Kabelnettet!
Fra : S.A

Dato : 16-10-03 15:33

Vi har i ejendommen lige fået (2. mdr. siden) internet via Kabelnettet.dk.
De skriver at hastigheden ligger på ca. 11 Mbit - 1 Gigabit. Jeg føler
hastigheden er dræbende langsom, og har i den forbindelse downloadet et
proggram der har målt min hastighed.
Resultat:
Your average bandwidth to the specified files (servers) is:
30.70 Kbps (3.8 KB/s)
-------------------------
http://cnn.com/
28.54 Kbps (3.57 KB/s)
57.428 KB in 16.10 sec
Connect Time: 0.86 sec
http://msn.com/
20.19 Kbps (2.52 KB/s)
27.569 KB in 10.92 sec
Connect Time: 1.02 sec
http://aol.com/
27.78 Kbps (3.47 KB/s)
10.288 KB in 2.96 sec
Connect Time: 11.12 sec
http://msnbc.com/
ERROR
http://earthlink.com/
218.86 Kbps (27.36 KB/s)
23.029 KB in 0.84 sec
Connect Time: 9.59 sec
---------------------------------------
Total Connect Time: 23.13 sec

Jeg har ikke det store begreb på hastigheder, men er dette resultat ikke
langt fra hvad de skriver/lover ?
-Er der nogen der har erfaring med Kabelnettet.dk?
Venligst
S.A

Fra : eNDopLAzMAtIq

Dato : 16-10-03 15:45

jeg har selv kabelnettet.dk og er tilfreds med det..
det skal da lige sige at jeg i starten brokkede mig over det, men kun fordi
jeg ikke vidste at de kørte test-periode..

prøv at hente fra www.tucows.dk og test din speed derfra..
jeg prøvede også et test program igår, og det var helt af helvedes til.. men
når jeg så henter normalt er der god hastighed..

jeg fatter ikke hvorfor, men de der test programmer jeg har prøvet, har
altid være utroligt upræcise..

Fra : S.A

Dato : 16-10-03 16:09

> [...]
> når jeg så henter normalt er der god hastighed..
>
> jeg fatter ikke hvorfor, men de der test programmer jeg har prøvet, har

Okay....så har vi nyt resultat på download fra Tucows:
Fil: 16.9 mb
Transfer rate: 3,97 KB/Sec
Estimated time: 1 hr. 12 min.

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 16-10-03 17:18

On Thu, 16 Oct 2003 17:08:50 +0200, "S.A" <s.a@e-mail.dk> wrote:

>Okay....så har vi nyt resultat på download fra Tucows:
>Fil: 16.9 mb
>Transfer rate: 3,97 KB/Sec
>Estimated time: 1 hr. 12 min.

Men hvilket Tucows-mirror var det?

Kabelnettet.dk har sit eget Tucows-mirror, så derfra skulle det MEGET
gerne gå rigtig hurtigt. Hvis ikke, ja så er der i hvert fald noget
galt med jeres installation.

Jeg sidder også på Kabelnettet, og jeg hentede lige en fil fra Tucows
(forøvrigt fra TDC, ikke kabelnettets mirror):
Fil: 12,5 MB
Transfer rate: 487 KB/Sec
Time: 26 Sec.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : eNDopLAzMAtIq

Dato : 16-10-03 17:33

prøv evt at teste klid.dk via ftp..

Transferred 1 file totaling 64.289.812 bytes in 22,49 (2.802,56 KBps)

Fra : S.A

Dato : 16-10-03 18:11

> [...]
>
> Jeg sidder også på Kabelnettet, og jeg hentede lige en fil fra Tucows
> (forøvrigt fra TDC, ikke kabelnettets mirror):

Hej Mikael

Da jeg benyttede "mirror kabelnettet", gik det fand.. hurtigt!!!
63 mb downloadet på 30 sec.
Hva` pokker kan så være årsagen til min langsomme forbindelse på øvrige
websteder?
S.A

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-10-03 19:21

I dk.edb.internet.udbydere, skrev S.A:
> Da jeg benyttede "mirror kabelnettet", gik det fand.. hurtigt!!!
> 63 mb downloadet på 30 sec.
> Hva` pokker kan så være årsagen til min langsomme forbindelse på øvrige
> websteder?

Forbindelse til verden er dyrere( dyrt ) end til danmark ( billigt ) som er
dyrere end til kabelnetttets egne servere( gratis )

Gæt selv hvor der er rigelig forbindelse til?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Kim

Dato : 21-10-03 08:38

"S.A" <s.a@e-mail.dk> skrev
> Da jeg benyttede "mirror kabelnettet", gik det fand.. hurtigt!!!
> 63 mb downloadet på 30 sec.
> Hva` pokker kan så være årsagen til min langsomme forbindelse på øvrige
> websteder?

Vi har det her i Kbh Nv. og det køer fint.
Kun i starten var der lidt indkørings-problemer, men
det blev ordnet. Jeg har selv flere gange haft kontakt
til kabelnettet, både support'en og chefen Hr. Kim Nielsen
og er altid blevet behandlet pænt. Mit råd er at kontakte
dem telefonisk, for at få forklaring, det kunne jo være der
er noget galt med Jeres opkopling som skulle ordnes.

Mvh Kim O.

Fra : Nic

Dato : 16-10-03 15:52

> Vi har i ejendommen lige fået (2. mdr. siden) internet via Kabelnettet.dk.
> De skriver at hastigheden ligger på ca. 11 Mbit - 1 Gigabit. Jeg føler
11 Mbit giver dig omkring 1000Kb/s......

Fra : Enforcer

Dato : 16-10-03 16:14

On Thu, 16 Oct 2003 16:32:41 +0200, "S.A" <s.a@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>De skriver at hastigheden ligger på ca. 11 Mbit - 1 Gigabit. Jeg føler
>hastigheden er dræbende langsom, og har i den forbindelse downloadet et

Jo, tallene ser meget lave ud - de svarer til et 33k modem.

Prøv eventuelt at hente en stor fil fra en kendt (ikke overbelastet
server) på nettet og tag tid på overførslen.

Jeg nægter at tro på, at Kabelnettet lover 11 mbit-1 giga til den
enkelte bolig.

De skriver 2 mbit på deres hjemmeside, og det er nok også i
overkanten.

Mvh.

Enforcer

Fra : S.A

Dato : 16-10-03 16:35

> Jo, tallene ser meget lave ud - de svarer til et 33k modem.
>
> Prøv eventuelt at hente en stor fil fra en kendt (ikke overbelastet
> server) på nettet og tag tid på overførslen.

Jeg har prøvet Webattack.com, her er den lige så slem.

> Jeg nægter at tro på, at Kabelnettet lover 11 mbit-1 giga til den
> enkelte bolig.

Nææhh..det har du nok ret i. Men 33K! så er vi da tilbage i 1990.
<klip>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-10-03 22:13

On Thu, 16 Oct 2003 17:34:55 +0200, S.A wrote:

> Nææhh..det har du nok ret i. Men 33K! så er vi da tilbage i 1990.

Nej, naermere '96-'97 - ja, tiden gaar hurtigt ...

/Jesper

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Søren Hanghøj

Dato : 16-10-03 22:52

> -Er der nogen der har erfaring med Kabelnettet.dk?

I er ikke de eneste der har problemer med kabelnettet

I vores forening på Østerbro, har vi en 11Mbit FWA til 30 beboere hvor af
ca. halvdelen er koblet på. Selv når jeg er alene på nettet har jeg aldrig
oplevet en hastigheder over 2Mbit på trods af jeg henter fra
tucows.kabelnettet.dk, som ligger i kabelnettets eget netværk.

Vi er aldrig blevet lovet at vi skulle kunne downloade med 11Mbit, men da
jeg talte med en af deres tekniker mente han at det ikke var usandsynligt at
vi ville opleve hastigheder på 6-8Mbit.

De hastigheder du oplyser, kan jeg desværre godt nikke genkendende til. Ca.
hver anden gang vi prøver at gå på nettet, savner man sit 56K modem fordi
forbindelsen er så dræbende ustabil. I mange tilfælde må vi simpelthen
opgive at komme på nettet.

Det skal siges at vi til at starte med har været meget tilfredse med
kabelnettet, men i løbet af de sidste to måneder har de virkeligt leveret et
elendigt produkt.

Jeg har flere gange taget kontakt til deres supportafdeling og hver gang har
jeg fået medhold i at der var et eller andet galt (pga. ping tider og
pakketab). Jeg er blevet meddelt at der vil blive sendt en mail videre til
driftsafdelingen. I nogle tilfælde har det hjulpet og andre gange har det
ikke, men man kan jo spørge sig selv om det kan passe at man hver 14. dag
skal ringe og brokke sig. Det mener jeg ikke det kan.

På generalforsamlingen, hvor vi besluttede at vi skulle bruge kabelnettet.dk
som udbyder, blev vi lovet at vi ville være koblet på deres fibernetværk
inden den 1/7 2003. Vi har endnu ikke hørt noget fra kabelnettet.

Når man ringer til deres reception og siger at man skal tale med Hr. X,
siger receptionisten: "Øjeblik.... øhmm drejer sig om et tilbud?". Når man
svarer nej til det, får man konsekvent af vide at den konsulent man ønsker
at tale med er optaget og at han vil ringe tilbage. Uden at overdrive tror
jeg at vi har hørt den smøre10 gange og kun én gang har han ringet tilbage.
Måske skulle man bare sige ja til receptionistens spørgsmål J.

Måske skulle kabelnettet hæve deres månedlige abonnement med 50 til 100 kr.
Så kunne de måske koncentrerer sig lidt mere om at levere en ordentlig vare,
i stedet for kun at koncentrere sig om at hive nye kunder ind i biksen.

Med den omtale kabelnettet har i denne nyhedsgruppe, kunne det da godt tyde
på at vi ikke er de eneste der har problemer!

Venlig hilsen

Søren

Som håber på at få en stabil internetforbindelse

Fra : S.A

Dato : 17-10-03 13:35

> [...]
tyde
> på at vi ikke er de eneste der har problemer!

Hej Søren

Jeg agter selv at tage telefonisk kontakt til kabelnettet i starten af næste
uge.
Jeg har mailet flere gange, men intet hørt. Spørgsmålet er om jeg får noget
som helst ud af at ringe!. Jeg kan jo se af dit indlæg, at det er en håbløs
sag. Vores internet kørte også fint fra opstarten, men nu går det
fuldstændig galt. Min hastighed er så svingende at jeg til tider ikke kan få
forbindelse til nettet overhovedet. Ellers ligger hastigheden laaangt min
tålmodighedstærskel.
Hilsen
S.A

Fra : Søren Hanghøj

Dato : 17-10-03 16:05

> [...]

> forbindelse til nettet overhovedet. Ellers ligger hastigheden laaangt min
S.A kunne du ikke prøve at poste resultatet af samtalen i denne tråd (hvis
det lykkes at få kontakt...). Det kunne være rart at høre hvad deres
forklaring er.
mv.
Søren

Fra : Enforcer

Dato : 18-10-03 09:49

On Thu, 16 Oct 2003 23:52:10 +0200, "Søren Hanghøj"
<soeren.hanghoej@kabelnettet.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
>oplevet en hastigheder over 2Mbit på trods af jeg henter fra
>tucows.kabelnettet.dk, som ligger i kabelnettets eget netværk.

ja, det er vel problemet i en nøddeskal.

Man kan ikke levere en 11 mbit forbindelse (point-to-point) for den
pris (750 kr. pr. måned), når der skal ydes support, betales for
national/international trafik og udskrives regninger mv.

Ergo er man vel nød til at begrænse liniens kapacitet ud i verden på
en eller anden måde for at holde økonomi i det. Eller oversælge linien
til national/internationale trafik.

Jeg synes ikke prisen på 50 kr. lyder seriøs for 2 mbit oplevet (jf.
hjemmesiden) lyder seriøs, når man tænker på hvad en 2 mbit
forbindelse koster via ADSL/FWA mv.

Mvh.

Enforcer

Fra : Helmar

Dato : 18-10-03 17:12

Nej det lyder for mig som en nu skal vi bare ha dem ind, saa fucker vi dem
når de føst har skrevet under på kontrakten.

Henrik Dalgaard

Fra : Ole Geisler

Dato : 19-10-03 21:07

On Sat, 18 Oct 2003 18:12:21 +0200, "Helmar"
<throm(remove)@ishoejby.dk> wrote:

>Nej det lyder for mig som en nu skal vi bare ha dem ind, saa fucker vi dem
>når de føst har skrevet under på kontrakten.

Klart. Til 50.- er der masser at give af, tænk et overskud der må
være.....
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 25-10-03 12:51

On Thu, 16 Oct 2003 16:32:41 +0200, S.A wrote:

Det er virkeligt skræmmende lave målinger!!

Jeg synes du skulle prøve at teste med telestyrelsens værktøj til formålet.
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp.

Her måles hastigheden til en tst.dk-server der står i DIX - og det er som
udgangspunkt vel den bedste målemetode. Det er klart at du får god
hastighed til Kabelnettet og ikke til omverdenen. Det bekræfter vel blot,
at deres hastighed/trafik mod omverdenen er "oversolgt".

Mvh,
/Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-10-03 12:59

"Kasper Carøe Olsen" <news@abkm.dk> skrev i en meddelelse
> Her måles hastigheden til en tst.dk-server der står i DIX

Står den inde i ethernetswitchen?

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 25-10-03 13:15

On Sat, 25 Oct 2003 13:58:39 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Kasper Carøe Olsen" <news@abkm.dk> skrev i en meddelelse
>
> Står den inde i ethernetswitchen?

Du kan læse en masse på
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download_FAQ.asp

Der er vist 3 servere der står og loadbalancer.

Mvh,
/Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-10-03 14:40

> http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download_FAQ.asp

De vrøvler på den side:
"Det nationale knudepunkt i Danish Internet eXchange i Lyngby er et
selskabsneutralt punkt i Danmark. Derfor sker målingen mod denne server. "

DIX er ikke en server. Det er en switch som man ikke får noget ud af at
forbinde sig til medmindre man peerer med de andre på den

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 26-10-03 11:04

"selskabsneutralt" ... yrk

--
vh
Thomas Jensen,

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-10-03 13:41

=?iso-8859-1?Q?Kasper_Car=F8e_Olsen?= <news@abkm.dk> writes:

>Her måles hastigheden til en tst.dk-server der står i DIX - og det er som
>udgangspunkt vel den bedste målemetode.

Om noget kan den målemetode få en ISP til at investere i 1 Gbps
til DIX - og lade deres 10.000 kunder deles om 2 Mbps til
udlandet. I følge Telestyrelsen vil de så være den suverænt
bedste ISP.

....eller hur?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-10-03 14:18

On Sat, 25 Oct 2003 13:51:18 +0200, Kasper Carøe Olsen wrote:
> [...]
> http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp.
>
> Her måles hastigheden til en tst.dk-server der står i DIX

Vroevl - den staar i Uni-C's hosting miljoe, som maake er paa samme
lokation som DIX switching - men det har IKKE noget med DIX'en at goere
- slet ikke netvaerks topologisk, f.eks. er nedenstaaende ikke via
DIX'en.

jesper@tam:/home/jesper> traceroute master.tst.dk
traceroute to master.tst.dk (130.226.157.51), 64 hops max, 44 byte packets
3 f0-0.core1.tchx.lon.uk.griffin.com (217.79.96.1) 24.867 ms 21.401 ms 21.570 ms
4 gigabitethernet2-1-108.ipcolo1.London1.Level3.net (212.187.144.9) 25.340 ms 21.374 ms 21.571 ms
5 ae0-53.mp1.London1.Level3.net (212.187.131.129) 24.102 ms 23.614 ms 22.526 ms
6 so-0-0-0.mp2.Stockholm1.Level3.net (212.187.128.225) 61.827 ms 59.359 ms 58.755 ms
7 pos11-0.hsipaccess2.Stockholm1.Level3.net (213.242.68.206) 60.098 ms 57.330 ms 58.258 ms
8 213.242.69.22 (213.242.69.22) 61.340 ms 59.630 ms 58.520 ms
9 se-ov.nordu.net (193.10.252.42) 61.808 ms 58.364 ms 59.004 ms
10 dk-gw2.nordu.net (193.10.68.94) 69.691 ms dk-gw2.nordu.net (193.10.68.38) 70.039 ms 65.971 ms
11 Lyngby-2.forskningsnettet.dk (193.10.68.62) 71.171 ms 66.975 ms 68.113 ms
12 herman.fsknet.lyngby.forskningsnettet.dk (130.225.242.135) 70.689 ms 67.228 ms 68.357 ms
13 130.226.157.51 (130.226.157.51) 71.201 ms 67.353 ms 67.869 ms

> [...]
> at du får god hastighed til Kabelnettet og ikke til omverdenen. Det
> bekræfter vel blot, at deres hastighed/trafik mod omverdenen er

Well, det er stort set gratis at forbinde sig til DIX switchen, saa selv
at maale hertil giver ikke et retfaerdigt billede af kvaliteten paa det
produkt man koeber.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-10-03 15:23

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> writes:

> [...]
> lokation som DIX switching - men det har IKKE noget med DIX'en at goere
> - slet ikke netvaerks topologisk, f.eks. er nedenstaaende ikke via

Korrekt. For at en enhed med rette kan siges at stå på DIX'en, så skal
den have en IP-adresse på 192.38.7-nettet.

Rent netværkstopologisk er det korrekte at sige, at master.tst.dk står
meget _tæt_ på DIXen - den er koblet på den router, som
Forskningsnettet bruger til at udveksle DIX-trafik. (Det er _ikke_
normalt at maskiner i Uni-Cs hostingmiljø er koblet på der. tst.dk er
et særtilfælde.)

Hvis man fra en tilfældig (dix-enabled) udbyder tracerouter til
master.tst.dk vil næstsidste hop være 192.38.7.1.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Kim

Dato : 25-10-03 17:37

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev
> Well, det er stort set gratis at forbinde sig til DIX switchen, saa selv
> at maale hertil giver ikke et retfaerdigt billede af kvaliteten paa det
> produkt man koeber.

Nu forstår jeg kun lidt af hvad i skriver, men hvordan får man så
et retfærdigt billed ( DL/Upload) af det produkt man har og betaler
for via sin boligforening ?

Mvh Kim ( rimlig tilfreds bruger af kabeknettet.dk )

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-10-03 10:15

"Kim" <no@spam.dk> writes:

>Nu forstår jeg kun lidt af hvad i skriver, men hvordan får man så
>et retfærdigt billed ( DL/Upload) af det produkt man har og betaler
>for via sin boligforening ?

Det kan man ikke.

Det eneste, man kan gøre, er at bruge produktet. Får man gode
svartider fra hele verden, er produktet godt. Det er praktisk
talt umuligt at sammenligne forskellige udbydere, medmindre
man selv bestiller 10 forskellige produkter samtidig og tester
dem.

Mvh.
   Klaus.