[OT] hvad er det nu den bog hedder?
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-03 10:31

Vi talte om vi skulle købe den eller ikke da jeg blev uddannet som
teknisk assitent. Det var en tysk grå bog, som havde ALT. Lige fra
styrken på noget bestemt stål over mål på forskellige stål profiler
til hvad at St. 53-3 N hedder S355J2G3 osv. osv.

Jeg fik aldrig købt den, men kunne godt tænke mig den nu. Hvad hedder
den?

Fra : Kapper

Dato : 08-10-03 11:27

"peet_dk" <na> skrev i en meddelelse
> [...]
> til hvad at St. 53-3 N hedder S355J2G3 osv. osv.
>
> Jeg fik aldrig købt den, men kunne godt tænke mig den nu. Hvad hedder

Det skulle vel aldrig være "Tabellenbuch für Metalltechnik", ISBN
3.582.03291.4 ?

/Kapper

Fra : H.J.Suurland

Dato : 08-10-03 16:31

"peet_dk" <na> skrev i en meddelelse
> Jeg fik aldrig købt den, men kunne godt tænke mig den nu. Hvad hedder den?
Jeg kender ikke lige den grå bog du referere til, men prøv og led på nettet
efter efter et lille program som hedder "engineering power tool". Jeg husker
ikke lige hvor jeg fik det fra.
Ud over at kunne beregne en mængde geometriske figurere har det en mængde
tabelopslag. F.eks. dem du taler om, med materialers betegnelser og fysiske
egenskaber, incl. en mængde standard profiler, med vægt, areal,
modstandsmoment, inertimoment, etc.

Kan du ikke finde det, så giv mig et lille pip, her i gruppen, så må jeg
finde det frem og sende det til dig.

Med venlig hilsen
Hans

Fra : Allan Mogensen

Dato : 08-10-03 20:23

"H.J.Suurland" <hjs@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modstandsmoment, inertimoment, etc.
>
> Kan du ikke finde det, så giv mig et lille pip, her i gruppen, så må jeg

Det lille program du hentyder til, kan sammen med en bunke andre gode
værktøjer hentes på denne adr: http://www.pwr-tools.com/download.htm

Men man kommer nu ikke uden om den gode Tabellenbuch

Allan Mogensen
Produktionsteknolog, konstruktion