USA og visum
Fra : Jens Vejmand

Dato : 14-10-03 17:43

Man skal vel ikke have visum, når man kun besøger USA i 4 uger ?.

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 14-10-03 19:23

"Jens Vejmand" <emalius@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Man skal vel ikke have visum, når man kun besøger USA i 4 uger ?.

Dette er sakset fra politiets hjemmeside:

Pas/visum ved indrejse til USA
De amerikanske myndigheder har den 25. september 2003 meddelt, at indrejse
til USA kan ske ved alle danske pas (maskinlæsbare og ikke-maskinlæsbare)
frem til den 26. oktober 2004.
Det er samtidig oplyst, at børn i samme periode kan indrejse til landet som
indskrevet i en nærstående persons pas.

Du kan uden visum eller andet være i op til 90 dage i USA.
--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 22-10-03 18:51

Hej,

Nej, du kan trygt rejse til USA uden VISA, hvis du ikke skal være
længere væk en 90 dage.

Er netop kommet hjem fra en 14 dages ferie i San Francisco, og var
gennem immigrationsmyndighederne i Seattle, hvilket til min store
overraskelse faktisk var mindre besværligt en før den 11/9 - de ville
ikke engang se en returbillet, men spurgte blot til hvor lang tid man
ville være der. Passet blev stemplet med et 90 dages Visa, og i passet
blev en afrejseseddel klipset ind, sedlet skal afleveres igen ved
afrejse.

Jeg havde et af de nye pas, altså de maskinlæsbare, og jeg vil tro at
det er en fordel at have en sådant pas ved rejse til USA, selv om det
ikke er et krav, alle steder blev passet aflæst af en maskine, både ved
ankomst og afrejse.

God tur

/Henrik

Jens Vejmand skriver: