fucked up !!
Fra : Heidi_B

Dato : 10-10-03 10:15

Hvor er der bare mange syge mennesker, Føj !!

Heidi
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=223660/

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-10-03 11:21

On Fri, 10 Oct 2003 09:14:40 GMT, "Heidi_B" <Heidi_B.news@kandu.dk>
wrotd:

>Hvor er der bare mange syge mennesker, Føj !!
>
>Heidi
>http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=223660/

ja hvis det betragtes som hærværk at dolke den lille hund, må vi da
håbe at der kommer en stor hund og hærværker ham, når han engang
"forhåbentligt om lang tid" kommer ud af fængselet.

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-10-03 11:38

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message
[klip]
> ja hvis det betragtes som hærværk at dolke den lille hund

Det betragtes ikke som hærværk at skade et dyr. Jeg erindrer godt
diskussionen, hvor det synspunkt var fremme. Det beroede udelukkende på en
misforståelse af både de tingsretlige og de dyreværnsretlige regler.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-03 12:15

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> diskussionen, hvor det synspunkt var fremme. Det beroede udelukkende på en
> misforståelse af både de tingsretlige og de dyreværnsretlige regler.

Jeg studsede også lidt over betegnelsen hærværk.
Hvad kan de stakkels hundeejere forvente, at straffen bliver for manden ?
Hvad siger dyreværnsloven ?
Altså hvis man kun tager, det med hunden i
betragtning og ikke det, at han har truet hundeejerne først ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-10-03 12:48

"Buffy" <sander(snabel-a)tjekmig.dk> wrote in message
[klip]>
> Jeg studsede også lidt over betegnelsen hærværk.

Det kan betragtes som en fordrejning fra min side kategorisk at sige, at
vold mod dyr ikke er hærværk.

I forhold til ejeren vil skaden på hunden kunne betragtes som hærværk, men
selve /overgrebet/ på hunden og i forhold til hunden vil være omfattet af
dyreværnsloven. Der er altså to aspekter i det - men absolut med fous på
overgrebet på hunden. De første er for mig at se forholdsvist perifært.

> Hvad kan de stakkels hundeejere forvente, at straffen bliver for manden ?
> Hvad siger dyreværnsloven ?

Du kan læse dyreværnsloven på www.retsinfo.dk

Jeg kender ikke på stående fod til strafferammen; et bud kunne være, at
manden får en bøde, men jeg er ikke sikker.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-10-03 16:26

Det er derfor det vil være en fordel med hærværk, som giver en højere straf,
end dyrplageri.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-10-03 16:59

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
[klip]
> Det er derfor det vil være en fordel med hærværk, som giver en højere
straf,
> end dyrplageri.

Det er jeg nu ikke så sikker på i det konkrete tilfælde. Jeg forestiller
mig, at straffen også efter hærværksbestemmelsen kunne/ville være en bøde.
Et er strafferammerne - noget andet er den konkrete straf i det konkrete
tilfælde.

Men siden du kan udtale dig så sikkert, må det være fordi du kender til
praksis på området , og den viden respekterer jeg naturligvis.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-03 17:03

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Det er derfor det vil være en fordel med hærværk, som giver en højere
straf,
> end dyrplageri.

Vil det ikke være en større fordel og kalde det mord ? ( Hvilket det jo er )
Det er godt nok på et dyr, men så burde der laves en bedre lovgivning
omkring dette,
så folk ikke bare kan mishandle og dræbe dyr, som det passer dem.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Raptor

Dato : 10-10-03 17:33

> [...]
> omkring dette,
> så folk ikke bare kan mishandle og dræbe dyr, som det passer dem.

enig, selvfølgelig skal dyremishandling straffes hårdt og meget gerne en del
hårdere end idag.
en bøde er fint med mig, den skal bare være så stor at det gør RIGTIGT ondt,
og hvis man ikke betaler...
så må man sidde den af, og når det gælder firmaer (vognmænd mm.) skal
gentagene (2. gang) betyde lukning af biksen... permanent!

nu har jeg så læst avisen, og der stod nu også et eller andet om at manden
hvar psykisk syg... hmmm
det kunne være man OGSÅ skulle sætte ind der, vedkommende trænger helt klart
til behandling
for selvfølgelig må han være syg når han opfører sig sådan.

MEN en del af de tragedier mht. dyr/mennesker hvor psykisk syge har været
indblandet, kunne IMHO være
undgået, hvis man istedet for at overlade det til de syge at passe sig selv,
havde sørget for behandlingspladser nok
men det er en diskution der hører til andetsteds

Der findes naturligvis også dyremishandlere som kun er syge/pengegridske
eller bare kyniske.

/Brian C

Fra : JBH

Dato : 16-10-03 04:22

http://www.wspa.dk/showpage.asp?lPageID=114

Fra : Sanni Truedsson

Dato : 17-10-03 16:35

Jeg var tilfældigvis på stedet, det pågældende tidspunkt, i kraft af mit
job.
Jeg mener at der er tale om et opgør mellem et par misbrugere i bybilledet.
Det gør dog ikke sagen mindre tragisk, tværtimod.
Det skete mellem kl. 17-17.30 og der var en del mennesker i området osse
børn. Skadevolderen var totalt uden føling med hvem der så hans ugerning.
Jeg havde det sådan at jeg havde kunnet slå ham ihjel på stedet, gerne på
samme måde som han havde gjort med den stakkels lille hund.
Jeg havde osse gjort op med mig selv, at var jeg blevet bedt om at hjælpe
ham, i kraft af mit job, havde jeg afvist med risiko for at få en retslig
sag på nakken.
Desværre så jeg osse hvordan han havde lemlæstet den lille hund og det var
et syn som jeg sent glemmer:(
Jeg ved ikke hvordan man skal undgå lignende situationer i fremtiden. Mange
psykisk syge og misbrugere er jo gode ved deres dyr, som ofte er de eneste
"pårørende" de har, som de kan have sunde relationer til.
Måske ville det være en bedre ide at hæve straframmen for dyremishandling,
så den kan mærkes, istedetfor som nu, hvor der oftest idømmes en bøde.

Bare et par synspunkter fra mig

Sanni