pandekager
Fra : Lasse F. Jensen

Dato : 14-10-03 18:35

Hejsa

Er der en der har en super opskrift på pandekager må i meget gerne sende den
til mig,da det købe pulver er ved og være lidt træls!!!!!!!! På forhånd tak

Lasse Frejlev Jensen

Fra : Heidi

Dato : 14-10-03 18:50

Lasse F. Jensen wrote:
> Hejsa
>
> Er der en der har en super opskrift på pandekager må i meget gerne
> sende den til mig,da det købe pulver er ved og være lidt
> træls!!!!!!!! På forhånd tak

Hvis amerikanske kan bruges, er der en god en her:

375 g mel
4-5 spsk sukker
1 1/2 tsk salt
6 tsk bagepulver (eller 3 tsk natron)
3 små æg
3,75 dl sødmælk
2 spsk smeltet margarine
Ahornsirup
NB: hvis de skal være særligt lækre, erstattes lidt af mælken med
flødeskum.

De tørre ingredienser sigtes i en skål. Lav et krater i midten og tilsæt
æggene.
Tilsæt ca. halvdelen af mælken og pisk godt. Tilsæt resten af mælken,
indtil
dejen har den rette konsistens (noget tykkere end dansk pandekagedej).
Hvis man vil have nogle gode tykke pandekager, skal dejen være ret tyk.
Tilsæt til sidst den smeltede margarine under kraftig piskning. Steges
på en
ikke alt for varm pande, som kun må smøres ganske let med margarine før
første stegning. Størrelsen på pandekagerne kan varieres.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Lasse F. Jensen

Dato : 14-10-03 19:02

takker

Lasse Frejlev Jensen

Fra : Mikkel \(2600\)

Dato : 14-10-03 19:24

500 g mel
3 æg
½ tsk salt
½ øl (resten den drikker du mens du bare det kan godt blive vamt, jeg er
begyndt at bruge dark istedet for alm. pilsner det giver lige lidt mere til
pannekagerne)
1 spk sukker / honning
3 tsk kanel
ca 1 l. mælk (det skal være til det har den rette konsistens)
1 spk smeltet smør (hvis du smelter det på panden så er den jo klar)

god fornøjelse
Mikkel

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-10-03 22:57

> Er der en der har en super opskrift på pandekager må i meget gerne sende
den
> til mig,da det købe pulver er ved og være lidt træls!!!!!!!! På forhånd
tak

For mig er en god pandekageopskrift én der er nem at huske:

X dl mel
X æg
2X dl mælk
Salt og sukker på "gefül"

- denne opskrift giver mig ca 3X antal pandekager

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //