Omadresse med PHP.
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 09:51

Hejsa.

Jeg har en lille hjemmeside, hvor jeg har lidt banner på. Men jeg har
problemer med statistikken.

Jeg gør det når en bruger klikker på et banner, skriver jeg det i SQL
databasen, og tæller en gang op. Problemet er bare at den statistik
jeg har på mit system, ikke passer med den statistik annoncøren har.
F.eks. så har jeg rigistreret 44 klik, har annoncøren registreret 35
klik. Det er en forskel på ca. 25% og det syntes jeg er meget.

Når jeg prøver at holde øje med statistikken begge steder, og jeg
klikker på banneret, så tæller den den rigtigt op med et klik begge
steder, så hvorfor er der en forskel.?

Er der nogen som kan give en forklaring på dette.? Findes der en
forklaring.? Jeg vil jo nødig sige til min annoncør snyder hvis det
virkelig er tilfældet at der er nogle programmer som kan lave noget
snyd.?
Der skulle vel ikke kunne gå noget galt når jeg omadressere en adresse
med header() funktionen, jeg tænker på browser, søgemaskiener osv.?

Det skal sige at når man klikker på banneret, sendes man over til en
speciel side hos min annoncør, således at de kan registrere hvert klik
de modtager.

--
....::Hilsen Erik

Min rigtige e-mail adresse findes på
http://home1.inet.tele.dk/ehh/e-mail.gif

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 18-10-03 10:00

Erik Hansen <mail.invalid> wrote:
> F.eks. så har jeg rigistreret 44 klik, har annoncøren registreret 35
> klik. Det er en forskel på ca. 25% og det syntes jeg er meget.

I tæller nok ikke det samme. Hvis du tæller noget, så er det nok noget på
din server - og annoncøren tæller nok, hvor mange der kommer ind hos
modtageren.

Hvis nogen afbryder imellem de to ting, så tæller du, men annoncøren tæller
ikke.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 13:36

On Sat, 18 Oct 2003 10:59:50 +0200, Lars Dybdahl <lars@dybdahl.dk>
wrote:

>I tæller nok ikke det samme. Hvis du tæller noget, så er det nok noget på
>din server - og annoncøren tæller nok, hvor mange der kommer ind hos
>modtageren.

Jamen det er rigtig nok, men jeg syntes bare at det skulle følges ad.
Når først mit PHP script er blevet aktiveret, regneder jeg da med at
det også sender en request til modtageren.

>Hvis nogen afbryder imellem de to ting, så tæller du, men annoncøren tæller
>ikke.

Men hvis man klikker på et banner, bliver det vel heller ikke afbrudt,
så derfor er jeg interesseret i at finde ud af hvad det er der
aktivere mit banner, men som ikke går videre, der må jo være et eller
andet, og det kan jo godt være jeg ikke lige har tænkt på en eller
anden detalje.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Hi

Dato : 18-10-03 20:21

Bruger du iplog, cookie osv til at holde styr på raw/unique hits ?

Det gør din "sponsor" med garanti, så hvis din tæller kun er en "hit" tæller
og de andre bruger et "bedre" system (med ip logging & cookies) , vil
tællerne hurtigt blive forskellige.

mvh
jss

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-03 09:40

On Sat, 18 Oct 2003 21:20:30 +0200, "Hi" <No@thx.dk> wrote:

> [...]
>og de andre bruger et "bedre" system (med ip logging & cookies) , vil

Nopes, jeg tjekker ikke for IP, og det ved jeg at modparten heller
ikke gør. Cookie benytter jeg heller ikke, for der er jo mange som har
det slået fra som standard..

Men vil det sige at det jeg oplever ikke er helt unormalt, at det er
forskel på de forskellige tællere.?

--
....::Hilsen Erik

Fra : Lars Nielsen

Dato : 19-10-03 12:03

Hej Erik,

Der er faktisk en del brugere der dobbeltklikker på websider, det kan evt. forklare din højere registrering. Højreklik der
resulterer i noget andet end det brugeren forventede vil også resultere i dobbeltregistreringer, f.eks. hvis der er tale om
download-links (har selv problemet).

Hvis du laver din registrering med IP og timestamp, så vil du hurtigt kunne se om der er næsten samtidige dobbeltregistereringer fra
samme sted.

Mvh
Lars Nielsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-10-03 19:39

Erik Hansen <mail.invalid> wrote in

> [...]
> steder, så hvorfor er der en forskel.?
>
> Er der nogen som kan give en forklaring på dette.?

Der kan være mange årsager.
F.eks. kan brugeren have afbrudt efter at have klikket på banneret
men før browseren sendte et request til annoncørserveren.
Annoncørens server kan have været nede kortvarigt og brugeren så har
fået en fejlbesked - efter du har registreret klikket.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Bongis

Dato : 21-10-03 23:13

Kunne det ikke være robotter fra diverse søgemaskiner ??