Radion 9800PRO og DirectX 9, DirectX 9a el~
Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-10-03 08:46

Mit Radion 9800Pro laver Pixelfejl.
Det er somom der kommer hvede streger og trekanter
under test m.m. Jeg scorer godt nok i div. test,
Det er heller ikke i alle test, men det ser forfærdelig ud,
når testen kører, ligesom nogle lynnedslag eller lign.
( svært at forklarer )
Spec. i Vulpine GL mark.

Midt-Data siger at man skal install. 9a, hvilket jeg har gjort,
uden bedring.( Der er kortet købt )

Er der nogen som har samme problem ?
eller som ved hvad der skal til ?

Kan kortet være defekt ?

Mit system er P4 3,0/800, Asus P4P800, 2 x 512 PC3200, Maxtor SATA disk,
Windows XP Pro SP1, Catalyst 3,8.

På forhånd tak.
--
Allan / Kolding

Byt om på allan og bruhn og fjern _ V_Æ_K_ i min mail

Fra : danni plougmann

Dato : 12-10-03 13:44

> [...]
> --
> Allan / Kolding
>
> Byt om på allan og bruhn og fjern _ V_Æ_K_ i min mail

har du ordentlig køling i dit kabinet, måske bliver det for varmt, laver
kortet fejl i spil.
jeg oplevede lign med et matrox g400 max engang, og det vidste sig at være
rammen på kortet der var defekt.

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-10-03 15:09

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@V_Æ_K_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ( svært at forklarer )
> Spec. i Vulpine GL mark.
>
> Midt-Data siger at man skal install. 9a, hvilket jeg har gjort,

Uh oh midt data, held og lykke med en evt. ombytning.

> Er der nogen som har samme problem ?
> eller som ved hvad der skal til ?
>
> Kan kortet være defekt ?

Prøv at hente Rage3D Tweak.
http://www.rage3d.com/r3dtweak/

Det kan du formentlig bruge til at OC dit kort.
Det er dog ikke det du skal nu.
Prøv at underclocke ram på kortet.
Hvis fejlene forsvinder er det sandsynligvis defekt ram.
Sådan testede jeg for defekt ram på et R9700 jeg skulle have ombyttet.

Er disse trekanter og streger også i andre spil/programmer?
Eksempelvis 3dMark eller lign.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-10-03 21:41

Lavede en tråd i eftermidag´s på Hardware online.
Håber dette er ok.

http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=2&tID=125666

Så jeres forslag kom også der.
Men mange tak alligevel.

Jeg tror nu kortet er defekt.

Allan / Kolding

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-10-03 22:12

> Lavede en tråd i eftermidag´s på Hardware online.
> [...]

Det er nok også det mest sandsynlige.
Det var da spøjst at de siger det samme som mig på hol.dk.
Du kan evt. prøve at clocke det endnu længere ned.
Jeg clockede mit ca. 100 Mhz ned, jeg førte den helt til venstre.
20 Mhz er ikke meget.

Jeg siger endnu engang held og lykke med din retursag hos midt data.