Andet multimedie
bentjuul 3670
Excel diagram ind i InDesign 2
Fra : Misser007

Dato : 03-10-03 12:39

Ja hvordan får jeg diagrammer der er udført i Excel ind i InDesign 2?

Hilsen Trine

Fra : B. Smalbro

Dato : 03-10-03 13:10

Print til pdf og importer
Kh
Bjørn

Fra : Misser007

Dato : 03-10-03 14:37

Print til PDF? Hvordan??

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-10-03 13:11

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja hvordan får jeg diagrammer der er udført i Excel ind i InDesign 2?

Du skal ihvertfald nok lige vejen om denne update først:
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2120

Eller så er det bare at gå i File/Place og så finde dit excel ark i
dialogboksen.
(Jeg bruger en engelsk version på windows, - på dansk er det nok noget
Filer/placer...)

/Per

Fra : Misser007

Dato : 03-10-03 14:38

Så er det kun tallene der kommer med, ikke det på ark2, hvor diagrammerne
ligger.

Tallene ligger i ark1 og diagrammerne i ark2

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-10-03 14:46

> Så er det kun tallene der kommer med, ikke det på ark2, hvor diagrammerne
> ligger.
>
> Tallene ligger i ark1 og diagrammerne i ark2

Når du har valgt excel-fil, kommer der en box, hvor du akn vælge hvilket ark
(og hvilke celler i arket) du vil indsætte. Hvordan det går med diagrammerne
i den anledning ved jeg ikke.
(Jeg synes nu også det er en skam at bruge så u-pæne diagrammer som excel
kan præstere i et top design program oms iIndesign

Hvis du vil have begge ark ind, så er det tænkeligt, at du skal gøre det ad
to omgange.

/Per

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-10-03 16:20

In article <3f7d7bc5$0$54764$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Misser007
<misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> wrote:

> Så er det kun tallene der kommer med, ikke det på ark2, hvor diagrammerne
> ligger.
>
> Tallene ligger i ark1 og diagrammerne i ark2

Diagrammer kommer ikke med uanset hvor de er placeret.
Den bedste metode er at printe til en fil (postscript fil) - hent filen
ind i Photoshop - indstil import indstillingerne til det ønskede. F.
eks. CMYK farver - 300 DPI.
I Photoshop beskærer du så det passer med diagrammet - billedstørrelse
så det passer til det du ønsker.
Gem som PSD fil - og du har scalerbar grafik som du kan indsætte i
InDesign.
Samme trick kan bruges med Word filer hvor der er tegnet noget.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen