inderste øjenlåg lukke ikke helt op
Fra : Jan Holm

Dato : 14-10-03 22:29

Hej

Jeg syntes at kunne se noget som ikke er som det plejer i vores
2 ungkattes øjne. Det et somom det inderste øjenlåg ikke lukker
helt op. Mener at huske at det var et symptom på orm eller sådan
noget, er det korrekt eller er jeg helt på afveje.
..

Mvh
Jan Holm

Fra : Camilla Baird

Dato : 15-10-03 02:09

> [...]
> helt op. Mener at huske at det var et symptom på orm eller sådan
> noget, er det korrekt eller er jeg helt på afveje.

Hvis det 3.øjenlåg (det inderste hvide) kan ses mere end i øjenkrogen,
er det tegn på, at øjet er irriteret. Få en dyrlæg til at se på det. I
mellemtiden kan I skylle øjet med kamillete - det renser og desinficerer
vist også lidt.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Malene

Dato : 15-10-03 05:20

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt op. Mener at huske at det var et symptom på orm eller sådan
> noget, er det korrekt eller er jeg helt på afveje.

Hej Jan!

Synlige blinkhinder er - ganske rigtigt - oftest tegn på orm i katten. At
det så forekommer hos BEGGE dine misser, underbygger egentligt bare teorien
yderligere, da orm er yderst smitsomt fra kat til kat. Jeg ville uden tøven
bestille et tjek hos dyrlægen, så kittyerne hurtigst muligt kan komme i
behandling.

Venlig hilsen

Malene

Fra : Jan Holm

Dato : 15-10-03 08:11

> [...]
> til kat. Jeg ville uden tøven bestille et tjek hos dyrlægen, så
> kittyerne hurtigst muligt kan komme i behandling.

Hej Malene og i andre

Jeg ringer til dylægen idag. Vi har ormepiller liggende da vi
jævnligt giver vores 3 kat, superjægeren strumph en tur. Han
omgåes ikke de 2 små så meget og bruger heller ikke deres
bakke. Tror han er gået fri men ok han fik kur for ca 14 dage
siden. På ham kan vi dog ikke se det på øjnene.

Takker, ormekur senere idag.

Mvh
Jan Holm

Fra : Winther

Dato : 15-10-03 11:09

> [...]

Kan også betyde dehydrering, altså at de af en eller anden årsag er i
væskeunderskud.

Vh. Winther

Fra : Jan Holm

Dato : 15-10-03 13:37

> Kan også betyde dehydrering, altså at de af en eller anden årsag er i
> væskeunderskud.
> Vh. Winther

De får frisk vand hver dag samt konstant adgang til kvali tørskost
og en omgang dåsemad til aften. At de begge samtidig skulle få
væskeunderskud virker usandsynligt. Vi prøver ormekuren først
og ser om ikke det hjælper.

Mvh
Jan Holm

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 15-10-03 13:55

> [...]
> helt op. Mener at huske at det var et symptom på orm eller sådan
> noget, er det korrekt eller er jeg helt på afveje.

Hej Jan.

Jeg tror altså også, at det kan være tegn på ubehag i det hele taget.

Da mit yngste skud på stammen blev kastereret, var han lidt længe om at
komme sig. I tre dage var han helt ved siden af sig selv, og man kunne også
se, at han var øm der-du-ved-nok . Og i al den tid havde han synlige
blinkhinder. Samtidig med at han blev frisk, trak blinkhinderne sig også
tilbage igen.

Så jeg ville nok ikke tage det for givet, at det er p.g.a. orm.

M.v.h.

Helle Frederiksen.