Hurtigst og mest lydløse
Fra : Nic

Dato : 07-10-03 17:18

2 selvmodsigende begreber, jeg ved det.

Men jeg prøver alligevel - hvad er mulighederne?

Jeg har ledt efter et relativt støjsvagt radeon 9800, men synes ikke det findes?

Gode råd modtages med tak!

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nic

(Remove the x from my email adress to reply)

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-10-03 17:30

Nic wrote:
> Jeg har ledt efter et relativt støjsvagt radeon 9800, men synes ikke
> det findes?

Der findes vidst en Ultimate edition af R9800 Pro. Det er vidst kun Sapphire
der laver dem, hvad jeg lige kan se. Men det er dyrt:

128 MB version
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017916

256 MB version
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017917

--
Martin K

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-10-03 17:35

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Nic
>
> (Remove the x from my email adress to reply)

Jeg kan da varmt anbefale et kort fra Tyan, der er blæser på, men den er
ikke stor, og kører ikke særligt hurtigt, og så høre man den praktisk talt
ikke. Uden at vide det med sikkerhed, så har jeg på fornemmelsen den er der
for at "vifte" luften væk fra den store køle-profil der sidder på.
Køleprofilen er på begge sider af kortet, så den er ret så stor.
http://www.tyan.com/products/html/graphics_cards.html

Kim Larsen
Tyan G9700 Pro

Fra : Zulu

Dato : 07-10-03 17:49

> [...]
>
> Men jeg prøver alligevel - hvad er mulighederne?
>
> Jeg har ledt efter et relativt støjsvagt radeon 9800, men synes ikke det

Sapphires Ultimate modeller er alle 100% lydløse idet der sidder en stor
køleprofil i stedet for en blæser. Prisen for det er dog lidt pebret:

Fra : Zulu

Dato : 07-10-03 18:07

> [...]
>
> Men jeg prøver alligevel - hvad er mulighederne?
>
> Jeg har ledt efter et relativt støjsvagt radeon 9800, men synes ikke det

Sapphires Ultimate serie er 100% lydløse idet blæseren er skiftet ud med en
stor køleprofil.
Prisen er dog også lidt pebret: 3900,- for 128 mb og 4900 for 256 mb
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017916

Du kan dog selv lave præcis det samme hvis du køber et af de billigere
R9800P kort og selv monterer en sådan køleprofil.
Det er Zalman, der laver profilen ZM-80C-HP og den koster små 300 kr.
Jeg har selv monteret den på mit R9800P, om med lidt tålmodighed og snilde
tager det ca. 30 min at montere den.

Zulu

Fra : Nic

Dato : 07-10-03 18:17

Foreløbig tak for ideerne... er der alternativer til 9800'eren? Fx5900 lamer vel som et fly?

Fra : Zulu

Dato : 07-10-03 18:30

> Foreløbig tak for ideerne... er der alternativer til 9800'eren? Fx5900
lamer vel som et fly?

Ikke hvis du skal have max performance...

Zulu

Fra : Brian Lund

Dato : 07-10-03 21:22

> [...]
>
> Men jeg prøver alligevel - hvad er mulighederne?
>
> Jeg har ledt efter et relativt støjsvagt radeon 9800, men synes ikke det

Kan den nye zalman køleprofil ikke bruges? - Evt. med blæseren monteret.

Brian

Fra : BorreBoy

Dato : 08-10-03 10:28

> [...]
>
> Men jeg prøver alligevel - hvad er mulighederne?
>
> Jeg har ledt efter et relativt støjsvagt radeon 9800, men synes ikke det

Hvad med vandkøling? Jeg køber dette sæt, når jeg engang får et 9800pro:
http://www.itzonen.dk/content/nyhed.asp?newsid=2916

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.