Vurdering af score 3dmark 2003 ATI Radeon ~
Fra : Bo Olesen

Dato : 11-10-03 16:31

Da jeg lige har købt grafikkort bedes I vurdere om systemet kører nogenlunde
optimalt.
Kortet er et Powercolor ATI 9700 Non pro
Styresystem win 2000 med opdateringer og 512 mb. ddr 266

Problemet er at jeg modsat tidligere er blevet lidt tweak-doven, og egentlig
bare vil prøve at fastslå om Directx 9.0 scoren er nogenlunde ok.

På forhånd tak

Mvh. Flemming M. Hansen

OBS. hvis andre indstillinger på testen er mere hensigtsmæssig, så lad mig
høre, så prøver jeg det.

Display: 1024@768

DisplayDepth: 32
AntialiasingMode: 0
AntialiasingQuality: 0
AnisotropicFiltering: 4
DetailLevel: 4

AvgFPS: 32.069916
MinFPS: 9.157421
MaxFPS: 91.816368
AvgFPSRender: 44.281990
AvgFPSSimulation: 116.288101
AvgTrianglesPerSecond: 9654076
MinTrianglesPerSecond: 1457658
MaxTrianglesPerSecond: 24430974
AquamarkScoreRender: 4428
AquamarkScoreSimulation: 5814
AquamarkScore: 32069

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 11-10-03 17:38

Bo Olesen wrote:

> Problemet er at jeg modsat tidligere er blevet lidt tweak-doven, og egentlig
> bare vil prøve at fastslå om Directx 9.0 scoren er nogenlunde ok.

Så vi andre skal gøre arbejdet for dig? Hvorfor benytter du ikke bare de
muligheder der er indbygget i benchmarkprogrammet, hele ideen er jo at
man lægger sin måling ud vha. programmet og det giver så mulighed for at
sammenligne med andres målinger.

> AquamarkScore: 32069

Hmm, sjov score fra 3DMark

Mvh

Bruno

Fra : Bo Olesen

Dato : 11-10-03 19:16

Det skyldes rent faktisk at jeg kun fandt en så nogenlunde identisk test,
derfor efterlyser jeg flere erfaringer herinde.
Men også bare et par gode tips???

Og selvfølgelig er det aquamarkscore jeg efterlyser, hvilket hvis man læser
med lidt god vilje jo godt kan se, eller hur???

På forhånd tak..

Mvh. Flemming M. Hansen

> Så vi andre skal gøre arbejdet for dig?

Ja selvfølgelig, jeg har selv tit været ude i de små links for at hjælpe
andre.

Hvad med Bruno at du ser lidt fodboldkamp i stedet........

Fra : Allan / Kolding

Dato : 11-10-03 20:14

Scorer :

Aqvamark = 43321
3Dmark 2001SE = 16853
3Dmark2003 = 5821
VulpineGLmark = 99.7 ( men her har pixelfejl ???)
Trode det gik væk med ny XP install. og install. af DirectX 9a.
Men det gjorde det ikke ( blev faktisk værrer ).
Så lidt test endnu og DirectX 9b bliver install. igen
Catalyst 3.8 install.

3,0/800, Asus P4P800, 2X512 PC3200, Radion 9800Pro, Maxtor SATA disk.
Alt står standard. ( IKKE overclocket )

Ved ikke om du kan bruge det til noget.
PS. Er der ikke noget med at man kan give 9700 non pro
en 9700Pro bios og vupti har et Pro kort ????

Allan / Kolding

Fra : SA

Dato : 12-10-03 00:26

> PS. Er der ikke noget med at man kan give 9700 non pro
> en 9700Pro bios og vupti har et Pro kort ????

Jo det kommer lidt an på hvilke memory chips der sidder på kortet.
Men jeg har med stor succes flashet en Gigabyte 9700pro bios på mit Sapphire
9700 non-pro.
Før brugte jeg Radclocker til at overclocke mit kort med og der fik jeg
artifacts i 3dmark2001 hvis memory clock kom over 306.
Med den nye bios er der ingen artifacts ved std. clock (310) , jeg har dog
valgt ikke at clocke yderligere på memory da den standard jo kun kører 270.