visning af billede med J2me
Fra : Hansen

Dato : 15-10-03 14:25

Jeg sidder og skal udvikle en client på en Siemens S55 der skal modtage et
billede fra en webservice. Og bare for at teste vil jeg vise et billede jeg
har liggende på harddisken. Jeg bruger Jbuilder 9 og har installeret Siemens
Mobile Toolkit og tilhørende emulator til S55.

Problemet er at den ikke kan finde filen og jeg må ærligt indrømme jeg ikke
aner hvor den skal ligge. Har ikke kunnet finde noget på det store
internet..

Jeg prøver følgende:

import javax.microedition.midlet.*;
import javax.microedition.lcdui.*;
import javax.microedition.lcdui.Graphics;
import javax.microedition.lcdui.Image;
import javax.microedition.io.*;

class ImageCanvas extends Canvas
{
public void paint(Graphics g) {

Image source = null; // the image to be copied
try {
}
catch (Exception e) {
e.printStackTrace();
}

g.drawImage(source, 0, 0, 0); //TOP|LEFT);
}

protected void startApp ()
{

ImageCanvas canvas = new ImageCanvas();

display = Display.getDisplay(this);

Command exitCommand = new Command(GET_COMMAND_LABEL ,
Command.SCREEN, 0);
Command againCommand = new Command(EXIT_COMMAND_LABEL,
Command.SCREEN, 1);
canvas.addCommand(exitCommand);
canvas.addCommand(againCommand);
canvas.setCommandListener(this);

display.setCurrent(canvas);

//
com.siemens.mp.game.Sound.playTone(com.siemens.mp.game.Sound.PEEP);
}

Håber nogen kan hjælpe mig med lokationen af filen eller se om det er fordi
der er noget galt med koden
Hansen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-10-03 15:05

Hansen wrote:

> [...]

Jeg går ud fra, at du laver en .jar fil, som du "downloader" til
telefonen (eller emulatoren). Læg billedet i .jar filen og prøv med:

source = Image.createImage("/WebCam.png");

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Hansen

Dato : 15-10-03 15:11

> Jeg går ud fra, at du laver en .jar fil, som du "downloader" til
> telefonen (eller emulatoren).

Korrekt - emulator

>Læg billedet i .jar filen og prøv med:
>
> source = Image.createImage("/WebCam.png");

Nu er jeg ikke helt stiv i Java ... hvordan lægger man billedet med i .jar
filen når man arbejder med Jbuilder 9?

Hansen

Fra : Hansen

Dato : 15-10-03 15:32

> Korrekt - emulator

Det kan være jeg bliver nødt til at rette mig selv der. Jeg starter
emulatoren direkte fra Jbuilder og det ser ud til at det er en Jad fil den
ligger ned

Hansen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-10-03 16:23

Hansen wrote:

> Nu er jeg ikke helt stiv i Java ... hvordan lægger man billedet med i .jar
> filen når man arbejder med Jbuilder 9?

Den har jeg ingen erfaring med, men kan man ikke tilføje en fil
(eller "ressource") til projektet?