ATI All-in-one Radeon 7500 TV problemer
Fra : Jens

Dato : 15-10-03 19:28

Hej

Efter at have opgraderet fra Win2K til WinXP har jeg problemer med at få
TV-tuneren på mit ATI-All-In-one Radeon 7500 til at finde stationerne.

Jeg har fulgt vejledningen på ATI's hjemmeside slavisk og installeret deres
nyeste XP grafikdriver samt de Microsoft "ting" som de foreskriver samt
deres nyeste MultiMedieCenter (MMC 8.7).

Alt installere sig uden problemer og grafikkortet virker fint under XP, men
TV-tuneren viser, efter at have fundet alle kanaler med "autoscan", kun sne.
Under "detaljer" for en tilfældig kanal kan jeg se at ATI tror at vi i
Danmark kører NTSC, men selv om jeg ændre det til PAL-B - duer det stadig
ikke.

En interessant observation er at hvis jeg indtaster en frekvens manuelt på
en kanal, vises billedet korrekt alt i mens TV-tuneren siger at der intet
signal er. Når jeg så alligevel vælger at gemme denne kanal ved at taste
"OK", forsvinder billedet igen.

En forespørgsel til ATI giver kun det sædvanlige svar om at læse deres
FAQ'er fordi de er så fantastiske at de giver svar på ALT - dette virker
ikke i dette tilfælde.

Alle gode råd modtages. Gerne CC til min email (fjern NOSPAM)

Mvh

Jens