|
| Er jeg den eneste (GPU og 3Dmark03) Fra : Morten Holberg Niels~ |
Dato : 12-10-03 16:04 |
|
Hej
I 3Dmark03 (med opdateringen) kan jeg køre med mit 9800non pro, uden
artifacts. Dette sker på laveste detaljeringsgrad og 0x AA samt AF. Så langt
så godt.
Hvis jeg derimod sætter 4/8xAA og 4/8xAF og kører hele testen igen, får jeg
artifacts på testen med de to elefanter. Atrifacts er i form af små hvide
prikker på elefanterne, og specielt i udkanten af dem.
Kortet er _ikke_ overclocket.
Oplever i det samme?
--
Mvh
Morten Holberg Nielsen
In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!
| |
Ukendt (12-10-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-10-03 18:11 |
|
Morten Holberg Nielsen wrote:
>
> I 3Dmark03 (med opdateringen) kan jeg køre med mit 9800non pro, uden
> artifacts. Dette sker på laveste detaljeringsgrad og 0x AA samt AF. Så langt
> så godt.
>
> Hvis jeg derimod sætter 4/8xAA og 4/8xAF og kører hele testen igen, får jeg
> artifacts på testen med de to elefanter. Atrifacts er i form af små hvide
> prikker på elefanterne, og specielt i udkanten af dem.
Defekt kort.
"Return to sender"..
| |
Morten Holberg Niels~ (12-10-2003)
| Kommentar Fra : Morten Holberg Niels~ |
Dato : 12-10-03 18:53 |
|
"Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk"> skrev i en meddelelse
news:3f898ae9$0$94870$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Morten Holberg Nielsen wrote:
> >
> > I 3Dmark03 (med opdateringen) kan jeg køre med mit 9800non pro, uden
> > artifacts. Dette sker på laveste detaljeringsgrad og 0x AA samt AF. Så
langt
> > så godt.
> >
> > Hvis jeg derimod sætter 4/8xAA og 4/8xAF og kører hele testen igen, får
jeg
> > artifacts på testen med de to elefanter. Atrifacts er i form af små
hvide
> > prikker på elefanterne, og specielt i udkanten af dem.
>
> Defekt kort.
>
> "Return to sender"..
Små artifacts er vel nærmere et tegn på en fejl i programmet eller et
varmeproblem?
Det er jo så let at sige "defekt kort". Det virker 100 % korrekt bortset fra
den ene test i 3DMark2K3. Desuden er de der jo kun når jeg kører med AA
eller AF.
--
Mvh
Morten Holberg Nielsen
In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!
| |
Ukendt (12-10-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-10-03 19:30 |
|
Morten Holberg Nielsen wrote:
>
> Små artifacts er vel nærmere et tegn på en fejl i programmet eller et
> varmeproblem?
Det afhænger meget af hvilket program vi snakker om - jeg ville forvente
at 3DMark ikke lavede den slags.
> Det er jo så let at sige "defekt kort". Det virker 100 % korrekt bortset fra
> den ene test i 3DMark2K3. Desuden er de der jo kun når jeg kører med AA
> eller AF.
Det er jo så en helt anden snak, jeg gik ud fra at det var et mere
generelt problem.
Så har du nok ret i at det er 3DMark, som kunne være "lidt pænere i
sømmene".
Er de fejl der slet ikke i noget andet spil eller benchmark?
| |
Morten Holberg Niels~ (12-10-2003)
| Kommentar Fra : Morten Holberg Niels~ |
Dato : 12-10-03 19:42 |
|
"Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk"> skrev i en meddelelse
news:3f899d84$0$94877$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Morten Holberg Nielsen wrote:
> >
> > Små artifacts er vel nærmere et tegn på en fejl i programmet eller et
> > varmeproblem?
>
> Det afhænger meget af hvilket program vi snakker om - jeg ville forvente
> at 3DMark ikke lavede den slags.
>
> > Det er jo så let at sige "defekt kort". Det virker 100 % korrekt bortset
fra
> > den ene test i 3DMark2K3. Desuden er de der jo kun når jeg kører med AA
> > eller AF.
>
> Det er jo så en helt anden snak, jeg gik ud fra at det var et mere
> generelt problem.
> Så har du nok ret i at det er 3DMark, som kunne være "lidt pænere i
> sømmene".
>
> Er de fejl der slet ikke i noget andet spil eller benchmark?
Nej, overhovedet ikke. Heller ikke det mest krævende spil jeg har. Det er
Rainbow Six-Ravenshield. Jeg kan køre det på max settings, 6xAA, 12xAF @
1024x768, uden nogen som helst pixelfejl. Det samme gælder W3TFT.
Jeg ser det kun i 3dmark2K3. Derfor tænkte jeg om det var et generelt
problem der forekom i den scene når man skruede lidt op for AA og AF.
--
Mvh
Morten Holberg Nielsen
In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!
| |
Morten Holberg Niels~ (12-10-2003)
| Kommentar Fra : Morten Holberg Niels~ |
Dato : 12-10-03 18:54 |
|
"Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk"> skrev i en meddelelse
news:3f898ae9$0$94870$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Morten Holberg Nielsen wrote:
> >
> > I 3Dmark03 (med opdateringen) kan jeg køre med mit 9800non pro, uden
> > artifacts. Dette sker på laveste detaljeringsgrad og 0x AA samt AF. Så
langt
> > så godt.
> >
> > Hvis jeg derimod sætter 4/8xAA og 4/8xAF og kører hele testen igen, får
jeg
> > artifacts på testen med de to elefanter. Atrifacts er i form af små
hvide
> > prikker på elefanterne, og specielt i udkanten af dem.
>
> Defekt kort.
>
> "Return to sender"..
Desuden er det vel de færreste der har opdaget disse artifacts, da alle jo
benchmarker med alt på minimum (incl. AA/AF)
--
Mvh
Morten Holberg Nielsen
In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!
| |
Lars Krag (12-10-2003)
| Kommentar Fra : Lars Krag |
Dato : 12-10-03 19:17 |
|
"Morten Holberg Nielsen" skrev i en meddelelse ...
> I 3Dmark03 (med opdateringen) kan jeg køre med mit 9800non pro, uden
> artifacts. Dette sker på laveste detaljeringsgrad og 0x AA samt AF. Så langt
> så godt.
> Hvis jeg derimod sætter 4/8xAA og 4/8xAF og kører hele testen igen, får jeg
> artifacts på testen med de to elefanter. Atrifacts er i form af små hvide
> prikker på elefanterne, og specielt i udkanten af dem.
Jeg får det samme, godt nok på et ret overclocket kort. Men da prikkerne
udelukkende, for mit vedkommende, tydeligvis ligger i "samlingen" mellem
forskellige polygoner, er jeg ret sikker på at det ikke er kortet, der er noget
galt med. Nogle spil/programmer er bare ikke helt optimale hvad det angår.
Et spil som f.eks. Soldier of Fortune gjorde det samme i sin tid, man så det
især i mørke rum, hvor der var hvide prikker, der ligesom manglede at blive
fyldt ud.
/Lars
| |
|
|