Gemme en php-genereret side
Fra : Mikkel Herold

Dato : 12-10-03 20:19

Hej.

Jeg har en side med en masse oplysninger, der hentes fra et session-array.
Det er en bekræftelsesside der vises efter brugeren har udfyldt en
tilmeldingsblanket.

Nu kunne jeg godt tænke mig at få gemt en statisk kopi af denne side - altså
en kopi af siden med alle værdierne sat ind i stedet for variabelnavnene. Så
vil jeg nemlig sende en kopi af siden til brugeren som en e-mail attachment.

Jeg har prøvet med fopen() og file(), men enten bliver siden gemt uden
værdier, eller også bliver den gemt med php-koderne i.

Kan det ikke lade sig gøre - via php - at få adgang til den kode, der bliver
vist i browseren?

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 12-10-03 21:57

Mikkel Herold <mikkel@NOSPAM.mzh.dk> wrote:
> Kan det ikke lade sig gøre - via php - at få adgang til den kode, der
> bliver vist i browseren?

Ja - det kan det sagtens. Prøv at se nærmere på PHPs output buffering
funktioner: http://dk2.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php. DevShed har
skrevet en tutorial om emnet:
http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/OutputBuffering/print_html.

Mvh.
Kasper Garnæs

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 13-10-03 18:52

In news:bmcf73$1o5b$1@news.cybercity.dk,
Kasper Garnæs <demos@mailme.dk> typed:
> Ja - det kan det sagtens. Prøv at se nærmere på PHPs output buffering
> funktioner: http://dk2.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php.

Det var jo lige det, der skulle til - mange tak! (Også til jer andre)

Mikkel

Fra : Jacob Atzen

Dato : 12-10-03 22:00

"Mikkel Herold" <mikkel@NOSPAM.mzh.dk> writes:

> [...]
> værdier, eller også bliver den gemt med php-koderne i.
>
> Kan det ikke lade sig gøre - via php - at få adgang til den kode, der bliver

Browseren viser ikke kode. Den viser HTML.

Hvis du opbygger din side ved at lagre alting i en variabel og så
udskrive den til sidst, vil du nemt kunne gøre det du ønsker.

Eksempel:

mail($rcpt, $subj, $output);
print $output;

- Jacob Atzen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-03 10:02

Jacob Atzen skrev:

>Hvis du opbygger din side ved at lagre alting i en variabel og så
>udskrive den til sidst, vil du nemt kunne gøre det du ønsker.

Nej. Den der kikker på siden, kan nemt bruge browserens
gemmefunktion. Men Mikkel vil kunne sende siden fra serveren i en
mail til brugeren.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-10-03 13:55

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in

> Nej. Den der kikker på siden, kan nemt bruge browserens
> gemmefunktion. Men Mikkel vil kunne sende siden fra serveren i en
> mail til brugeren.

Hvis du udskifter "udskrive" med "putter den i en email og sender
den" så er det faktisk helt korrekt som Jacob foreslår.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898