ages of empire og tdc adsl
Fra : Johnny Andersen

Dato : 16-10-03 07:15

Jeg og mine kollegaer har problemer, med at spille ages of empire på
gamezone. Jeg har undersøgt hjælpefiler på gamezone i detaljer.... har
prøvet at deaktivere min firewall.. (den i xp er deaktiveret) og lige lidt
hjælper det. Det nærmeste jeg kan komme en forklaring er, at det lader til
at vi har 2 ip-adresser... en intern og en ekstern. Hvordan løser vi dette
problem... tdc er ikke til megen hjælp, det er ikke første gang jeg har
emailet dem og ikke fået svar.

På forhånd tak

mvh

Johnny

Fra : Towli

Dato : 16-10-03 12:32

Heja

Du skal åbne /forwarde portene
47624 - 47624
2300 - 2400

til din maskine
dvs. du skal kunne logge ind på routeren og skrive noget i retning af

"set nat entry add <din interne ip der sikkert hedder noget med 10.x eller
172.x eller 192.x> 47624 <din externe ip som du vil kunne se på
www.my-ip.dk> 47624 udp <enter>

gør det samme med 2300-2400 (istedet for 47624)
og husk at skrive "write" når du er færdig.

Håber ovenstående er rigtigt og at du kan bruge det..

Fra : Lars Christian Hesse~

Dato : 19-10-03 20:30

"Johnny Andersen" <jsa@edu.viborghs.dk> wrote in message
> [...]
> problem... tdc er ikke til megen hjælp, det er ikke første gang jeg har

Arghh.... jeg har aldrig fattet at folk konstant skriver på news, at udbyder
dit og dat giver dårlig service, fordi de ikke vil hjælpe brugerne med at
spille et computerspil på nettet...
Hvor er det filmen knækker? Hvad for folk til at tro at nogen udbyder
hjælper med det?
Jeg forstår godt at du ikke får svar, hvis jeg sad hos en ISP og skulle
svare på mails, var din røget i skraldespanden med det samme!
Undskyld for mit sure opstød, men når man til dagligt har med kunder at
gøre, der forlanger at man skal hjælpe med de mest absurde ting, kan man
ikke undgå at blive en anelse pissed!
Når det nu er sagt... så husk at sætte din MTU ned til 1350, så bliver i
ikke smidt af serveren og det kører generelt bedre.
/Lars