

Dato : 07-10-03 11:01

Det lyder altså som om du har for lidt plads på disken. 8 giga er jo ikke
alverden - hvor meget fri plads har du? Har du prøvet at defragmentere?

Kh
Bjørn

Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 11:05

> alverden - hvor meget fri plads har du? Har du prøvet at defragmentere?

Jeg har 4,45 GB ledig endnu, så det burde da ikek være det, eller?

Fra : Thomas²°°³

Dato : 07-10-03 12:48

> [...]
tid
> er: InDesign, Outlook Express, og så Photoshop, da det virkede...

Så vil jeg nok foretrække min. 512 mb ram.

Har du opdateret til version 7.01?

Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 12:58

> Har du opdateret til version 7.01?

Nej det har jeg ikke.

Trine

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-03 13:52

Misser007 <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> wrote:

> Nej det har jeg ikke.
>
> Trine

Hvorfor har du ikke det
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 14:39

> Hvorfor har du ikke det

Tjaaah, godt spg. Jeg går ikke så meget op i opdateringer, derfor I guess

Trine

Fra : Thomas²°°³

Dato : 07-10-03 15:05

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
> Tjaaah, godt spg. Jeg går ikke så meget op i opdateringer, derfor I guess

Dårlig idé - opdateringer fixer fejl og mangler, og opdateringer til Windows
lukker sikkerhedshuller.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-03 15:52

Thomas"°°" <flash4@it.invalid> wrote:

> "Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Dårlig idé - opdateringer fixer fejl og mangler, og opdateringer til Windows
> lukker sikkerhedshuller.

Just my point)))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Thomas²°°³

Dato : 07-10-03 13:56

> Nej det har jeg ikke.

Det kunne nok være en god idé, hvis det er en kendt fejl, så er det nok
rettet i opdateringen.

Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 14:40

> Det kunne nok være en god idé, hvis det er en kendt fejl, så er det nok
> rettet i opdateringen.

Ok, så må jeg have fat i sådan en opdatering, hvor finder man så den? Har
kigget lidt på adobe.com

Trine

Fra : Thomas²°°³

Dato : 07-10-03 15:04

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, så må jeg have fat i sådan en opdatering, hvor finder man så den? Har
> kigget lidt på adobe.com

Du er på rette spor,
http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=39&platform=Windows

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-03 15:55

Thomas"°°" <flash4@it.invalid> wrote:

> "Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du er på rette spor,
> http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=39&platform=Windows

Men har I ikke knappen i menuliniens HELP, hvor man bare trkker Updates?
Så tjekker PS selv efter - det gør min tiværtifal))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-10-03 11:36

Misser007 skrev:

> [...]
> jeg vil åbne. Jeg åbner det, indlæsnings-skærmen tæller op...det
> ser ud som om programmet åbner, men PUFF det lukker helt ned, uden

Det er et typisk tegn på at der er gået koks i præferencefilen /
indstillingsfilen. Den fil bliver ikke ændret ved at du af- og
geninstallerer Photoshop.

Prøv i stedet at nulstille præferencefilen. Tryk Shift + Ctrl
+ Alt nede lige umiddelbart efter at du har dobbeltklikket på
ikonet som starter Photoshop. Du skal nå at trykke tasterne
ned inden Photoshop-logoet kommer op på skærmen. Hvis du når
det så vil der komme en dialogboks som spørger om du ønsker
at nulstille. Svar ja til det.

Madsen.

Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 12:03

> [...]
> ned inden Photoshop-logoet kommer op på skærmen. Hvis du når
> det så vil der komme en dialogboks som spørger om du ønsker

Shift + ctrl + alt, giver ingen resultat, selv om jeg snildt når at trykke
de tre taster ned inden opstartsfasen af PS.

Trine

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-10-03 12:21

Misser007 skrev:

> Shift + ctrl + alt, giver ingen resultat, selv om jeg snildt når
> at trykke de tre taster ned inden opstartsfasen af PS.

Så gør du det ikke på det rigtige tidspunkt. Du skal gøre det et
brøkdel af et sekund efter at du har startet Photoshop og inden
logoet kommer op på skærmen. Tryk tasterne ned og hold dem nede.
Lige så snart Photoshop-logoet bliver synligt vil dialogboksen
med spørgsmålet komme.

Madsen.

Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 12:55

> [...]
> logoet kommer op på skærmen. Tryk tasterne ned og hold dem nede.
> Lige så snart Photoshop-logoet bliver synligt vil dialogboksen

Tusind tusind tak!

Jeg skulle holde tasterne nede, det var der jeg gjore det forkert. Nu kører
Photoshop igen, og jeg håber den gør det længe

Er der noget med, at man skal trykke/skrive noget i Preferences i Plug-Ins &
Scratch Disks, samt i Memory & Image Cache ????

Trine

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-10-03 15:15

Misser007 skrev:

> Er der noget med, at man skal trykke/skrive noget i Preferences i
> Plug-Ins & Scratch Disks, samt i Memory & Image Cache ????

Ingen siger at man skal, men man kan godt ændre værdierne hvis der
er behov for det. De fleste kan dog snildt klare sig med standard-
indstillingerne.
Scratch-disken er der ikke meget ved at ændre for dit vedkommende
når du kun har en enkelt harddisk.
Memory har noget at gøre med hvor meget af den tilgængelige RAM
Photoshop må bruge. Det kan være fristende at stille den til 100 %,
men lad være med det. Det vil temmelig sikkert resultere i at
Windows og andre programmer på din computer vil køre på pumperne
når Photoshop kører, da de jo ikke har RAM nok når Photoshop har
snuppet det hele. Når du ikke har mere RAM end du har, så ville
jeg vælge at køre med standardindstillingen som så vidt jeg husker
er 50 %. Du kan måske slippe afsted med at hæve den til 60-65 %,
men så heller ikke mere.

Image Cache er en funktion som gemmer forskellige zoomniveauer af
billedet i et mellemlager (cache) hvilket resulterer i at billedet
vil blive genoptegnet hurtigere når du zoomer ind på det(*).
Standardindstillingen er 4 og betyder i praksis at Photoshop vil
gemme den zoomprocent som hedder 66.7, 50, 33.3 og 25 % i cachen.
Hvis du stiller værdien til 6 så vil 16.7 og 12.5 % zoom også blive
gemt i cachen. Vælger du 8 (maksimum) så vil alle zoomniveauer helt
ned til 6.25 % blive gemt.
Mit råd er at lade den stå på 4 eller måske endda gå længere ned
hvis du sjældent arbejder med meget store billeder.

(*) En cache skal dog lige fyldes inden den er noget bevendt, så
første gang du åbner et billede og zoomer ind til f.eks. 50 % så
bliver Photoshop nødt til at regne på det, men denne udregning
vil så blive gemt i cachen til næste gang hvor du zoomer ind til
50 % i det samme billede.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-10-03 19:27

Thomas Madsen skrev:

> ...første gang du åbner et billede og zoomer ind til f.eks. 50 %

Eller vel rettere ud.

Madsen.