Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV-tuner kort
Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 14-10-03 17:17

Jeg har brug for et TV-tuner kort. Prisniveauet er op til 2000 kr.
Jeg har indtil nu kørt TV over en gammel video, men den har det ikke så
godt. Jeg kan ellers forstå, at sådan en er mindst lige så god som et
TV-tuner kort.

Er der noget om, at interne kort forstyrres af computeren? Så må det jo
blive et eksternt til USB...

Hauppauge har USB-dimser op til omkring 1000 kr
(http://www.hauppauge.com/html/usb_data.htm), men de er uden
hardwarekomprimering, som jeg evt. godt kunne tænke mig.

De har i øvrigt også det (kendte?) PVR 350 /990, men det er jo internt
og bliver vel forstyrret?

Pinnacle Systems har en USB-dims, som de kalder PC-TV Deluxe
(http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1008&Langue_ID=7),
hvor der også er MPEG2-komprimering.

Nogen, der har erfaringer? Især med den sidste.

--
M.v.h.
Lene Skov Mikkelsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-10-03 17:31

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor der også er MPEG2-komprimering.
>
> Nogen, der har erfaringer? Især med den sidste.

Uden at vide mig sikker, så mener jeg at du skal i nyhedsgruppen
dk.edb.videoredigering med dit spørgsmål, men jeg kommer nu med et svar her

Jeg har selv et kort fra ALDI til 400.- kr. og til det har jeg monteret min
parabol, og jeg tvivler meget stærkt på en nok så god video kan gøre det
bedre, så mere behøver det ikke at koste, og så er det lige om ALDI har
flere tilbage.

Kim Larsen

Fra : Klaus

Dato : 15-10-03 14:54

Chipsættet på Aldis kort ligner 'Phillips'chipsæt, som sidder på det AvEr
videokort jeg købte i 1998 til 799,- Jeg har aldrig haft forstyrrelser og
det kører bare, så sørg evt. for at der sidder en phillips tuner på kortet;
men det gør der vist på de fleste tv-kort og så burde der ikke være nogle
problemer.

Mvh
Klaus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-03 23:22

On 2003-10-14,
Lene Skov Mikkelsen <pivnu@loveletters.dk> wrote:
> [...]
> (http://www.hauppauge.com/html/usb_data.htm), men de er uden
> hardwarekomprimering, som jeg evt. godt kunne tænke mig.

Proconsult har det ny Hauppauge-dvr-usb2.0 kort til 1790 kr.
Hardware MPEG-2 encoder.