vietnam (og kina)
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 07-10-03 22:34

Hej gruppe.

Enhver god ide og godt råd til "must see" i Vietnam modtages med stor
interesse.
Vi vil rejse op igennem Vietnam fra syd og er også interesseret i at høre om
der er nogle af jer der evt. har taget en togtur ind i Kina fra det nordlige
Vietnam.
Så vidt jeg kan lure mig frem til går der et tog fra Hanoi ind i Kina til en
større by et godt stykke inde i Kina.

personlige erfaringer og links ville være fint

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Flinkesen

Dato : 08-10-03 15:27

"Flemming Jørgensen" <flej@fbi.jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Enhver god ide og godt råd til "must see" i Vietnam modtages med stor
> interesse.

Når I nu starter i syd, SKAL I se Cu Chi tunnelerne der ligger et lille
stykke uden for Saigon. Det er en stor oplevelse og giver en klar
fornemmelse af hvorfor amerikanerne havde det mere end svært under
Vietnam-krigen.
Nha Trang har de berømte/berygtede bådture som er en hyggelig dag på vandet
med snorkling, lækker frokost og hygge.
Ellers vil jeg anbefale et stop i Hoi An, der er en lille smuk fiskerby med
en dejlig afslappet atmosfære. Her ligger også en udmærket strand, hvor man
kan slappe af, mens en af byens utallige skræddere arbejder på at få noget
af det billige tøj, I har bestilt, færdigt.
Halong Bay er et MUST og en virkelig flot oplevelse.
En anden mulighed er at tage på en 1-dags tur til DMZ-zonen, hvor man får en
masse historie at vide samt ser effekterne af "Agent orange" som
amerikanerne smed ud i rigelige mængder.
Endelig er Hanoi en vældig hyggelig by hvor I ikke må snude jer selv for en
tur med cyklo rundt i byen. Et water puppet show er også ret sjovt.

Rigtig god tur.

Flinkesen

Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 08-10-03 22:27

Hej Flemming.
Jeg har rejst flere gange i Vietnam.
Mit råd til jer er :
Køb bogen "Vietnam" fra Lone Planet
I Saigon kan i købe en buslillet hos "Sinh Cafe", hvor i på vejen op mod
Hanoi kan stige af i byerne som i har lyst.
Køb kun busbiletten til Hue, da resten af vejen fra Hue til Hanoi er ret
uinterressant og ret anstrengende.
Fra Hue til Hanoi er det med tog om eftermiddagen og natten.
Køb biletten i god tid og tag soft bed i toget og ikke hard bed.
Det er simpelhen en oplevelse at køre med de gamle Franske tog .

Fra : Kevin

Dato : 12-10-03 23:15

07/10/03 23:33Flemming Jørgensen Skrev

> Enhver god ide og godt råd til "must see" i Vietnam modtages med stor
> interesse.

Saigon er en fantastisk by og der er rigtigt meget at se, I kan derfra tage
på en 2-3 dages tur på mekongdeltaet, som er krydret med mange interessante
småudflugter, det var virkelig godt da vi var der, ud over hvad du allerede
er blevet rådet til vil jeg anbedale nimb bing ca 100 km syd for hanoi,
derfra tog vi på nogle af de bedste ture vi var på bla sejltur på en flod,
og ude at se huler, og meget andet godt, men jeg vil gerne fortælle mere
hvis dette ikke er nok, husk for øvrigt at vietnam er meget fattigt, så vær
generøs, og du vil få en fantastisk tur, det er i øvrigt meget billigt at
flyve så det er også en mulighed hvis tid er et problem. men glæd dig det
bliver for vildt. maden er fantastisk og befolkningen er reserverede men
imødekommende og der er brød rigtigt godt brød, noget der kan være en stor
fordel for europærere, men vietnamerserne er også meget glade for det og
laver pragtfulde sandwich. man bliver ligseom aldrig sig selv igen efter at
have været der.
Kina ved jeg ikke noget om.

God tur dit heldig asen

Vh kevin
Spørg bare hvis der er mere, lonely planet er en fantastisk praktisk bog,
men politikens visuelle guide er meget bedre på kultur og baggrund, begge er
uundværlige.
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-10-03 23:47

On Mon, 13 Oct 2003 00:15:29 +0200, Kevin
<skovaleen10nospam@nospamos.dk> wrote:

Vietnam:

>jeg vil gerne fortælle mere

Gerne!

>man bliver ligseom aldrig sig selv igen efter at have været der.

Det kender jeg godt

Hvis du holder af landet og befolkningen skulle du se den film der
hedder "Duften af den grønne papaya" (1993). Den er ufattelig smuk -
fås vist i velassorterede videoforretninger.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Stein Bredal

Dato : 14-10-03 12:12

Det går en smalsporet jernbane fra Hanoi til Kunming i Yunnan-provinsen
i Kina. Banen ble bygget av franskmenn før 1910. Yunnan-provinsen er en
av de vakreste i Kina, jeg var der for en uke siden.
Stein