tegne i en z dybde
Fra : Gert kristensen

Dato : 07-10-03 16:22

kan man sætte autocad til at tegne i en bestemt dybte . eks z-20 og blive i
der ,, så alt hvad jeg tegner ligger i den dybte ind til

jeg vil tegne i eks z-15 ???

Fra : P.C.

Dato : 08-10-03 08:56

Hi

"Gert kristensen fjern" <Gert@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> kan man sætte autocad til at tegne i en bestemt dybte . eks z-20 og blive i
> der ,, så alt hvad jeg tegner ligger i den dybte ind til
>
> jeg vil tegne i eks z-15 ???

Nemt nok, du taster "Elevation" , og så taster du den Z værdi du vil udskifte
med 0.
P.C.
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2821.html

Fra : Gert kristensen

Dato : 08-10-03 18:24

tusind tak for tippet

Fra : P.C.

Dato : 08-10-03 21:18

Hi

"Gert kristensen fjern" <Gert@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> tusind tak for tippet

Jo men prøv så at sætte dybden , ved at pege dig frem, ------- f.eks. ved at du
kender en bestemt afstand i tegningen og vil sætte dybden til den afstand.
Elevation er jo en sys.var du kan sætte med Lisp ;
(setvar "elevation" 1) , vil jo sætte højden i tegningen til 1 tegne enhed. Så
tast ;

(setvar "elevation" (getdist))

vil så sætte højden til den afstand som bliver målt med funktionen (getdist),
hvis der skal minus foran kan du skrive;

(setvar "elevation" ( - (setq a (getdist)) (* 2 a)))

Desværre giver getdist ikke noget prompt der beder dig om at vælge punkt et og
punkt to til at måle afstanden mellem, men du kan bruge Snap ---------- og måske
undrer du dig over hvad man kan bruge det til, at kunne sætte dybden ved at pege
på afstande i tegningen , men så kan jeg da fortælle, at det kan være meget
værre ;))

P.C.
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2819.html

Fra : Klaus Villumsen