Opskrift på wraps?
Fra : Ultimatos

Dato : 09-10-03 07:42

Jeg søger en opskrift på wraps - IKKE på fyldet, men på selve pandekagen.
(Jeg kan finde tusindvis af opskrifter på fyld på nettet men desværre ikke
én på pandekagen.)

m.v.h.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 09-10-03 09:22

> Jeg søger en opskrift på wraps - IKKE på fyldet, men på selve
> pandekagen. (Jeg kan finde tusindvis af opskrifter på fyld på nettet
> men desværre ikke én på pandekagen.)

Da jeg lige bliver usikker laver jeg et forsigtigt link: http://www.dk-
kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=11733 ??

--
Annika P

Fra : Brian

Dato : 16-12-03 18:32

"Ultimatos" <"(perrikke@privat.dk)"> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Jeg kan finde tusindvis af opskrifter på fyld på nettet men desværre ikke

Jeg er ikke sikker, men jeg har denne her...

Hvede-tortillaer

Ingredienser (4 personer)
275 g hvedemel
1 spsk salt
100 g svinefedt
1 dl varmt vand

Fremgangsmåde
Bland mel og salt. Del fedtet i mindre stykker og gnid dem ind i melet med
en gaffel eller med fingerne, til du har en grynet masse. Tilsæt vand og ælt
dejen i 5 min. til den er smidig og glat. Tril den til en pølse, skær den i
12 stykker, og dæk den med et fugtigt viskestykke. Drys bordet med mel og
klap hver dejstykke ud til en plade, som du ruller til en cirkel, der er ca.
25 cm i diameter og meget tynd. Bag tortillaerne en af gangen på en
tykbundet, tør stegepande ved jævn varme i ca 1 min. på hver side, til den
får små, hævede og brune pletter. Medens den bager, har du tid til at rulle
den næste ud. Læg de bagte tortillaer i en stabel med bagepapir eller
smørebrødspapir imellem og dæk dem med et viskestykke.

Med venlig hilsen
Brian

---