Hjælp
Fra : Jette Nielsen

Dato : 17-10-03 16:14

Hej Ng.
Jeg har fundet en lille syg herreløs kat. Den har (efter min viden) Ringorm,
orm, øjenbetændelse. Har talt med samtlige dyreinternater i Århus og omegn,
men ingen kan tage den pga smittefare. De mener jeg skal få den aflivet hvis
jeg ikke selv vil bruge kræfterne (pengene) på at korrere den. Men jeg er
studerende og har desværre ikke pengene til det, men kan ikke nænne at den
skal aflives. Håber virkelig at kan finde en der vil tage sig af den, så
dens liv ikke har været så meningsløst.
Så hvis i/eller kender nogen der vil tage sig af den lille, vil både jeg og
ikke mindst den blive meget taknemmelig. Den er ca. 20 uger og er helt hvid
med en lille grå plet midt i hovedet.

Håber at høre fra nogen
Jane Marquard

Fra : Bente Jepsen

Dato : 17-10-03 18:41

"Jette Nielsen" <jetteFJERNDETTE@vesterbro24.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> ikke mindst den blive meget taknemmelig. Den er ca. 20 uger og er helt

Prøv at konstakte dyrenes beskyttelse i Kbh..
De har et eller andet med hjælp til sådan noget, som er indkomstafhængigt,
måske du kan få dem til at betale noget eller en del af dyrlægeregningen.
Jeg tror det er noget med at man skal have under 7,500 kr. i indkomst pr.
måned.
Held og lykke med det. Håber det lykkes for dig.
Kunne du have lyst til at beholde den selv når den er rask ?

Mange hilsner
Bente

Fra : Jane Marquard Laurse~

Dato : 17-10-03 21:19

Hej Bente.
Tak for dit svar.
Jeg har to katte i forvejen, og det er ikke med min udlejers gode vilje. (Og
han bor oven på, så det kunne jo være han ville bemærke den nye :) Så jeg
har faktisk ikke muligheden for selv at beholde den, men det tyder jo nok på
jeg må gå den hårde vej, og tage til dyrelægen mandag og få den lille
stakkel aflivet.

Jane Marquard

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f9029b8$0$12666$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 17-10-03 22:16

"Jette Nielsen" <jetteFJERNDETTE@vesterbro24.dk> wrote in message
> [...]
og
> ikke mindst den blive meget taknemmelig. Den er ca. 20 uger og er helt

Hej Jane

Er det en han- eller en hunmis?

Hilsen Betina

Fra : Jane Marquard

Dato : 18-10-03 23:13

> Er det en han- eller en hunmis?

Det ser ud til at det er en lille dreng vi har fundet, men der er godt nok
ikke ret meget at se mellem benene på ham. Han er virkelig totalt udmageret!
Men han kan heldigvis godt lide vores mad....

--
Mvh.
Jane Marquard

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-10-03 23:03

Hej Jane!
Stakkels lille mis Men jeg synes godt nok det er utroligt at
internaterne synes den skal aflives, "bare" pga ringorm

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare fra d. 4/11-03

On Fri, 17 Oct 2003 17:13:37 +0200, "Jette Nielsen"

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 18-10-03 08:32

Jeg arbejder selv som frivillig på et internat og kan godt give dig nogle af
grundene til at vi ikke kan gøre andet end at aflive en herreløs kat der har
ringorm.
Vi er alle frivillige på internatet og arbejder derfor gratis. Det gør vi
for at de små og få midler vi har kan komme flest mulige katte tilgode.
En kat med ringorm skal bades og behandles daglig i længere tid. Det har vi
simpelthen ikke resourser til.
Vi vil hellere aflive en syg kat og så redde 3 raske. Skal vi bruge en stor
del af vore penge på medicin vil vi i den anden ende kunne hjælpe færre
katte. Så det er en kold afvejning af hvordan vi hjælper flest. Så længe der
10 gange flere herreløsekatte end der er muligt at finde hjem til så vil vil
hjælpe de størst mulige antal med nye hjem og hjælpe de syge med at få fred.
Vi har på meget begrændset plads en del katte, derfor er smitte faren
forholdsvis stor. En kat med ringorm ville derfor nemt kunne smitte videre
til de andre katte vi har.
Hvis vi alligevel har en kat inde som er under mistankt for ringorm, er vi
nød til at sætte internattet under karantæne. Vi kan ikke vise katte frem og
risikere at nye købere tager smitte med hjem til egne katte. Ej heller kan
vi risikere at de bringer smitten rundt i alle burerne når de snakker med
kattene for at vælge. De købere som få dage tidligere har købt en voksen kat
(den skal neutraliseres før den rejser) må nu pludselig vente meget længe på
deres kat fordi vi selvfølgelig ikke kan sende den hjem med risiko for at
den er smittet.

Dette er nogle af de triste ting vi må tage i betragtning hvergang vi får en
syg kat ind, men igen, vi gør det for i den sidste ende redde flest mulige.

Charlotte

Fra : Leyna

Dato : 18-10-03 09:34

On Sat, 18 Oct 2003 09:31:32 +0200, "Charlotte Henriksen"
<charlhen@tiscali.dk> wrote:

>Jeg arbejder selv som frivillig på et internat og kan godt give dig nogle af
>grundene til at vi ikke kan gøre andet end at aflive en herreløs kat der har
>ringorm.

Jeg kom til at tænke på min mors tidligere kat, som vi netop hentede
på et internat. Den havde bændelorm, da vi fik den. Smitter det ikke?
Internatet vidste det godt og undskyldte da min mor ringede og
fortalte det, efter at vi iøvrigt havde været ved egen dyrlæge og fået
katten behandlet. Det er godt nok en del år siden nu, så måske er
forholdene ændret, men alt andet lige, så var det en pragtfuld misser!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jytte

Dato : 18-10-03 11:15

Leyna wrote:
> [...]
> katten behandlet. Det er godt nok en del år siden nu, så måske er
> forholdene ændret, men alt andet lige, så var det en pragtfuld misser!

Bændelorm smitter ikke fra kat til kat men via mellemvært, som kan være
lopper eller mus.

Hilsen
Jytte

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-10-03 10:09

> En kat med ringorm skal bades og behandles daglig i længere tid. Det har
vi
> simpelthen ikke resourser til.

Tager Program Vet ikke ringorm?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 11:11

Charlotte Henriksen skrev i <news:PY5kb.8735$jf4.511368@news000.worldonline.dk,>:

> En kat med ringorm skal bades og behandles daglig i længere tid. Det har
> vi simpelthen ikke resourser til.

Hmmm, hvad gør i helt præcist?

Min killing Dizzy har ringorm og Mimi, min voksne kat, skal behandles
profylaktisk.

Mimi skal have 25 mg Sporanox granulat dagligt i 1 uge, efter
en uges pause skal behandlingen gentages.

Dizzy skal bades i imaverol (20 ml pr. l vand), 1 helbad efter 2-3 dage
lokal afvaskning. Uge 2 gentages behandlingen.

Om behandlingen skulle være in- eller udvortes afgjorde vi ud fra
hensynes til katten - det skulle virke lige godt.

> [...]

> Dette er nogle af de triste ting vi må tage i betragtning hvergang vi
> får en syg kat ind, men igen, vi gør det for i den sidste ende redde

Mens vi var på dyrehospitalet og ventede på Diz blev behandlet i
går, kom Kattens Værn med et par bure, som indeholdt katte til
aflivning. Det fik mig til at tænke lidt over, at jeg giver flere tusinde
kroner for en killing, som derefter viser sig at skulle behandles for
godt et par tusind - hvor mange huskatte som kunne have fået
et liv for de penge. Jeg fik faktisk dårlig samvittighed over at have
anskaffet en racekat og det endda med tanke på fremtidige killinger.

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : zasha

Dato : 18-10-03 20:44

"Lotte M" <lotte_m(at)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Charlotte Henriksen skrev i

<klip>
> [...]
> et liv for de penge. Jeg fik faktisk dårlig samvittighed over at have
> anskaffet en racekat og det endda med tanke på fremtidige killinger.

Hej Lotte...

Knaldgodt indlæg i debatten!!

Tja, jeg vil ikke sige at det er derfor at jeg har "almindelige huskatte" -
men det må/kan da give nogle stof til eftertanke :o

Jeg donerer hvad jeg kan undvære til dyrevelfærd - katte blandt andet, så på
dén måde, håber jeg at være med til at redde nogle uskyldige dyr/katte.
Men jeg ér og bliver også bidt af et eller andet "underligt dyr" *smil*

Iøvrigt er jeg totalt vild med din ekstremt flotte kat, Mimi :)))

Mange hilsner Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 12:11

zasha skrev i <news:bms501$2e09$1@news.cybercity.dk,>:

Hej Heidi og co

> Knaldgodt indlæg i debatten!!

Øhmm tak

> Tja, jeg vil ikke sige at det er derfor at jeg har "almindelige
> huskatte" - men det må/kan da give nogle stof til eftertanke :o

Vi modtog Mimi, fordi hun var faretruende tæt på aflivning. Da havde
vi ikke havde haft kat i nogle år. Min datter havde børneeksem, noget
som måske kunne være et forstadie til allergi og da min første kat Chilli
døde og vores anden kat, Knirke, derfor skulle være enemis, så blev
Knirke omplaceret og vores hjem blev frit for pelsdyr. Vi tog derfor en
chance på flere måder, da Mimi flyttede ind - gudskelov viste det sig
at være godt for både barn og kat

Chilli var også blevet aflivet, hvis jeg ikke havde taget hende. Hendes
fine abbysinermor havde "leget" med naboens hankat af tvivlsom
herkomst - jeg kunne ikke bære, at killingerne bare skulle kasseres.

> Men jeg ér og bliver også bidt af et eller andet "underligt dyr" *smil*

Det lyder bekendt

For ikke så længe siden kom en af mine hjælpere springende, som
om hun havde ild i r*, og fortalte, at der sad et lille pindsvin på min
rampe - den var næsten inde i huset Hun ville vide hvad hun skulle
gøre og da jeg sagde: "giv den da lidt vand", så mente jeg at drikke
- hun troede den skulle have det hældt over sig Heldigvis nåede
jeg at stoppe hende. Jeg synes det er mærkværdigt, at en voksen
kvinde kan se et pindsvin som noget der skal skræmmes væk.

> Iøvrigt er jeg totalt vild med din ekstremt flotte kat, Mimi :)))

Tak - jeg synes også Mimi er en fantastisk flot og dejlig mis

Men jeg er også glad for jeg tog springet og købte Dizzy. Det er
tydeligt at mærke, at Diz er en anden type kat - selv om hun er
en fræk og klundet killing endnu, så er det rolige temperament
tydeligt - jeg havde ikke haft 2 arme i behold, hvis jeg havde vasket
og friseret en af mine huskatte

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Kate

Dato : 20-10-03 20:56

"Lotte M" <lotte_m(at)stofanet.dk> wrote in

> Heldigvis nåede
> jeg at stoppe hende. Jeg synes det er mærkværdigt, at en voksen
> kvinde kan se et pindsvin som noget der skal skræmmes væk.

Ja, det må du nok sige. Jeg ville bestemt også tilbyde den det at
drikke.
En dag hjemme hos min mor, jeg sad ved spisebordet i køkkenet og min
mor stod (sikkert) og vaskede op. Lige pludseligt udbrød hun en lille
neeeejjj-lyd. Jeg troede først at det var den kat som trofast er kommet
på besøg fra første dag vi var i huset, men nej der sad et pindsvin
lige udenfor køkkenvinduet.
Vi udbrød begge bare nu katten ikke kommmer

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Pia J

Dato : 21-10-03 07:43

> på besøg fra første dag vi var i huset, men nej der sad et pindsvin
> lige udenfor køkkenvinduet.
> Vi udbrød begge bare nu katten ikke kommmer

Pindsvin spiser i øvrigt kattemad. Og har man et boende i sin have, så
spiser den de dumme snegle i køkkenhaven.

:Pia

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 21-10-03 13:33

> Pindsvin spiser i øvrigt kattemad. Og har man et boende i sin have, så
> spiser den de dumme snegle i køkkenhaven.

Jeps, de er helt kanon til at tage dræbersnegle!

--
Mvh.
Peter Bak - som har en hel pindsvinefamilie boende i haven (mor + 4 børn)

Fra : zasha

Dato : 18-10-03 20:52

> Hej Ng.
> Jeg har fundet en lille syg herreløs kat.

....klip

--

Hej Jane

Jeg har lurepasset lidt i håb om at nogen nærmere dig kunne hjælpe....men
det ser da vist lidt sort ud...

Jeg ville gerne overtage den lille syge mis, men jeg bor i Vordingborg (det
sydligste man kan komme på Sjælland)

Jeg kan ikke beholde den (har to meget intolerante katte), men kan få sat
skik på den og så må jeg se om jeg kan finde den et godt blivende hjem
derfra...
Har du nogen som helst mulighed for at få den fragtet herover - altså til
"Djævleøen" ??

Du er velkommen til at svare mig privat, husk at FJERN DETTE i min
mailadresse så...

Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Jane Marquard Laurse~

Dato : 20-10-03 15:53

Hej.
Det ser ikke ud til andre vil tage kampen op med ham. Jeg har besluttet mig
at den lille ikke skal aflives. Kan jeg simpelthen ikke nænne!
Så jeg tager til dyrelægen med ham, og får ham tjekket og så er mig og
"bette mis" blevet enige om at jeg må leve på vand og brød resten af
måneden, så han kan blive rask :)
Og når den tid kommer se om jeg kan få ham givet til et godt hjem. Men hvis
nogen her inde fra vil have ham, må i endelig sige til. Er ret sikker på man
ikke finder bedre katte forældre end folk her inde fra *G*

Mvh
Jane Marquard