Størrelse på outputtet af et php script?
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 21-10-03 09:56

Hej,

Hvordan kan jeg se størrelsen på det mit php script outputter til
webserveren?

Altså reelt, størrelsen på det som brugeren skal loade i sin browser.

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-10-03 10:23

"Thomas Damgaard" <tdn@sprex.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvordan kan jeg se størrelsen på det mit php script outputter til
> webserveren?
>
> Altså reelt, størrelsen på det som brugeren skal loade i sin browser.

Åben din browser og vis siden. Vælg egenskaber. Så kan du se størelsen.

--
Benny

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 21-10-03 10:43

Benny Nissen wrote:
> "Thomas Damgaard" <tdn@sprex.dk> skrev i en meddelelse

> Åben din browser og vis siden. Vælg egenskaber. Så kan du se
> størelsen.

Efter som jeg poster det i en php-gruppe er det naturligvis fordi jeg vil
programmere mig frem til det i php.

Mvh
Thomas

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 21-10-03 11:11

Thomas Damgaard wrote:

> Efter som jeg poster det i en php-gruppe er det naturligvis fordi jeg vil
> programmere mig frem til det i php.

Jeg har ikke prøvet, men du kan måske finde ud af det ved at bruge
ob_start() .. ob_end_flush()

http://dk2.php.net/manual/en/function.ob-get-length.php

--
excuse of the day : Zombie processes haunting the computer
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 21-10-03 11:16

Thomas Damgaard wrote:
> Hej,
>
> Hvordan kan jeg se størrelsen på det mit php script outputter til
> webserveren?

<?php
ob_start();

.... dit script...

$content = ob_get_clean();

$size = strlen($content);
print $size.' bytes';
?>

> Altså reelt, størrelsen på det som brugeren skal loade i sin browser.

Så skal du jo også parse indholdet for billeder, stylesheets osv., det
skal jo også loades..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 21-10-03 11:41

Nezar Nielsen wrote:

> <?php
> ob_start();
>
> ... dit script...
>
> $content = ob_get_clean();
>
> $size = strlen($content);
> print $size.' bytes';

takker.

> Så skal du jo også parse indholdet for billeder, stylesheets osv., det
> skal jo også loades..

ja. det ved jeg.
det er osse lidt et problem.

har du nogen ide til at løse det?

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-10-03 12:28

Thomas Damgaard wrote:

> ja. det ved jeg.
> det er osse lidt et problem.
>
> har du nogen ide til at løse det?

http://dk.php.net/manual/en/function.filesize.php

Så skal du lave nogle regular exp. som går ind og snupper alle filer med
src="something_file" og tester på det... og <link href=".."

Men hvis det er for brugeren skyld ville jeg undlade det - for brugerens
( og serveren) skyld ;)

Ellers forklar hvad det skal bruges til? Noget statistik eller ligende?
I så fald ville det være mere optimalt at analysere logfilen :)

mvh
johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-10-03 12:31

Johan Holst Nielsen wrote:

> http://dk.php.net/manual/en/function.filesize.php

Og iøvrigt - virker kun lokalt - så hvis du linker til filer via
"http://...." eller ligende - så virer den ikke...

Så må du fopen... og læse alt indhold... bruge strlen (eller ligende),
og bruge det som resultat.

mvh
Johan

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 21-10-03 12:58

Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> med src="something_file" og tester på det... og <link href=".."
>
> Men hvis det er for brugeren skyld ville jeg undlade det - for

hehe jaeh ok.
så tror jeg bare jeg lader det ligge

> Ellers forklar hvad det skal bruges til? Noget statistik eller
> ligende? I så fald ville det være mere optimalt at analysere logfilen
> :)

Til noget optimering.
Ikke noget der skal køre på et released site.

Mvh
Thomas Damgaard