Udbydere af inet forb. i den "tunge" ende ~
Fra : Martin

Dato : 12-10-03 12:16

Jeg har kigget lidt på webpartner.dk's FWA løsning og efter lidt mailen
er priserne da også meget rimelige, hvis man altså sammenligner med
TDC's fastnet forbindelser sammen hastighedsområde.

Findes der flere af den slags udbydere, hvor der ikke skal investeres
20.000-30.000 på at grave faste kabler ned, som der jo skal ved TDC's og
andres fastnet linier.

MVH
Martin

Fra : Nic

Dato : 12-10-03 12:37

> Findes der flere af den slags udbydere, hvor der ikke skal investeres
> 20.000-30.000 på at grave faste kabler ned, som der jo skal ved TDC's og
> andres fastnet linier.

Webspeed leverer 4mbit :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-10-03 12:40

Martin <no@mail.invalid> crashed Echelon writing

> Findes der flere af den slags udbydere, hvor der ikke skal investeres
> 20.000-30.000 på at grave faste kabler ned, som der jo skal ved TDC's og
> andres fastnet linier.

Sonofon har også FWA linjer
Arrowhead, dog fik de først deres licens i juli måned og har ikke mange
master oppe endnu.

Mht at grave, er det bedste og det sværeste, at finde ud af om nogen
udbyder lige har lidt fiber udenfor bygningen. Dermed vil omkostningen for
etablering som regel også være mindre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-03 13:25

"Martin" <no@mail.invalid> wrote in message news:bmbd54$51i$1@sunsite.dk...
> Jeg har kigget lidt på webpartner.dk's FWA løsning og efter lidt mailen
> er priserne da også meget rimelige, hvis man altså sammenligner med
> TDC's fastnet forbindelser sammen hastighedsområde.

Som nok er noget webpartner, samarbejder med Sonofon... Da det kun er
sonofon mig bekendt, der kan sige de dækker hele danmark med FWA..

Jeg er sikker på at Sonofon også er til at ringe op, og høre dem ad.. De
udbyder nemlig også 26Ghz FWA forbindelser, som kan tilbyde megetet højere
båndbredde, fx. 155Mbit full duplex.. Men her bruger sonofon nok deres
lisenser til punkt til punkt forbindelser.

Men prøv da også at høre dem ad, for normal 3,5Ghz FWA kører vist op til
10/10Mbit som arrownet også fortæller.

Men det er måske vigtigt at vide, om det skal være en Internetforbindelse,
eller en punkt til punkt forbindelse, til fx en anden bygning.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-10-03 15:05

Hej Martin, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Findes der flere af den slags udbydere, hvor der ikke skal
> investeres 20.000-30.000 på at grave faste kabler ned, som der jo
> skal ved TDC's og andres fastnet linier.

Hvis du kan nøjes med et "langsomt" upload, leverer Cybercity ADSL op
til 8 Mb/s ned. Og forbløffende billigt endda.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Erik

Dato : 12-10-03 18:24

"Martin" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse news:bmbd54$51i$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Findes der flere af den slags udbydere, hvor der ikke skal investeres
> 20.000-30.000 på at grave faste kabler ned, som der jo skal ved TDC's og

Hvis du bor i midt/vestjylland så tag et kik på Struernet:
http://www.struer.net/default.asp?catID=467
8/1 Mbit til 1036,- pr. måned excl. moms.

--
Erik