saphire 9700 problem
Fra : stigdk

Dato : 11-10-03 20:40

jeg har haft et radeon saphire 9700 i et stykke tid nu (nogle måneder.
jeg havde først kortet i en athlon maskine og her virkede det fint.
satte kortet i en pentium maskine og det kørte fint i i flere uger.
her for ca 2 uger siden begyndte der at opstå en slags flimmer efter jeg har
været i et 3d spil i lidt tid.
blæseren på grafikkortet kører fint rundt
sjovt nok opstod problemet ca samtidig med at jeg installerede steam (som
er et program til half life).
jeg er den nyeste driver til graffikkort installeret
jeg har åbnet kabinettet og tjekket om kortet sad ordentligt i og det
gjorde det
kører med win xp home

hjææælp mig

Fra : SA

Dato : 12-10-03 00:22

Du kan evt. prøve at hæve AGP voltage et hak i bios. Det kan nogen gange
hjælpe...

Fra : p.jarnbak

Dato : 12-10-03 01:36

"SA" <sorenSLETDETTE@lerskov-andersen.dk> wrote in message
> Du kan evt. prøve at hæve AGP voltage et hak i bios. Det kan nogen gange
> hjælpe...

Kortet får strøm direkte fra strømforsyningen via kabel så det hjælper
nok ikke med agp spænding.
Hej Palle
også med saphire 9700

Fra : SA

Dato : 12-10-03 02:53

> Kortet får strøm direkte fra strømforsyningen via kabel så det hjælper
> nok ikke med agp spænding.

Jo det gør det da det handler om signal spænding på bussen og ikke om
strømforsyning af kortet :)

Fra : stigdk

Dato : 12-10-03 14:16

jeg forstår så ikke hvorfor jeg ikke skulle have haft problemet fra starten.

?? det har jo kørt fint før

stig

Fra : Hans

Dato : 13-10-03 23:33

"stigdk" <sdk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> jeg forstår så ikke hvorfor jeg ikke skulle have haft problemet fra
starten.

> ?? det har jo kørt fint før

Der kan være mange muligheder, men er maskinen du nu har sat kortet over i
ikke helt ny, kan det tænkes at strømforsyningen ikke kan håndtere kortet.
Grunden til at du ikke har haft fejlen fra begyndelsen kan være, at f.eks.
en kondensator er begyndt at ændre data på grund af for stor ripplestrøm. Om
den sidder på bundkortet eller i selve strømforsyningen er ikke til at sige.

Hvis problemet ikke forsvinder efter du afinstallerer programmet som
startede fejlen har du højst tænkelig en nylig opstået hardwarefejl. En af
de mere kedelige at finde løsningen på.

/ Hans

Fra : stig klausen

Dato : 15-10-03 12:16

hej hans

min strømforsyning er en splinterny 360 watt ThermalTake ATX-Power Supply

skulle være kvalitet.

men jeg har lige et tillægs spørgsmål . jeg har købt en strømmåler hos netto
og fandt ud af 3 af mine 4 pc er brugte strøm når de var slukket.
den ene brugte 20 watt de 2 andre 14 watt hver.
1 watt 24 timer og 365 dage om året koster 14 kr
jeg tror ikke der er ret mange der ved at de bruger strøm når de er slukket.

men spørgsmålet er så hvad bruger den strøm til når den er slukket og ka man
gøre noget f.eks. i bios for at den stopper med at bruge strøm.

stig

ps. ved godt det er forkert nyhedsside at spørge men jeg ka jo høre på hans
han er expert mht . hardware komponenter.
håber i tilgir mig