CC's ophør med fastpris.
Fra : Dennis T.

Dato : 11-04-01 18:19

Er der andre der har fået brevet fra CC med ophør af deres fastpris-produkt?

Der røg den sidste mulighed for at sidde på nettet uden dårlig samvittighed
mht. regning når man bor et sted uden adsl - dog er der jo tdk, men det
koster noget mere + router.

/Dennis

Fra : Iceman

Dato : 11-04-01 18:43

Ja vi har også lige fået brevet, og har pt. ikke mulighed for asdl(lorte
land)

--
\////
-(o o)-

Regards/Hilsen
Iceman®

Fra : Anders Lund

Dato : 11-04-01 19:54

ME 2..... Jeg har haft den dårligste uge med cc.

1) I søndags og til i dag har mit internet ikke virket. CC's skyld
2) I mandags fik jeg en regning på 900 kr, for et fastpris 60 abodoment som
jeg afmelte i august
3 JA,, og nu får jeg så at vide at mit levebrød nu er skåret ned fra 25 til
8 timer.

Jeg hader cc

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 11-04-01 22:30

> 3 JA,, og nu får jeg så at vide at mit levebrød nu er skåret ned fra 25
til
> 8 timer.
>
> Jeg hader cc

øh levebrød? Hvad med cc's?

p.s. lær at qoute under det du qouter

Fra : Dino

Dato : 12-04-01 00:06

I <9b2ifc$7cu$1@news.cybercity.dk> 11-4 2001, skrev Flemming Lynggaard:

> p.s. lær at qoute under det du qouter

????? :0D

--
Mvh Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-04-01 10:24

"Dino" <psychodaddy@ninja.Ingen.Spam.Tak.dk> wrote in message

> ????? :0D
>
> --

Skriv under det du kommentere .. bedre

/F

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-04-01 00:12

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> øh levebrød? Hvad med cc's?

Efter gennemgang af adskillige tråde omhandlende ISPérs indtjening (eller
mangel på samme) grundet billige produkter (eller mangel på samme), så kan
jeg ikke se, man skal have det mindste ondt af CC.

For CC er det bare "surt show", eller sagt på en anden måde, de er ikke
dygtige nok til at tjene penge på netop dette produkt.

Eller gælder der andre hensyn for CC?

mvh
Bjørn

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-04-01 10:24

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> For CC er det bare "surt show", eller sagt på en anden måde, de er ikke
> dygtige nok til at tjene penge på netop dette produkt.

Hvis du bemærker er der ingen andre end cc tilbage der tilbød dette produkt,
så der er ikke penge i flatrate via analog med den nuværende prisstruktur..
såå..

/F

Fra : Hauge

Dato : 12-04-01 11:03

Hejsa

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> wrote in message
> [...]
produkt,
> så der er ikke penge i flatrate via analog med den nuværende

TDC gør da stadig.

Mvh Hauge

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-04-01 11:19

In article <9b45if.1as.1@CUThrcnet.dk>, "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk>
wrote:

> TDC gør da stadig.

ISDN er da ikke analogt.

--
MVH
Martin Edlich (7)

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-04-01 12:12

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> ISDN er da ikke analogt.

Næh, men ISDN afregnes også pr. minut lissom analog telefoni...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Dennis T.

Dato : 12-04-01 16:29

Søren C. Fischer wrote on Thursday 12 April 2001 13:11 in
<9b42ki$ne0$1@sunsite.dk>:
> Næh, men ISDN afregnes også pr. minut lissom analog telefoni...

Nej - ikke med pro@ccess eller hvad det nu hedder.

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-04-01 17:34

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
> ISDN er da ikke analogt.

Prisforskellen på ISDN og Analoge porte er negligibel i den sammenhæng.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-04-01 19:13

On Fri, 13 Apr 2001 18:33:55 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
>
>Prisforskellen på ISDN og Analoge porte er negligibel i den sammenhæng.

Ikke på det central placerede udstyr, der er ISDN porte væsentligt billigere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-04-01 18:58

In article <slrn9degds.29u.jesper@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

>Ikke på det central placerede udstyr, der er ISDN porte væsentligt billigere.

Og varmer knap så meget og bruger mindre strøm, og er nemmere at
troubleshoote.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Anything free is worth what you pay for it.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-04-01 22:42

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke på det central placerede udstyr, der er ISDN porte væsentligt
billigere.

Jeg ved det, men mon ikke minuttaksterne er de store pengeslugere i den
forbindelse?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-04-01 11:44

> [...]

produkt,
> så der er ikke penge i flatrate via analog med den nuværende

Men den vanlige logik (der findes i grupperne) - nå....

Efterfølgende - Da de nu er alene (nærmest monopolhavende), kan de da blot
tilpasse deres virksomhed (fyre nogle medarbejdere) og således sænke deres
omkostninger og vupti - så tjener de penge på produktet (dette også sagt med
den vanlige "gruppe"-logik).

mvh
Bjørn

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-04-01 12:16

> [...]
> omkostninger og vupti - så tjener de penge på produktet (dette også sagt

Øh har du selv læst det vrøvl? Hvem har monopol og hvad skulle det hjælpe af
fyre medarbejdere??

/F

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-04-01 12:26

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Øh har du selv læst det vrøvl? Hvem har monopol og hvad skulle det hjælpe
af
> fyre medarbejdere??

Ja da - Jeg prøver efter bedste evne at "efterligne" andre indlæggeres
løsningsforslag i lignende situationer (den vanlige *gruppelogik*).

Denne vanlige *gruppelogik* går på:

1) Ved manglende service - Ansæt nogle flere medarbejder (skide være med
hvad det koster).

2) Ved faldende indtjening - Enten er løsningen (svaret) et rungende *NÅ*,
dårlig ledelse eller ditto medarbejdere (så ud af vagten med dem).

3) Hvis al anden brok slår fejl - Så er det nok fordi, de har monopol (på
hvad ved ingen).

Så derfor - For CC... "surt show".

mvh
Bjørn

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 11-04-01 23:31

Har også fået den, men 8 timer om dagen er vel også ok, jeg kan blot ikke
pt. overskue om der er andre udbydere der har bedre tilbud. ???

490,- pr. md. for 8 timer om dagen er stadig fuldstændigt sindsygt dyrt set
i forhold til ADSL, som man ikke kan få fordi man er "jyde"

Pis land..... Teknologiske fremskridt, up my b*tt.....
--
Søren H Wind - s.wind@mail.com - Knald billig 1998 - Peugeot 106 1.6
Rallye sælges!

Fra : Ib Thomsen

Dato : 12-04-01 04:13

Hej

Kunne man da bare gemme forbruget til f.eks. weekenden...

Venlig Hilsen
Ib Thomsen

Fra : Ali Ben Skurk

Dato : 12-04-01 07:28

"> Hej

> Kunne man da bare gemme forbruget til f.eks. weekenden...
>
> Venlig Hilsen
> Ib Thomsen

Nej det kan man desværer ikke de 8 timer er pr. dag og kan ikke overføres og
går man over de 8 timer så koster det 11 øre pr. minut.

Skurken

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 13-04-01 15:42

Så vidt jeg kan se er billigste løsning nu, både at have CC 8 timer - når
daglig ration på de 8 timer er opbrugt, så gå over på WOL -

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 14-04-01 12:10

Efter at have fuldt gruppens diskution ang. CC svinestreg (ja- jeg mener
stadif væk, at der er tale om en svinestreg) - Så er jeg med på at CC er i
sin fulde juridiske ret til at gøre som de gør !! men jeg mener stadigvæk at
det er en tavlig og mærkelig måde at behandle sine kunder på. CC bedyder at
grunden er at folk misbruger ordningen og anvender den som fast 24 timer
online... Jamen er CC da ikke i stand til at se hvem der gør sådan og så
filtrere dem fra ordningen ??? Jeg har hørt (fra en teledk -medarbejder) at
det Amerikanske moderselskab ower there, anser det som en af sine fornæmste
opgaver, at kunne tilbyde fuld opkobling til alle deres kunder (også dem på
Lars tyndskids....).. Hvorfor tager teledanmark ikke ved lærer og hvorfor
viser CC ikke her at de er moralsk bedre end tele-dk - flop ??

Jeg er fuldt klar over, at vi befinder os i en overgangsfase om et til to år
er alt dette uvæsentligt - så er det vores (kundernes) opmærksomhed der
bliver rift om

Hilsen Thomas

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-04-01 11:05

In article <9b9an6$5br$1@news.cybercity.dk>, Thomas Jørgensen wrote:
>Jamen er CC da ikke i stand til at se hvem der gør sådan og så
>filtrere dem fra ordningen ???

Det må de ikke for forbrugerombudsmanden så vidt jeg er orienteret.

> [...]
>Lars tyndskids....).. Hvorfor tager teledanmark ikke ved lærer og hvorfor
>viser CC ikke her at de er moralsk bedre end tele-dk - flop ??

TDC's moderselskab er endnu mere profitorienteret end CC nogen sinde vil
blive, så jeg tror ikke du skal regne med nogen "fornemme opgaver" fra
den side.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Conscience doth make cowards of us all.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-04-01 12:23

> en af sine fornæmste
> opgaver, at kunne tilbyde fuld opkobling til alle deres kunder

Kun hvis det kan betale sig og ikke via teknologier der anvender
kredsløbskoblet trafik.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-04-01 17:43

"Thomas Jørgensen" <overvindinge@city.dk> writes:

> Efter at have fuldt gruppens diskution ang. CC svinestreg (ja- jeg mener
> stadif væk, at der er tale om en svinestreg)

Jeg er ikke helt med endnu.

Så vidt jeg har forstået så er det her hvad der er sket:

1) CC har vurderet, at et af deres produkter ikke er rentabelt og har
besluttet at holde op med at sælge det.

2) De overfører kunderne til et nyt produkt, som de vurderer er
nogenlunde magen til - men lidt (noget?) dyrere.

3) De informerer kunderne om det. Kunderne har naturligvis mulighed
for at sige nej til at blive overført til det nye produkt og i
stedet holde op med at være CC-kunder.

Jeg har ikke fulgt sagen specielt nøje, så hvis der er noget i
ovenstående, der er forkert hører jeg gerne om det.

Hvori består svinestregen?

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Rea721

Dato : 14-04-01 18:10

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev

> 3) De informerer kunderne om det. Kunderne har naturligvis mulighed
> for at sige nej til at blive overført til det nye produkt og i
> stedet holde op med at være CC-kunder.

-snip-

> Hvori består svinestregen?

Jeg tror at "nogen" mener at de er kommet i en "Opt-out" situation, som de
ikke bryder sig om.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-04-01 20:41

"Rea721" <rea721@fabel.dk> writes:

> Jeg tror at "nogen" mener at de er kommet i en "Opt-out" situation, som de
> ikke bryder sig om.

Ah.

Og nogle andre mener, at det er galt, hvis de pludselig intet
abonnement har.

en klassisk no-win.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Hauge

Dato : 14-04-01 18:11

Hejsa

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Hvori består svinestregen?

Der er nogen der mener at CC skal lave gratis inet til alle..

Nej, de har gjort det der er mest naturligt for et firma, stoppe med det der
giver underskud.

Mvh Hauge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-04-01 19:18

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvori består svinestregen?

<ironi>
CC nægter folk deres grundlovssikrede ret til billigt Internet...

Fra : Michael Legart

Dato : 14-04-01 19:21

On Sat, 14 Apr 2001 20:17:55 +0200, Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:
> <ironi>
> CC nægter folk deres grundlovssikrede ret til billigt Internet...

s/billigt/gratis/

--
package Disclamer;

BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
1;