Grillet kat i Robinson
Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-10-03 11:14

http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,377469,00.html

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 18-10-03 11:23

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
news:ef8kb.8776$jf4.514226@news000.worldonline.dk...
> http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,377469,00.html
>
> --
> Nina El Falaki
> Feca Somali & Bengal Cats
> E-mail: cats@feca.dk
> http://www.feca.dk

Okey, Nina --- jeg burde have vidst at jeg IKKE skulle have klikket på det
link ... Men jeg var ikke lige forberedt på billederne .. nu er jeg så ved
at brække mig -- Jeg nåede ikke at læse nogen tekst -- var ca der inde i 1½
sekund - - der skulle vel ikk tilfældigvis stå i teksen at det bare var en
joke, og at de var kylling de stegte på bålet vel `????

Jeg mangler ord !!! ... De jeg har, er ikke beregnet til offentligt forum ..

Hilsen Pia

--
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-10-03 18:19

Desværre står der ikke det var en joke, man ved endda hvem der ejede katten

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 18-10-03 18:29

> Desværre står der ikke det var en joke, man ved endda hvem der ejede
katten

> --

Ejede katten ???? Hvem fanden i he*** ... Hrmf -- jeg håber virkelig at
denne person bliver anmeldt for .. et eller andet .. jeg er så harm, at det
slet ikke kan beskrives !!!! Sådan nogle medie-liderli**** eh ... - hvad var
det jeg sagde om, at mine ord ikke var beregnet for offentligt forum .. ??

Hilsen Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-10-03 07:45

Ååååhh neiiiiiiiiiiiiiiiiii hvad er det for noget forbandet
svineri!!!!!

Kede og vrede hilsner fra Louise
Louise Viborg & Jakob Jensen
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare fra d. 4/11-03

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-10-03 00:20

Pia Lihme Petersen wrote:

> [...]
> bålet vel `????
>
> Jeg mangler ord !!! ... De jeg har, er ikke beregnet til offentligt

Det er jo blot en kat.. Jeg kan forstå at det er forkert fordi den er
stjålet, men ellers kan jeg ikke se noget forkert i, at spise en kat.
Det er direkte forkert at spise en anden persons kæledyr, men for pokker,
det er jo blot et dyr!

Hvis du vil have ondt af nogle andre dyr, så tag grise som bliver fedet op i
en boks på 1½ kvadratmeter for bare at blive slagtet i et anlæg som kan
dræbe og partere 800 grise i timen.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-10-03 01:12

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse news:oSjkb.9646

> [...]
> en boks på 1½ kvadratmeter for bare at blive slagtet i et anlæg som kan

Ja, så er vi der igen!
Så snart nogen drister sig til at have ondt af katte,
eller i dette tilfælde en enkelt kat, så kører man frem
med køer og svin og deres i mange tilfælde usle levevilkår!

Jeg har svært ved at se, hvad de to ting har med hinanden at gøre!

Såvidt jeg har forstået, har en samling tumper, der skal forestille
at være strandet på en øde ø, fanget og ædt en kat!
Jeg skal ikke kunne sige, om jeg kunne fortære en kat,
hvis jeg var sulten nok og der ikke var andet føde.
Men disse mediehungrende individer dør sgu ikke af sult
- de udøver udelukkende deres lidet flatterende gerninger for
at blive kendt og vise, hvilke fantastiske overlevere de er!
Føj, for pokker - hvis jeg ikke kun havde foragt til overs for dem før,
så har jeg det nu!
Utroligt hvad mennesker kan drives til
- ikke af ren og skær nød, men bare for at komme i TV !!

Eva

Fra : Pia Nave

Dato : 19-10-03 16:08

> [...]
> så har jeg det nu!
> Utroligt hvad mennesker kan drives til
> - ikke af ren og skær nød, men bare for at komme i TV !!

Kan ikke være mere enig !!!!....og smukt formuleret iøvrigt

Mvh. Pia

Fra : Thïngmand

Dato : 21-10-03 08:33

>Såvidt jeg har forstået, har en samling tumper, der skal forestille
>at være strandet på en øde ø, fanget og ædt en kat!

Men hvis de havde fanget og ædt en gris, var der ingen der rynkede på
næsen...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-10-03 07:46

JA! det har jeg besmtemt meget ondt af! Og alle andre slagtedyr der
ikke blvier behandlet ordentligt inden slagtning.

Mvh. Louise
Louise Viborg & Jakob Jensen
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare fra d. 4/11-03

Fra : Freedom

Dato : 19-10-03 08:24

> [...]
> en boks på 1½ kvadratmeter for bare at blive slagtet i et anlæg som kan

Jeg er bare så enig, man skal ikke stjæle andre dyr, heller ikke grise eller
køer, det er i sig selv en kriminalitet, men at de spiser katten....hvad
så...vi spiser køer, grise, høns, ja sågar heste og får...nej det er ikke
det afgørende i mine øjne...men stjæle andres dyr er en kriminallitet og det
er jo strafbart så....

Iben

Fra : Flemming N.

Dato : 19-10-03 08:45

> [...]

>stjålet, men ellers kan jeg ikke se noget forkert i, at spise en kat.
>Det er direkte forkert at spise en anden persons kæledyr, men for pokker,

Well, det store problem er netop at det er en anden mands kat, hvordan
ville du have det hvis din nabo fangede og åd din kat, din hund eller
et andet kæledyr. Derudover syntes jeg at det er vildt usmaligt af tv3
i det hele taget at lade den slags ske, de ved hvordan folk vil
reagerer over for det, og gør det kun for at skabe reaktion og få høje
seertal

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Carsten

Dato : 19-10-03 18:09

Anders - jeg kan ikke være mere enig !!!!!!!!!!!!!

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 19-10-03 18:54

Anders Houmark wrote:

men for
> pokker, det er jo blot et dyr!

BLOT et dyr??????

Danielle

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 19-10-03 20:42

On Sun, 19 Oct 2003 19:54:04 +0200, "Danielle Nielsen"
<suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote:

> men for
>>
>BLOT et dyr??????

   Ja - lissom heste, hunde, høns, køer, svin, får og dyr i
zoologisk have blot er dyr. Det er mennesker jo i realiteten også -
omend vi er nogle lidt klogere dyr end de andre dyr.
   Er du vegetar? =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-10-03 21:25

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:37q5pvgfrbqo5t7dqm105hha2qk2fu1no2@4ax.com...

> Ja - lissom heste, hunde, høns, køer, svin, får og dyr i
> zoologisk have blot er dyr.

Og så er det i orden, at de bliver slået ihjel
for underholdningens skyld?

Eller tror du på, at disse Robinson-folk virkelig
er strandet på en øde ø og ville dø af sult, hvis katten ikke blev ædt??

Det er mennesker jo i realiteten også -
> omend vi er nogle lidt klogere dyr end de andre dyr.
> Er du vegetar? =)

Klogere?
Det er jeg ikke altid så sikker på.
Ihvertfald ikke dem, der deltager i den slags udsendelser
- og for den sags skyld heller ikke dem, der ser det!

Og nej, jeg er ikke vegetar - men modstander af, at dyr dræbes for at underholde!

Eva

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 19-10-03 21:37

On Sun, 19 Oct 2003 22:25:25 +0200, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Og så er det i orden, at de bliver slået ihjel
>for underholdningens skyld?

   Nej - ej heller er det i orden at slå andre menneskers dyr
ihjæl. Det har jeg allerede skrevet i tidligere indlæg.

>Eller tror du på, at disse Robinson-folk virkelig
>er strandet på en øde ø og ville dø af sult, hvis katten ikke blev ædt??

   Nej - men det har jeg også skrevet tidligere. Det er svineri
at TV3 bruger folk på den måde. Det er også svineri når folk gør alt
for deres 15 minutes of fame. Men der er så mange andre sager der
burde tiltrække mere opmærksomhed. Så ja - det er _bare_ en kat.

> [...]
>- og for den sags skyld heller ikke dem, der ser det!
>
>Og nej, jeg er ikke vegetar - men modstander af, at dyr dræbes for at underholde!

   Godt - så synes jeg ærlig talt at det ville være mere
fornuftigt at bruge tid på at forbedre livskvaliteten for de dyr vi
putter i munden. Katten er død - på en forholdsvis human måde. At det
ikke er hensigtsmæssigt at det blir vist på TV osv. er vi enige om
(Jeg synes det er ret klamt at TV vælger at prøve at se om det kan
lade sig gøre - og at de mennesker vælger at tage maddingen så at
sige) . Men alt det postyr for en kat der ikke har lidt nævneværdigt -
det forstår jeg faktisk ikke helt.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-10-03 06:27

Hej Trine

Jeg kan se, at vi stort set er enige i vores synspunkter
og vil så lige beklage, at jeg åbenbart har overset dine tidligere indlæg!

Jeg ved godt det er dobbeltmoralsk og mere af samme skuffe,
men jeg synes altså, at det er værre, når det er en kat, det går ud over.
Sorry, men sådan føler jeg , selvom jeg da godt ved, det er forkert!
Tænker også på ejeren af katten! Men det er jo ikke er sikkert,
at han/hun havde samme forhold til sin kat, som vi har til vores!

mvh Eva

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-10-03 08:28

On Mon, 20 Oct 2003 07:26:33 +0200, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

      Hej Eva =)

>Jeg kan se, at vi stort set er enige i vores synspunkter
>og vil så lige beklage, at jeg åbenbart har overset dine tidligere indlæg!

   =)

> [...]
>Tænker også på ejeren af katten! Men det er jo ikke er sikkert,
>at han/hun havde samme forhold til sin kat, som vi har til vores!

   Jeg må indrømme at jeg faktisk kun synes det er så slemt fordi
det er en anden mands kat. Jeg kan ikke se forskellen på at spise gris
og på at spise kat. Lige som jeg også sagtens kunne spise hest selv om
jeg har sådan en fin en stående godt en kilometers penge herfra. Dog
kunne jeg rimeligt sikkert ikke spise hestekød fra _min_ hest.
   Men det mediecirkus der er omkring det kunne jeg godt ha været
foruden altså. =)

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 18-10-03 11:33

On Sat, 18 Oct 2003 12:13:32 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrote:

>http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,377469,00.html

   Uden at ha kigget på linket: Advar venligst hvis der er grimme
billeder på sådan en artikel. Jeg læser fx. ofte news mens jeg spiser

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-10-03 18:56

Jeg synes ikke billederne er slemme, men det gør andre.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 18-10-03 12:02

Nina El Falaki wrote:
> http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,377469,00.html

Fy for satan nogle mennesker!!!
Jeg skulle absolut ikke have haft noget at spise hvis jeg havde været på den
ø - sulten eller ej. Jeg kunne vist også lige så godt været taget hjem, for
jeg kunne da ikke holde ud at være i "stue" med den slags mennesker.
Tænk på vores egne små misser som kommer og smyger sig tillidsfuldt op af
vores ben - den stakkels kat gjorde det samme og blev slagtet - føj.
Idioten der førte kniven sagde at han ikke kunne tage folk alvorligt når de
værdsatte et dyrs liv højere end et menneske - det er ellers tit og ofte ret
nemt - jeg værdsætter i hvertfald ikke hans. Håber at han får lidt
"kærlighed" at føle når han kommer hjem!

Nå, jeg trængte vist lige til at få afreageret lidt

Med venlig hilsen
Danielle - hvis 2 misser er glade for at de ikke er med i Robinson.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 18-10-03 19:52

On Sat, 18 Oct 2003 13:02:12 +0200, "Danielle Nielsen"
> [...]

>ø - sulten eller ej. Jeg kunne vist også lige så godt været taget hjem, for
>jeg kunne da ikke holde ud at være i "stue" med den slags mennesker.

   Jeg må altså indrømme at jeg sagtens kunne spise kat hvis jeg
var sulten nok. Jeg beklager - men det er ikke en dyt anderledes end
en kanin man har kælet for - eller den kalv der tillidsfuldt slikkede
dine fingre i stalden med sin lille ru tunge. Jeg kunne _ikke_ spise
mine egne katte, kaniner, kalve eller hvad det nu er - men andres? Det
rør mig altså ikke. Dog kan jeg ikke se hvad pokker en kat skal i
Robinson?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-10-03 20:32

Hej Trine

Katten boede altså på øen og havde en ejer, altså er det som minimum tyveri
at slagte katten.

Ellers kan jeg følge dig et langt stykke af vejen, men jeg skulle være
særdeles meget sulten. De svenske robinsondeltagere lod da også katten gå.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 18-10-03 21:39

On Sat, 18 Oct 2003 21:32:04 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrote:

> [...]
>
>Ellers kan jeg følge dig et langt stykke af vejen, men jeg skulle være
>særdeles meget sulten. De svenske robinsondeltagere lod da også katten gå.

   Nu har jeg ikke læst hele artiklen - må jeg jo krybe til
korset og indrømme for svensk er altså ikke lige det jeg er bedst til
at læse =) Men jeg kan godt se at hvis katten ligefrem et stjålet
ville det nok ha været nemmere at handle sig til noget andet mad?
Eller hur? (Jeg tror da nok også at jeg skulle være meget sulten og
med udsigt til at sulte noget længere end man gør i Robinson for at
kunne spise en kat ....)

Fra : Britta Larsen

Dato : 18-10-03 12:30

Har sendt en mail til kattens værn. Med linket i.

M.v.h.

Britta Larsen.

Har ondt af den stakkels kat.

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-10-03 00:24

Britta Larsen wrote:
> Har sendt en mail til kattens værn. Med linket i.

Hvad regner du med at få ud af det? Jeg spørger af ren interesse, og ikke
for at være provokerende.

> Har ondt af den stakkels kat.

Den har sikkert haft det godt op til da ( i modsætning til mange andre dyr,
dyr hvis kød vi dagligt spiser uden at skænke uden overhovedet at skænke det
en tanke)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jørgen

Dato : 19-10-03 17:19

> Hvad regner du med at få ud af det? Jeg spørger af ren interesse, og ikke
> for at være provokerende.

Netop, det samme tænkte jeg... de gamle var i Thailand for et par år siden,
dernede blev de tit tilbudt hunde at spise.. skal jeg så smide en mail til
"hundens" værn (eller hva det nu end hedder)?? her er tale om en enkelt kat,
ikke noget de gør hver eneste dag.. så kan ikke forstå hvorfor folk de er så
sure over det... syntes da bestemt det var være, da de hallal (sikkert
forkert stavet) slagtede en ged, men så længe det ikke er dyreplageri kan
jeg ikke så hvorfor folk er så sure...

Fra : Winther

Dato : 19-10-03 17:30

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> jeg ikke så hvorfor folk er så sure...
>
>Problemet er vel, at det er en tamkat der tilhører andre. Synes også, det
er forkert at spise kødædere, som katten jo er.

Vh. Winther

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-10-03 20:19

"Winther" <Falk-Petersen@tele2sletadsl.dk> skrev i en meddelelse news:OZykb.1568$px1.1078@news.get2net.dk...

> er forkert at spise kødædere, som katten jo er.
>
> Vh. Winther

Jeg synes faktisk, at det primære spørgsmål er,
hvorfor denne kat blev slagtet og spist?
Var det mennesker i yderste nød, så kunne jeg (måske) forstå det,
men det er der jo ingenlunde tale om her!

Katten blev ofret udelukkende for underholdningens skyld
og det finder jeg dybt forkasteligt!

Dette eksempel har da overhovedet ingenting at gøre med,
at mennesker andre steder med glæde spiser kat, for det gør
disse opmærksomhedshungrende personer vel trods alt ikke til hverdag, mon???

At de vil udsætte sig selv for diverse prøvelser på en "øde ø",
det er op til dem selv, men dyrene skal ikke blandes ind i det!

Jeg må indrømme, at jeg egentlig er forbavset over, at nogle
katteejere finder det helt i orden - bare det ikke er deres egen kat, det går ud over!

Eva

Fra : Søren

Dato : 11-11-03 11:56

> er forkert at spise kødædere, som katten jo er.

Og torsk, blæksprutte (og 100 vis af andre havdyr). Det er da kødædere ikke
?

/Søren

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-11-03 14:01

Søren wrote:
> Og torsk, blæksprutte (og 100 vis af andre havdyr). Det er da kødædere ikke
> ?

Jah, for slet ikke at snakke om grise og høns.
(De spiser også kød, hvis de får det;)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 19-10-03 19:29

> [...]

> sure over det... syntes da bestemt det var være, da de hallal (sikkert
> forkert stavet) slagtede en ged, men så længe det ikke er dyreplageri kan

Der er efter min mening intet i vejen med at spise kat. Det er ikke
ualmindeligt i flere lande i verden og skulle smage fantastisk.
Men at sætte tænderne i andres KÆLEdyr, er meget uetisk og dybt
forkasteligt. Nogle mennesker ser faktisk deres dyr på niveau med børn. Vi
går jo heller ikke rundt og æder naboens unger fordi de tilfældigvis går
forbi på fortorvet.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : nuser

Dato : 18-10-03 20:22

Hej

Aller først vil jeg også slå fast at jeg IKKE bifalder at slagte eller spise
en kat, især ikke som en medieevent, og jeg kunne aldrig selv forestille mig
at spise en, meeen........ Hva' så med kalve, kyllinger, kaniner, heste
o.s.v.

Er alle her på nyhedsgruppen vegetarer ? Ejer I kun sko, tøj og møbler af
kunstoffer ?

Jeg elsker mine katte, men er ikke blind for at andre ikke betragter katte
på samme måde som jeg gør. Jeg mener at alle dyr har ret til et godt liv, og
skulle de på et tidspunkt ende som føde, håber jeg at slagtningen sker uden
lidelse for dyret. Det være sig en kat, hund, kanin eller et af de dyr vi
normalt betragter som føde for mennesker.

Nu håber jeg ikke at jeg får rykket hovedet af, for jeg vil endnu engang
sige at jeg ikke bifalder det der er sket, men jeg tror at det vigtigste er
at få en nuanceret debat, om det at vi mennesker altså spiser andre dyr.

Mange hilsner

Margot

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 18-10-03 20:56

> ( snip - noget om at spise dyr )

Hejsa Margot og jer andre ...

Selvfølgelig er vi ikke alle vegetarere -- og selvfølgelig ville man kunne
æde en kat, hvis det var et spørgsmål om liv eller død !!

Men Robinson er ikke et spørgsmål om liv eller død !!! Det er et spørgsmål
om "fifteen minutes of fame" - det er et spørgsmål om at se hvor vidt folk
er villige til at gå for penge - Det er i mine øjne ikke en grund til at
spise katte ! Eller til at hugge hovedet af høns, for den sags skyld som de
mig bekendt også har gjort ( ? ? Jeg ser ikke programmet ! ) .. ( og med al
mulig risiko for at lyde højrøvet, så siger hverken det, eller deltagerne
mig noget !! )

Mht. at spise en kat - en gris - en ko - en hund hvis man var meget sulten -
det er ikke det, jeg hidser mig op over !! Det er det, at nogle sidder og
tænker "gu' ve' om de ville flå en kat og æde den, hvis vi presser dem" og
så det, at folk lader sig presse til det .. Det er DET jeg bliver frygtelig
harm over .. Jeg fatter slet ikke folk melder sig til sådan noget lo** --
eh .. nu bliver sproget vist igen for nuanceret - og i øvrigt OT .. Jeg
ville bare lige præcisere hvad det var jeg hidsede mig op over ..

Og jo -- jeg synes billederne er ulækre -- de 1½ sek. jeg så på dem !!! Men
det er muligt at det var bevidstheden om hvad de forestillede !?

Hilsen Pia

Fra : Kate

Dato : 18-10-03 22:48

"Pia Lihme Petersen" <PiaFJERN@lihme.com> wrote in

> Det er det, at nogle sidder og
> tænker "gu' ve' om de ville flå en kat og æde den, hvis vi presser
> dem" og så det, at folk lader sig presse til det ..

Ja, jeg forstår da heller ikke tankegangen, hverken fra dem der laver
programmerne eller dem der melder sig. Godt nok har jeg kun set 2
afsnit af det allerførste Robinson, men det er kun fordi jeg ikke kan
se TV3. Om jeg ville se det hvis jeg kunne, helt ærligt det ved jeg
ikke. Dog er sandsynligheden nok lille da jeg hverken ser Big Brother,
Temptation Island eller....ja, hvad hedder de efterhånden alle sammen!

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kate

Dato : 18-10-03 22:44

"nuser" <tortieSKRABVÆK@ofir.dk> wrote in

> [...]
> føde, håber jeg at slagtningen sker uden lidelse for dyret. Det
> være sig en kat, hund, kanin eller et af de dyr vi normalt

Nu har jeg slet ikke kigget på linket. Må indrømme at jeg _aldrig_
klikker på links i nyhedsgrupper før andre har komenteret dem, både for
at undgå massive pop-up-vinduer, men også for at undgå at se ting jeg
ikke ønsker at se.

Sjovt nok har jeg det altså lige sådan. Jeg kan ikke se noget forkert i
at spise hund og kat, jeg har med velbehag spist kaniner af eget opdræt
førhen. Jeg spiser ikke de dyr som er navngivet og beregnet som
kæledyr, heller ikke kaniner. Jeg spiser med velbehag kalv, okse,
kyllig osv så hvorfor ikke kat/hund?
Det jeg ønsker mig er at alle dyr skal behandles ordentligt, ikke
udsættes for alle de ting vi desværre udsætter dem for, ikke
transporteres rundt for at blive slagtet billigst muligt, ikke blive
sultet og tørstet ihjel og ikke blive slået ned og flået mere eller
mindre i live. Det er det der er forfærdeligt i mine øjne, ja og så at
man stjæler andre folks kæledyr for at spise dem, det kan man
simpelthen ikke.

Vi diskuterede faktisk lige præcis dette emne en dag på arbejdet, hvor
jeg luftede denne holdning. Kommentaren var: "Jamen, du har jo selv
kat!" Ja, men dem spiser jeg jo heller ikke.

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-10-03 07:44

Puha, jeg sidder næsten med tårer i øjnene Men jeg ved jo at man
nogle steder spiser katte. Det er "bare" fordi vi ser på dem som vores
små unger, det gør så ondt når vi ser sådan noget. Jeg kender en som
har smagt kat, og jeg var da lidt nysgerrig over at høre hvad det
smagte som.

Fra : zasha

Dato : 19-10-03 20:37

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ikke for at "forklejne" den arme kats liv, men nu er jeg medlem af utallige
dyreværnsforeninger, så jeg kender til større, værre og grusommere
aflivningsformer.
For folk der IKKE har sarte nerver eller andet...de kan jo læse lidt om
katte (og hunde) i Asien

http://www.wspa.dk/showpage.asp?lPageID=87

Eller de andre grufulde sandfærdige artikler om dyr verden over der
mishandles på det grusomste.
WSPA forsøger at hjælpe ...

I Danmark afliver vi f.eks. ræve på rævefarme på fgl måde:

[citat fra http://www.dyrenes-venner.dk (Tryk "kampagner"]

"Aflivningen foregår ved at ræven får en elektrode op i endetarmen og en i
snuden, hvorefter der sættes strøm til. 30.000 ræveskind produceres hvert år
i Danmark."

(Personligt ville jeg så hellere have hovedet hugget af ...)

og
At der så måske tjenes penge på at bruge en kat i Robinson...tja, de får da
en masse opmærksomhed....det får de arme ræve ikke engang

Men sender da den arme kat en trøstehilsen med på vejen til
regnbuebroen...den led i det mindste ikke før den mistede hovedet.

Hilsen Miver og Mulle's mor (der har det frygteligt dårligt med at dyr
mishandles, men sådan er menneskeheden...åbentbart)

http://hei.homepage.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-10-03 20:52

In article <bmuove$h0o$1@news.cybercity.dk>, zasha
<zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
> snuden, hvorefter der sættes strøm til. 30.000 ræveskind produceres hvert år

Et sidespørgsmål.. er der nogen af jer, der har bestilt
"protestpostkort" fra siden - og faktisk fået dem?
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om de er druknet i succes efter sagen
er blevet omtalt i Kattens Venner, så det hele funker lidt sløvt -
eller de bare har overset mig personligt