Andet multimedie
bentjuul 3670
Sammenligne billeder program
Fra : Stefan

Dato : 03-10-03 22:09

Hej

Jeg havde et rigtigt godt program (freeware) til at finde billeder på disken
og sammenligne dem, så man kunne slippe af med dupletter, men min disk har
været gået ned og programmet med den. Så jeg er på udkig efter et andet godt
program til dette.

Stef

Fra : emj

Dato : 03-10-03 22:23

On Fri, 3 Oct 2003 23:09:08 +0200, "Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

> [...]
>været gået ned og programmet med den. Så jeg er på udkig efter et andet godt

PhotoShop Album.
Det koster 4-500 kr, men del kan det holde styr på dine billeder, og
del kan det finde enslignende billeder + en masse andre praktiske
ting.
Det er ikke nogen god ide med dubletter, men hvis de har samme navn,
så kan et program som "System Mechanic" http://www.iolo.com/sm/
Finde dublikater.
Det er i øvrigt et glimrende program til en masse andre
oprydningsting.
Hilsen emj

Fra : Stefan

Dato : 04-10-03 08:54

> PhotoShop Album.
> Det koster 4-500 kr, men del kan det holde styr på dine billeder, og
> del kan det finde enslignende billeder + en masse andre praktiske
> ting.

Er den funktion også med i Photo Shop 7?

/Stef

Fra : emj

Dato : 04-10-03 09:07

On Sat, 4 Oct 2003 09:54:06 +0200, "Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

>den kan det finde enslignende billeder
>
>Er den funktion også med i Photo Shop 7?
Nej
Hilsen emj

Fra : Stefan

Dato : 04-10-03 09:29

> Nej

Jeg mente også jeg havde kigget, må indrømme jeg ikke rigtigt gider købe
"Album" når jeg har PS!

Stef

Fra : emj

Dato : 04-10-03 09:47

On Sat, 4 Oct 2003 10:28:42 +0200, "Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

>Jeg mente også jeg havde kigget, må indrømme jeg ikke rigtigt gider købe
>"Album" når jeg har PS!

Det lyder da ellers som om du trænger hårdt til at få ryddet op i dine
billeder, hvis du har dubletter liggende i større stil.
Photoaslbum holder otså styr på, om dine billeder ligger på en cd
eller på din HD.

Hilsen emj

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-10-03 22:34

Stefan skrev:

> Jeg havde et rigtigt godt program (freeware) til at finde billeder
> på disken og sammenligne dem, så man kunne slippe af med
> dupletter, men min disk har været gået ned og programmet med den.

Prøv: <http://www.somewareonthe.net/gotdupes/index2.htm>.

Madsen.

Fra : Morten Obdrup

Dato : 05-10-03 13:16

ACDSee 5.0 kan gøre det

Morten

Fra : Stefan

Dato : 05-10-03 16:37

DOH!!! naturligvis, takker for hjælpen. (hukommelsen er ikke havd den har
været.

Stef