Artikel om 3
Fra : Thomas Søe Holm

Dato : 07-10-03 11:56

Jeg var til pressemøde hos 3 i fredags - og fik efterfølgende et interview
med adm. direktør Christian Jørgensen. Det er der blevet en lille artikel
(http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&p=1658&id=334) ud af som jeg tror i
vil kunne lide.

Med venlig hilsen
Thomas Holm

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-10-03 12:54

"Thomas Søe Holm" <th@eaid.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var til pressemøde hos 3 i fredags - og fik efterfølgende et
> interview med adm. direktør Christian Jørgensen. Det er der
> [...]

Det er da fin læsning.

Gad vide om de så vil vise pausefisk mens man venter på en person i
kundeservice

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Max[dk]

Dato : 07-10-03 12:53

> Gad vide om de så vil vise pausefisk mens man venter på en person i
> kundeservice

Det bliver jo højest sandsynligt ikke et stopur eller måske....

/Max

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-10-03 13:07

Thomas Søe Holm skrev:

>Det er der blevet en lille artikel ud af som jeg tror i vil kunne lide.

Jeg orkede ikke at læse den. Når man kører en maksimeret browser i
1600x1200, så er linierne vanvittigt lange! Det er ikke til at holde
ud at kigge på...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens MC60 og C60 (samt M55, C55 og S55)...

Fra : Thomas Søe Holm

Dato : 07-10-03 13:57

> Jeg orkede ikke at læse den. Når man kører en maksimeret browser i
> 1600x1200, så er linierne vanvittigt lange! Det er ikke til at holde
> ud at kigge på...

Well det beklager jeg. Vi vil få set på det. Men hvis du faktisk ønsker at
læse artiklen kan jeg anbefale at du ikke maksimere dit vindue.

Med venlig hilsen
Thomas Søe Holm

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-10-03 14:13

Thomas Søe Holm skrev:

>Well det beklager jeg. Vi vil få set på det. Men hvis du faktisk ønsker at
>læse artiklen kan jeg anbefale at du ikke maksimere dit vindue.

Selvfølgelig, det var blot en oplysning om, at det ikke er et hit
altid at vise teksten i hele vinduets bredde!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thomas Søe Holm

Dato : 07-10-03 15:07

> Selvfølgelig, det var blot en oplysning om, at det ikke er et hit
> altid at vise teksten i hele vinduets bredde!

Nu er det så ikke primært mig der bestemmer over eaid boardet - men hvis jeg
får min vilje sker der en af 2 ting
1) Ved meget stor bredde kommer der 2 spalter eller
2) Teksten vises i fuld bredde

Det giver (efter min mening) ikke meget mening at kliste en masse tom border
i siden - så kunne du lige så godt nøjes med at lade det vindue være
smallere. Så kunne du endda selv bestemme hvad du vil have i siden (en smuk
baggrund efter eget valg eller et andet program du kunne holde øje med ud af
øjnkrogen).

Som sagt, det er ikke min opgave (og dermed heller ikke mig der bestemmer).
Men jeg vil nok blive hørt.

Jeg tror det er en forkert gruppe at diskuttere dette i - men jeg vil gerne
høre din mening om ovenstående.

MVH
Thomas Søe Holm

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-10-03 15:29

Thomas Søe Holm skrev:

>Nu er det så ikke primært mig der bestemmer over eaid boardet - men hvis jeg
>får min vilje sker der en af 2 ting
>1) Ved meget stor bredde kommer der 2 spalter

Det er vidst noget hø at få til at fungere - for hvor "høj" er den
enkelte brugers browservindue? Det er noget hø, hvis man skal scrolle
ned, for derefter at skulle til toppen, og igen scrolle ned for at
læse resten.

>eller
>2) Teksten vises i fuld bredde

Nej tak... Det er ikke til at holde ud at læse.

>Det giver (efter min mening) ikke meget mening at kliste en masse tom border
>i siden - så kunne du lige så godt nøjes med at lade det vindue være
>smallere.

Tja, de fleste sider fungerer helt fint i maksimerede vinduer, og det
er vel brugerens valg... Det er nu heller ikke altid jeg kører min
browser maksimeret.
Lange linier er ikke læsevenlige, så det bør man altid holde sig fra.

>Jeg tror det er en forkert gruppe at diskuttere dette i - men jeg vil gerne
>høre din mening om ovenstående.

Okey dokey - vi rykker over i news:dk.edb.internet.webdesign

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-10-03 07:27

"Thomas Søe Holm" <th@eaid.dk> wrote in message
> 2) Teksten vises i fuld bredde
>
> Det giver (efter min mening) ikke meget mening at kliste en masse tom
border
> i siden

Hvis en tekstside har meget lange linier bliver det sværere for øjene at gå
fra slutningen på en linie og til starten på den næste. En god længde er ca.
66 tegn (uden mellemrum).

> så kunne du lige så godt nøjes med at lade det vindue være
> smallere.

Selvfølgelig kan man det, men det skulle ikke være nødvendigt hvis det er en
god side. Personligt er jeg lidt ligeglad. Jeg læser bare siderne med de
lange linier, for jeg gidder ikke at ændre på min browser hver gang jeg
kommer ind på en ny side. Men når det nu er så let at lave en fast brede,
hvorfor så ikke bare gøre det?

mvh Frank