Rugsted & Kreutzfeldt - jeg ved det godt :~
Fra : Thomas

Dato : 09-10-03 13:25

Hejsa

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde teksten til
'Jeg ved det godt' af Rugsted og Kreutzfeldt ?

Har forsøgt google og jubii, uden held.

Mvh. Thomas

Fra : gloom30

Dato : 09-10-03 16:15

"Thomas" skrev d. 09-10-03 13:25 dette indlæg :
> Hejsa
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde teksten til
> 'Jeg ved det godt' af Rugsted og Kreutzfeldt ?
>
> Har forsøgt google og jubii, uden held.
>
> Mvh. Thomas

Hej Thomas. Her er den.
Band : Rugsted & Kreatzfeldt
Sang : Du Ved Det Godt
--------------------------------

Vers
A E
Jeg ber om mere end jeg kan få, langt mere end jeg kan nå
A E
Jeg har et temperament for 2, og kan ikke fatte ro
D C#m Hm7 E A
Og når de andre ser på dig, tror jeg du går fra mig
D C#m F#m
Og mange gange var det mig der blev vred og dine tåre løb
F E7
en ensom vittighed.

Vers
A E
Selv din allerbedste ven kan jeg såre tit igen
A E
Mørke samles i mit sind og jeg famler som en blind
D C#m Hm7 E A
Og nu er jeg ked af hvad jeg ga', ked af de ting jeg sagde
D C#m F#m
Jeg mente det jo ikke nær så slemt, men hvad gør jeg nu,
F G
bare det hele var glemt.

Omkvæd
C Em Dm G
Jeg ved det godt - men det for sent nu
C Em Dm G
Jeg ved det godt - men det for sent nu
C Em Dm G Bb F C
Ved det egentlig godt - men det for sent nu

Vers
A E
Men når jeg falder til ro ser jeg du stadig er tro
A E
Dine kræfter rækker langt, skønt jeg gør dig livet trangt
D C#m Hm7 E A
For jeg er stadig fuld og fræk, dem der gør mig sej
D C#m
Og når jeg vågner ved jeg du har grædt
F#m F G
Var for hård igen, hvornår bliver du træt

2x omkvæd

MVH
Gloom30

http://www.kandu.dk/

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 09-10-03 16:33

gloom30 <gloom30.news@kandu.dk> wrote:

Der er lidt rigeligt med meningsforstyrrende fejl i den tekst )
Rettelser i ( ...)
> [...]
> Jeg har et temperament for 2, og kan ikke fatte ro ( og kan ikke falde til
ro)
> D C#m Hm7 E A
> Og når de andre ser på dig, tror jeg du går fra mig
> D C#m F#m
> Og mange gange var det mig der blev vred og dine tåre løb ( dine tårer
løb)
> F E7
> en ensom vittighed. ( med min samvittghed)
>

> Vers
> A E
> Selv din ( Min ) allerbedste ven kan jeg såre tit igen

*SNIP*
> Vers
> A E
> Men når jeg falder til ro ser jeg du stadig er tro
( Når jeg falder lidt til ro... )
> A E
> Dine kræfter rækker langt, skønt jeg gør dig livet trangt
> D C#m Hm7 E A
> For jeg er stadig fuld og fræk, dem der gør mig sej

( For jeg er stadig fuld af fejl, det der gør mig stejl )

*SNIP*

Undskyld

Flying Hotdogs

Fra : Jacob E.

Dato : 09-10-03 19:14

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message
> gloom30 <gloom30.news@kandu.dk> wrote:
>
> Der er lidt rigeligt med meningsforstyrrende fejl i den tekst )
> Rettelser i ( ...)

*LOL*!!!!!!!!!!
Det var faktisk ret sjov læsning!!!

Mvh Jacob

Fra : Dallemusen

Dato : 04-11-03 10:45

Hehe nu kan jeg ikke holde ud at se på den tekst mere......

Her er en som måske ikke er helt korrekt, men dog en smule mere tæt på
originalen

Jeg ber om mer' end jeg kan få, langt mer' end jeg kan nå

Jeg har et temperament for to, og kan ikke falde til ro

Når de andre ser på dig, tror jeg du går fra mig

Hvor mange gange var det mig, der blev vred

Og dine tårer de løb med min samvittighed

Selv min allerbedste ven, kan jeg såre tit igen

Mørket samles i mit sind, og jeg famler som en blind

Nu er jeg ked af, hvad jeg gav, ked af alle de ting, jeg sagde

Jeg mente det jo ikke nær så slemt,

Men hvad gør jeg nu, bare det hele var glemt

Jeg ved det godt, men det' for sent nu

Jeg ved det godt, men det' for sent nu

Jeg ved det egentligt godt, men det' for sent nu

Når jeg falder lidt, ser du er stadig tro

Dine kræfter rækker langt, skønt jeg gør dig livet trangt

Jeg er stadig fuld af fejl, det er dem, der gør mig stejl

Når jeg vågner, ved jeg du har grædt

Jeg var for hård igen, hvornår blir' du træt

Fra : pals

Dato : 16-11-03 13:32

Hehe.. den bliver vildere og vildere.
De fleste fejl er efterhånden rettet, men jeg spottede lige denne fejl:
'For jeg er stadig fuld af fejl, det er dem, der gør mig stejl '
Der synges rent faktisk:
'For jeg er stadig fuld af fejl, dem der gør mig stejl '

Jeg har tilladt mig at ændre i forslaget til at akkorderne, tidligere i
dette indlæg.
Det lyder ihvertfald mere rigtigt i mine ører med nedenstående:
(D/E betyder D-akkord med E som bastone)

Band : Rugsted & Kreatzfeldt
Sang : Du Ved Det Godt
--------------------------------

Vers
A E D/E
Jeg ber om mere end jeg kan få, langt mere end jeg kan nå
A E
Jeg har et temperament for 2, og kan ikke falde til ro
F#m/D E/C# Hm7 A+/E A
Og når de andre ser på dig, tror jeg du går fra mig
F#m/D E/G# C#m F#m
Og mange gange var det mig der blev vred og dine tårer løb
F E7
med min samvittighed.

Vers
A E D/E
Selv min allerbedste ven kan jeg såre tit igen
A E
Mørke samles i mit sind og jeg famler som en blind
F#m/D E/C# Hm7 A+/E A
Og nu er jeg ked af hvad jeg ga', ked af alle de ting jeg sagde
F#m/D E/G# C#m F#m
Jeg mente det jo ikke nær så slemt, men hvad gør jeg nu,
F F/G
bare det hele var glemt.

Omkvæd
C Em Dm Dm/G
Jeg ved det godt - men det for sent nu
C Em Dm Dm/G
Jeg ved det godt - men det for sent nu
C Em Dm Bb F F/G C C7
Ved det egentlig godt - men det for sent nu

Vers
A E D/E
Men når jeg falder lidt til ro ser jeg du er stadig tro
A E
Dine kræfter rækker langt, skønt jeg gør dig livet trangt
F#m/D E/C# Hm7 A+/E A
For jeg er stadig fuld af fejl, dem der gør mig stejl
F#m/D E/G# C#m
Og når jeg vågner ved jeg du har grædt
F#m F F/G
Var for hård igen, hvornår bliver du træt

Omkvæd

2 x Omkvæd (modulation)
D F#m Em Em/A
Jeg ved det godt - men det for sent nu