Hurghada <-> Cairo
Fra : Jacob Samsø

Dato : 13-10-03 12:01

Hejsa

Er der nogen der har prøvet at tage turen fra Hurghada til Cairo på egen
hånd ?

Vores rejseselskab har en 2 dages tur til 1.500 kr. Nu syntes jeg at 1.500
kr. er alt for meget og når jeg kikker på programmet ser det faktisk ud til
at være meget turistet! - spise på en flodbåd, besøge en baser etz. (måske
programmet er forlænger til 2 dage for at retfærdiggøre prisen?)

Jeg har læst at man kan flyve fra Hurghada til Cairo (3.000 t/r ifl. en
amerikansk hjemmeside)
Der skulle gå rutebusser
Man kan tage toget fra Luxer

Nogen gode ideer ? gerne praktiske er erfaringer ....

Mvh.

Jacob

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 13-10-03 18:29

> Nogen gode ideer ? gerne praktiske er erfaringer ....
>
> Mvh.
>
> Jacob

Hej Jacob

Først og fremmest; turen fra Hurghada til Cairo er lang - startede for vores
vedkommende klokken 3 om natten. Men det er sådan set ok. Alle busser kører
i konvoy, for at undgå røverier, og få nogen politibetjente i arbejde :) Da
jeg var i Egypten var vi også på en to dages tur til Cairo (med Apollo
Rejser). Turen var særdeles godt planlagt, og meget informativ, på trods af
besøg i et parfumeri og en bazar som du selv nævner.

Du kan eventuelt vente med at bestille turen til Cairo (de fleste bureauer
tilbyder at man kan købe turen dernede også). Rundt om i Hurghada finder du
også mange tilbud om ture til Cairo, men se dig godt for.

Mit indtryk af Cairo var, at der ville jeg nødig komme på egen hånd. Ikke
fordi jeg ikke er vandt til storbyer på egen hånd, men den egyptiske kultur
er noget særligt.

Med venlig hilsen
Karsten

NB. Se billeder og rejsebeskrivelse fra Egypten på www.kryger.dk/karsten

Fra : Bmp74

Dato : 22-10-03 01:48

"Karsten Kryger Hansen" <karstenkryger@hotmailABC.com> wrote in message news:<bmenf8$k94$1@sunsite.dk>...

> [...]
> fordi jeg ikke er vandt til storbyer på egen hånd, men den egyptiske kultur

Vi købte en tur via et sted inde i hurgada og det kostede præcis
halvdelen, det sjove var at vi kørte lige bagefter den bus hvori dem
fra rejseselvskabet sad. som sagt vi sparede ca ½delen, hvilket vi
også gjorde ved turen til luxor, samt dykkerturen, mit råd vent med at
bestille noget dernede og forhør jer lige med de andre gæster som har
været der lidt længere....