Andet multimedie
bentjuul 3670
Filformat og Paint Shop Pro
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 05-10-03 22:10

Jeg er ikke med på forskellen i filformat, fx har jeg et foto.jpg, som,
når det ligger i mappen Billeder, fylder 48,6 kb, men når det er åbnet i
Paint Shop Pro fylder det hele 900 kb???

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 05-10-03 22:34

Lisbet Laursen wrote:
> Jeg er ikke med på forskellen i filformat, fx har jeg et foto.jpg,
> som, når det ligger i mappen Billeder, fylder 48,6 kb, men når det er
> åbnet i Paint Shop Pro fylder det hele 900 kb???

Hej igen

Jeg mente nok filstørrelse!

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Jane (ö)

Dato : 05-10-03 22:29

> [...]
> når det ligger i mappen Billeder, fylder 48,6 kb, men når det er åbnet i
> Paint Shop Pro fylder det hele 900 kb???

Det er fordi, at et billede der er arkiveret som .jpg er "pakket" ned, så
det ikke fylder så meget, som når det bliver pakket ud i et program - der i
dit tilfælde er Paint Shop Pro.

Det er egentlig bare en måde at komprimere dine billeder på - det at
arkivere dem som JPG.

Mvh Jane

www.125.dk

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 05-10-03 23:41

Jane (ö) wrote:

> [...]
> program - der i dit tilfælde er Paint Shop Pro.
>
> Det er egentlig bare en måde at komprimere dine billeder på - det at

OK, det er jeg med på. Og når jeg kigger på det samme billedes
egenskaber i internetbrowseren, så fylder det også noget med 48 kb, vil
det så sige, at det ikke er for "tungt" til at sende ud på nettet?

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Madsen

Dato : 06-10-03 00:22

On Mon, 6 Oct 2003 00:40:57 +0200, "Lisbet Laursen"
<lisbet@hotmail.com> wrote:

>OK, det er jeg med på. Og når jeg kigger på det samme billedes
>egenskaber i internetbrowseren, så fylder det også noget med 48 kb, vil
>det så sige, at det ikke er for "tungt" til at sende ud på nettet?

Ja, det er korrekt. Mens billedet "bare" ligger på din harddisk
eller på en server ude på nettet vil det kun fylde de 48 KB.
Det er også kun 48 KB som man skal downloade for at se
billedet. Det er først i det sekund at computern pakker JPG
filen ud for at vise billedet at det fylder meget mere, men
dette sker kun i maskinens hukommelse.

Så du kan sagtens lægge et billede på 48 KB ud på nettet.

mvh Madsen