ATI Catalyst 3.8 frigivet
Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 08-10-03 20:31

Masser af nye features - yeepee

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-10-03 20:38

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message
news:bm1olq$n8k$1@news.cybercity.dk...
> Masser af nye features - yeepee

hvilke fx?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-10-03 20:42

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
news:CIZgb.628$gl1.27@news.get2net.dk...
> "iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> news:bm1olq$n8k$1@news.cybercity.dk...
> > Masser af nye features - yeepee
>
> hvilke fx?

hva fan´d man kan vel lige prøve

URL http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-7-94-030917m-011434c.exe
Local File C:\Downloads\wxp-w2k-catalyst-7-94-030917m-011434c.exe
File Size 26563044
Completed 26563044
Total Time 00:02:01
Average Speed 214.38 KB/s
Create Time 10/08/03 21:38:42
Complete Time 10/08/03 21:40:45

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 08-10-03 21:07

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> hva fan´d man kan vel lige prøve

Orker ikke at installere drivere igen.... De gamle skal vel HELT ud, før de
nye kan installeres?

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-10-03 21:19

Morten Holberg Nielsen wrote:
> Orker ikke at installere drivere igen.... De gamle skal vel HELT ud,
> før de nye kan installeres?

Selvom jeg selv kører med GF4, så burde installations proceduren være:
1) afinstaller control panel - genstart
2) afinstaller gammel gfx driver - genstart
3) installer ny gfx driver - genstart
4) installer control panel - genstart

Og du er kørende...

--
Martin K

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 08-10-03 21:29

Morten Holberg Nielsen wrote:
> Orker ikke at installere drivere igen.... De gamle skal vel HELT ud, før de
> nye kan installeres?

Yep, men det er vist sidste gang. En af de nye features er ihvertfald at
profilopsætninger bliver bevaret, en anden er at nu kan man lave
profiler for individuelle programmer altså ligesom med Rage3D tool og
sådan som man kan med Kyro/KyroII kort.

For mere info se www.ati.com hvor driveren også kan hentes.

Mvh

Bruno (Der er lige midt i noget, og ikke har haft tid til at genstarte
endnu)

Fra : Christian Spøer

Dato : 08-10-03 22:01

> URL http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-7-94-030917m-011434c.exe
> Local File C:\Downloads\wxp-w2k-catalyst-7-94-030917m-011434c.exe
> [...]

Lækker download hastighed... ;)
Jeg har omkring 26kbps.

christian

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 09-10-03 00:03

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> hvilke fx?

F.eks. underlige indstillinger for SmartShaders :)
http://www.technologyvault.co.uk/news/Stories/2003/10/08/10656401091.shtml

Ret nyttesløst, men sjovt i ca. 5 sekunder...

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-03 14:43

>"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message
Godt nok, men burde det ikke ha været sendt i en Opslags NG?

Og signaturer bør max være 4 linier.

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 09-10-03 15:08

Frank wrote:

> Godt nok, men burde det ikke ha været sendt i en Opslags NG?

Øh, fordi? Jeg gør opmærksom på at der er nye drivere, der er ikke tale
om at jeg forsøger at samle stemmer eller noget.

> Og signaturer bør max være 4 linier.

Hvilken signatur?

Mvh

Bruno

Fra : ct

Dato : 10-10-03 15:20

> Godt nok, men burde det ikke ha været sendt i en Opslags NG?

Jeg er nu meget glad for oplysningen, som jeg finder relevant her.

> Og signaturer bør max være 4 linier.

Få dig et liv....

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-03 17:36

>Få dig et liv....
Amatør kommentar, læs fundatserne....

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 10-10-03 17:49

Frank wrote:
><SNIP> læs fundatserne....
Jeg venter stadig på at høre hvad det er for en signatur du kommenterede!

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-03 20:43

>Jeg venter stadig på at høre hvad det er for en signatur du kommenterede!
CT's

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 10-10-03 21:01

Frank wrote:

> CT's

LOL, så lader din citatteknik noget tilbage at ønske, måske du selv
skulle læse lidt om hvordan man besvare indlæg for det du har lavet i
den her tråd er altså noget rod.

EOD

Bruno

Fra : Bo Olesen

Dato : 09-10-03 03:27

Fra : Bo Olesen

Dato : 09-10-03 10:52
Fra : Allan / Kolding

Dato : 09-10-03 07:50

Jeg hentede da bare driveren og install.
Og derefter reboot.
Den skriver da nu at det er 3.8.

Hvorfor skal man først fjerne den gamle driver ?
Bliver den bare ikke overskrevet.

Det da altid virket med N-vidia, men nu har jeg
kun haft Radionkort i 14 dage og regnede med
at det var den samme fremgangsmåde.

--
MVH Allan / Kolding

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-10-03 09:16

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> wrote in message
> Jeg hentede da bare driveren og install.

Gjorde jeg også

> Og derefter reboot.

Jub

> Den skriver da nu at det er 3.8.

hvor kan du se det henne?

Når jeg kigger under device manager, og under driver. Står der driver

> Hvorfor skal man først fjerne den gamle driver ?
> Bliver den bare ikke overskrevet.

Det skulle jeg også mene.. Men synes faktisk mit system var blevet en anelse
sløv efter genstart.. Men sådan er den vist ikke mere.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 09-10-03 10:20

Under instillinger for skærm / grafikkort.
Står der CATALYST - Vertion 03,8

2D-vertion 6.14.10.6387 og ja Dato for driver 12/09-2003.
Nu kan jeg jo ikke huske hvad der stod ved 03,7,
men kunne man forestille sig at 03,8 har været under test
og er først frigivet nu ?
--
MVH Allan / Kolding

Fra : Henrik Dissing

Dato : 09-10-03 11:26

On Thu, 9 Oct 2003 08:49:34 +0200, Allan / Kolding wrote:

>Jeg hentede da bare driveren og install.
>Og derefter reboot.
>Den skriver da nu at det er 3.8.

Derfor kan det jo godt være løgn. Der er mange filer involveret i sådan en
installation, og de 3.8 kommer sandsynligvis bare fra én af dem.

>Hvorfor skal man først fjerne den gamle driver ?
>Bliver den bare ikke overskrevet.

Måske, måske ikke. Der er vel en grund til at ATI skriver i
installationsnoterne at man som det første skal afinstallere de gamle
drivere.

>Det da altid virket med N-vidia, men nu har jeg
>kun haft Radionkort i 14 dage og regnede med
>at det var den samme fremgangsmåde.

Hvordan kan du vide at det altid har virket? Det er vel ikke umuligt at du
somme tider har haft en blanding af nye og gamle filer installeret uden at
vide det?

Jeg gør i hvert fald som foreskrevet. Så behøver jeg ikke at spekulere på om
det nu var klogt at lade være.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : MKH1

Dato : 09-10-03 12:26

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> Masser af nye features - yeepee

Yeepee, Ja, i 5 sekunder. Ligegyldigt. Hvem spiller 3D i S/H, eller sapia???

Martin.

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 09-10-03 15:06

MKH1 wrote:
> Yeepee, Ja, i 5 sekunder. Ligegyldigt. Hvem spiller 3D i S/H, eller sapia???

Og du synes ikke muligheden for at opsætte forskellige profiler til
hvert spil er interresant?

For mig er det en ting der har været stærkt savnet siden jeg havde et
Kyro2 kort, selvom det kunne løses med Rage3D dimsen, for der er klart
spil hvor framerate er 1 prioritet mens i andre spil så betyder det
mindre og så får FSAA mm. alt hvad denn kan trække.

Muligheden for crash recoveries er da heller ikke dårligt til de gange
man sider og prøver en beta version som bare er ustabil, det vil givet
spare en del genstart af systemet.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 09-10-03 16:47

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spil hvor framerate er 1 prioritet mens i andre spil så betyder det
> mindre og så får FSAA mm. alt hvad denn kan trække.

Enig. Syntes også det er en god feature.

Fra : B. Lind

Dato : 09-10-03 18:52

Med fare for at lyde uvidende, hvad bruges denne catalyst driver til????

Mvh Spørge jørgen
B.L

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 09-10-03 18:54

"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Med fare for at lyde uvidende, hvad bruges denne catalyst driver til????

Helt ok.

Hvis du har et grafikkort til ATI, skal du selvfølgelig bruge nogle drivere.
Disse benævnes "Catalyst".

Nvidias ditto hedder "Detonator".

Fra : Bo Olesen

Dato : 09-10-03 19:21

Blot navnet på driverne. Catalyst navnet opstod i forbindelse med at ATI
begyndte at lægge sig i selen og lave superdrivere. Nogenlunde samme
historie finder du med Nvidias detonator drivere.

Mvh. Flemming

Fra : B. Lind

Dato : 10-10-03 06:31

Jeg har et radeon 9700 grafikkort, så som jeg forstår det så vil catalyst
3.8 være guf for mit radeon kort....

Mvh B.L

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-10-03 08:33

B. Lind wrote:
> Jeg har et radeon 9700 grafikkort, så som jeg forstår det så vil
> catalyst
> 3.8 være guf for mit radeon kort....

Jepsen - det er bare at komme igang...

--
Martin K

Fra : danni plougmann

Dato : 10-10-03 13:22

> Jepsen - det er bare at komme igang...
>
> --
> Martin K
> www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

har selv et hercules radeon 9700 pro
hvad er det lige der er specielt guf for radeon 9700 ejerne med de nye
catalyst 3.8 drivere
er det ik mest 9600 og 9800 der for noget ud af de nye drivere, det der med
overdrive der gør at kortet automatisk clocker hastighede op.

/danni plougmann

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 10-10-03 16:55

danni plougmann wrote:

> har selv et hercules radeon 9700 pro
> hvad er det lige der er specielt guf for radeon 9700 ejerne med de nye
> catalyst 3.8 drivere

Driverne kan bruges af alle dem med Radeon kort, jeg er dog ikke 110%
sikker på om det skal være "Build by" kort for at man kan benytte
driverne direkte fra ATI.

Hvis du læser i tråden er der blevet nævnt flere gode features, der
virker for alle Radeon kortne. Ellers så besøg www.rage3d.com, de linker
til masser af test/artikler om de nye drivere.

> er det ik mest 9600 og 9800 der for noget ud af de nye drivere, det der med
> overdrive der gør at kortet automatisk clocker hastighede op.

Det er kun 9800XT der understøtter den funktionalitet pt., men det er jo
kun en enkelt feature af mange.

Mvh

Bruno