Pølsemandens pølser?
Fra : JS

Dato : 29-10-03 09:55

Mit første indlæg om ovenstående havnede i et andet pølseindlæg hvor
OE-brugere næppe ser det...

Mit spørgsmål gik på:
Jeg ved at der er noget særligt ved pølsemandens pølser og at de ikke kan
købes af menigmand. De er iflg. producenterne meget dyrere at fremstille end
de pølser vi finder i supermarkedet.

Men hvad er forskellen?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 29-10-03 10:16

"JS" <js_539@hotmail.com> writes:
> [...]
>købes af menigmand. De er iflg. producenterne meget dyrere at fremstille

Det er nu ikke altid rigtigt - jeg har da flere gange set koldingensiske
pølsemænd på indkøb i Føtex

>Men hvad er forskellen?

Såvidt jeg er orienteret handler det blandt andet om kødmængden

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 29-10-03 12:58

On Wed, 29 Oct 2003 10:15:49 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Det er nu ikke altid rigtigt - jeg har da flere gange set koldingensiske
>pølsemænd på indkøb i Føtex

>Såvidt jeg er orienteret handler det blandt andet om kødmængden

Og så er der vist også noget om, at pølsemanden ikke har så mange
andre steder at vaske hænder, efter han har været ude at tisse.....

Fra : Emil

Dato : 29-10-03 13:59

kelds snabela ofir dot dk skrev:

>Og så er der vist også noget om, at pølsemanden ikke har så mange
>andre steder at vaske hænder, efter han har været ude at tisse.....

Går han ud for at tisse?

m.v.h. Emil

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 15:23

kelds snabela ofir dot dk wrote:

> Og så er der vist også noget om, at pølsemanden ikke har så mange
> andre steder at vaske hænder, efter han har været ude at tisse.....

Nej, det er en sejlivet skrøne! Alle pølsevogne har adgang til toilet med
håndvask, og alle pølsevogne har både en lille håndvask og sæbe, der bliver
benyttet som levnedsmiddelkontrollen kræver det.

Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : -V-

Dato : 29-10-03 15:50

Tina wrote:

> Nej, det er en sejlivet skrøne! Alle pølsevogne har adgang til toilet
> med håndvask, og alle pølsevogne har både en lille håndvask og sæbe,
> der bliver benyttet som levnedsmiddelkontrollen kræver det.

Har du selv en pølsevogn, eller kender nogen der har?

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 16:36

-V- wrote:

> Har du selv en pølsevogn, eller kender nogen der har?

Vi havde fat i emnet (og skønerne), da jeg i sin tid gik på
levnedsmiddellinien (Teknisk Skole).

Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : -V-

Dato : 29-10-03 16:53

Tina wrote:

> Vi havde fat i emnet (og skønerne), da jeg i sin tid gik på
> levnedsmiddellinien (Teknisk Skole).

Nu vil jeg absolut ikke forklejne din uddannelse og teknisk skole, men så
har du ikke oplevet ret mange pølsemænd i virkeligheden.

Jeg er selv indenfor levnedsmiddelbranchen, og jeg har, som privatperson,
kendskab til to pølsevogne.
Den ene forpagtes af min nabo og befinder sig på en større københavnsk
S-togs- og -metrostation.
Med min viden om hans generelle hygiejne og holdning dertil, og hvad jeg har
set ham bedrive tiden med i vognen kommer jeg aldrig nogensinde til at spise
dér.

Den anden står på en større københavnsk runddel tæt på et københavnsk 'hus
for unge'.
Jeg har flere gange observeret mistænkelige ting fra den kvindelige ejer,
men det værste var da hun skulle gøre sine ketchup- og sennepflasker rene:
det foregik ved at tørre studserne af med et viskestykke, og da indtørret
ketchup sidder ret godt fast blødgører man det da ved at sutte på studsen.
Jo, det gør man da.

Levnedsmiddelkontrollen 'har ikke tid', sikkert pga. nedskæringer.

-V-

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 29-10-03 17:26

kelds snabela ofir dot dk <kelds@ofir.dk> writes:
>Og så er der vist også noget om, at pølsemanden ikke har så mange
>andre steder at vaske hænder, efter han har været ude at tisse.....

Den skrøne har jeg også hørt - men tror nu ikke på den.

Men i forhold til kogevandet ved jeg at der er mange der med held kan
tilsætten en halv pilsner. Andre bruger en skvat eddike og atter andre
hælder lidt porter i. Jeg bruger selv en halv almindelig bajer i
kogevandet. Det gør noget utroligt godt ved pølserne.

Skal de steges er det vigtig at give sig rigtig god tid, det bliver de
bedst af

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 29-10-03 21:38

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> købes af menigmand. De er iflg. producenterne meget dyrere at fremstille

Efter hvad jeg har hørt drejer det sig om skindet. De skulle have et ekstra
"knæk"

Fra : Thïngmand

Dato : 30-10-03 09:16

> Men hvad er forskellen?

Du kan godt få ordentlige pølser i mange supermarkeder, men som hovedregel
er pølsemandens pølse mere kødfyldte, en rigtig tarm med knæk i og så er de
røgede. Din slagter kan helt sikkert skaffe pølser af denne kvalitet...

Regn med 40-50 kr./kg.

--
Thïngmand
www.thingmand.dk