Tele2
Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 07-10-03 09:51

Hej NG

Jeg er netop blevet fristet af Tele2's tilbud om gratis oprettelse (jeg
har TDC Bredbånd 256/128 kb/s), da jeg kan få doblet hastigheden til færre
penge, men nu er jeg blevet advaret om at jeg måske er ved at brænde
fingrene gevaldigt (mange klager over selskabet) er det korrekt eller er
jeg i trygge hænder? (min forbindelse bliver først skiftet d. 10/11.)

Jan Riis Sørensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-03 10:18

"Jan Riis Sørensen" <janriis@tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg er netop blevet fristet af Tele2's tilbud om gratis oprettelse

Kig i news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl, der er masser af tråde
om Tele2 bredbånd og det er gruppen, hvor spørgsmål om adsl hører
hjemme.
--
Knud

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-10-03 10:34

Jan Riis Sørensen janriis@tdcadsl.dk skrev dette:

> [...]
> at brænde fingrene gevaldigt (mange klager over selskabet) er det
> korrekt eller er jeg i trygge hænder? (min forbindelse bliver først

Min linie kører perfekt og har gjort det fra første dag.

Har en 512/128 der snart bliver opgraderet til 1024/256

xfut: dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Henry

Dato : 07-10-03 13:02

> Min linie kører perfekt og har gjort det fra første dag.

min også - men påregn lang ventetid før oprettelse, var dog kun uden
internet 1 dag pga. synkronisering med TDC,

Mvh
Henry

Fra : Renè

Dato : 07-10-03 14:38

Mit køre stadig af bæ og det har det gjort i 2/3 uger nu har 1024/256, men
den svinger rigtig meget fks fra tucows "som jeg vil mene man skulle hente
med full speed" henter jeg med 70-90 kb/s den svinger rigtig meget
heletiden, og har klaget og klaget men lige meget hjælper det, jeg er godt
nok skuffet, skulle da aldrig have skiftet udbyder.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-10-03 14:57

For nogen køre det godt, for andre skidt. Jeg høre til det sidste hold. Jeg
skrev mig på listen over håbefulde kunder den 28 Maj. Lige siden har jeg
ikke haft andet end problemer med dem. De har ikke styr på noget som helst.
Fik så at vide, at jeg ville få det den 18 Oktober. Det er næsten 5 måneder,
efter at jeg havde bestilt det. Sagde så fra og fik at vide at jeg ville
blive opkrævet 500,- kr. Det nægtede jeg, og efter timer i telefon. Er de nu
gået med til at anulere min ordre. Uden det koster mig noget.

Vh

Carsten

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-10-03 15:13

Hej Renè, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> 1024/256, men den svinger rigtig meget fks fra tucows "som jeg vil
> mene man skulle hente med full speed" henter jeg med 70-90 kb/s

Det kunne tænkes, at den server med tucows er lidt sløv. Prøv evt.
<ftp://ftptest1.tele.dk/pub/>.

Hvis den også svinger der, så kunne det skyldes fx måleprogrammet
og/eller forbindelser hos dig selv. (Ikke at det *er* årsagen, blot at
det *kan* være).

Prøv evt. at hente noget stort på ovennævnte. Mål tiden, tjek
filstørrelsen (når den bagefter ligger på harddisken) og beregn den
faktisk nettohastighed.

Mht. forbindelser hos dig selv: Hiv alle netstik fra hinanden, dask
lidt med dem og sæt dem sammen igen.

Om ikke andet får du da udelukket nogle rimelig typiske fejl.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Renè

Dato : 07-10-03 15:41

Tro mig jeg har prøvet alt, det virkede jo også fint med min gamle udbyder
(TDC), kan jo ikke passe man skal betale for en 1024/256 når man ikke får
sin vare. Har prøvet at tage alle stik ud i 5min som også Tele2 sagde men
lige meget hjælper det, ellers må man jo gå til noget klage halløj, jeg er
godt nok ved at være meget træt af det her, og de siger bare bla bla bla vi
kigger på det men det bliver jo ikke til noget som helst med dem.....

Fra : Jan Larsen

Dato : 07-10-03 16:11

"Renè" <nothxdude@gratiz.zzn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
vi
> kigger på det men det bliver jo ikke til noget som helst med dem.....

Har du prøvet download testen fra Tele2 og feks Cybercity, hvad siger din
hastighed der.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Renè

Dato : 07-10-03 16:55

ja det har jeg, der svinger den ligeså meget men jeg vil mene det er deres
linje ud af huset der er problemet den svinger ikke i hastighed hvis jeg
bruger deres testside, der er nok ikke så meget andet at gøre end at sige
det op fordi jeg ved det er dem som har problemet, det kørte fint ved TDC da
jeg havde det selv fra tucows osv og det har alså stået på i 3 uger, har
også prøvet med en TDC linje på samme tid som min linje Tele2 og den svinger
ikke.

Fra : SSC

Dato : 07-10-03 16:38

On Tue, 7 Oct 2003 11:34:05 +0200, "Andreas Falck"
<andreas.falck.spam@jyde.invalid> wrote:

> [...]
>
>Har en 512/128 der snart bliver opgraderet til 1024/256
>
>xfut: dk.edb.internet.udbydere.xdsl
>
>Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093

Hej
De fandt fejlen på min linje til T2 sidste torsdag. (Efter 1 måneds
venten)

Synes den har kørt ok, selv om hastigheden kan svinge noget.

Lavede lige en hurtig test fra Tele2`s nyhedsserver (binære filer) da
jeg kom hjem. (17:15)

Resultat:

207mb hentet på 17:30 min, svarende til et snit på 202.8 kb/s.
Det må siges at være ok når man henter i primetime - ihvertfald stor
forskel fra TDC`s 25kb/s

Kunne "kun" hente med ca. 180 kb/s igår.

Frygter lidt når kunder fra den nye kampagne bliver tilsluttet, at der
vil opstå flaskehals problemer.

SSC

Fra : Calle.

Dato : 07-10-03 15:45

Jan Riis Sørensen wrote:
> [...]
> at brænde fingrene gevaldigt (mange klager over selskabet) er det
> korrekt eller er jeg i trygge hænder? (min forbindelse bliver først

Jeg havde en masse opstartsproblemer, hvor de fik min linie totalt
forkludret, men det var TDC's teknikkere der havde byttet om på kablerne,
men TELE2 er ikke hurtige hvad service angår, de har f.eks 30 dage til at
svare på suport mailen

--
Calle

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-10-03 16:41

Calle. wrote:

> [...]
> forkludret, men det var TDC's teknikkere der havde byttet om på
> kablerne, men TELE2 er ikke hurtige hvad service angår, de har f.eks

dvs. det er tdc's problem at tele2 ikke har support?

--
regards, Peter Larsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-10-03 16:54

Peter Larsen mail@czar.dk skrev dette:

> dvs. det er tdc's problem at tele2 ikke har support?

Nej, men det er da skisme synd for Tele2's kunder at TDC sætter nogle
ledninger forkert sammen og derefter først vil sætte dem korrekt på
efter adskillige dage eller uger!

Mon ikke tele2 er begyndt at overveje en anden teknisk løsning end den
nuværende? Jeg formoder og håber det, da det er helt urimeligt med de
ventetider på udførelse af teknisk service på centraludstyr.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-10-03 18:19

Hej Andreas Falck, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> den nuværende? Jeg formoder og håber det, da det er helt urimeligt
> med de ventetider på udførelse af teknisk service på

Næppe. Det er _dyrt_ at sætte eget udstyr op på centralerne. Og hvis
man i forvejen en rum tid fremover kører med stort tilsæt pga.
sommerens kampagne, bliver det ikke nemmere at finde pengene.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-10-03 18:56

Rudi Stegen rudis_spamfilter.001@stegen.dk skrev dette:

> Næppe. Det er _dyrt_ at sætte eget udstyr op på centralerne. Og hvis
> man i forvejen en rum tid fremover kører med stort tilsæt pga.
> sommerens kampagne, bliver det ikke nemmere at finde pengene.

Så burde de til gengæld sørge for at få genforhandlet aftalen med TDC
om udførelsen af den tekniske del af det der skal foregå!

Men bevares, jeg kører jo fint med min linie på 512/128, selv om det
da kunne være ganske dejligt med en fordobling af hastigheden for en
merpris på kr. 90 pr mdr.

Fra : KsNa

Dato : 07-10-03 19:54

> Så burde de til gengæld sørge for at få genforhandlet aftalen med TDC
> om udførelsen af den tekniske del af det der skal foregå!

Det kunne jo også være et spørgsmål om betaling.

Mvh
Kim

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-10-03 20:03

KsNa wrote:

> "Andreas Falck" <andreas.falck.spam@jyde.invalid> skrev i en
> meddelelse news:qHDgb.5249$UH3.3781@news.get2net.dk...

> Det kunne jo også være et spørgsmål om betaling.

pris kontra ansætter folk kontra hvor meget man kan træde på folk..

Det sidste er de MEGET dygtige til..

--
regards, Peter Larsen
Som har smækket døren op i hovedet på mere end 2 tele2 dørsælgere.

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-10-03 20:15

KsNa ksna@invalid.invalid skrev dette:

TDC

> Det kunne jo også være et spørgsmål om betaling.

Det ligger der jo også implicit i "at få genforhandlet aftalen" !

Fra : KsNa

Dato : 07-10-03 20:34

> TDC

> Det ligger der jo også implicit i "at få genforhandlet aftalen" !

Men måske lige netop derfor er de _ikke_ interesseret i, at genforhandle
aftalen med TDC.

Mvh.
Kim

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-10-03 12:33

On Tue, 7 Oct 2003 17:54:20 +0200, Andreas Falck wrote:

> Nej, men det er da skisme synd for Tele2's kunder at TDC sætter nogle
> ledninger forkert sammen og derefter først vil sætte dem korrekt på
> efter adskillige dage eller uger!

Fejl sker alle steder, og aftalen mellem TDC og Tele2 indeholder med
garanti bestemmelser om hvor lang tid TDC maa vaere om at paabegynde
fejlretning efter Tele2 melder en fejl til TDC.

Men hvis kunden ikke kan faa fat i Tele2, saa kan Tele2 ikke fejlmelde
linien til TDC, og TDC kan ikke paabegynde fejlretning ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Calle.

Dato : 08-10-03 14:20

Jesper Skriver wrote:

> [...]
>
> Men hvis kunden ikke kan faa fat i Tele2, saa kan Tele2 ikke fejlmelde
> linien til TDC, og TDC kan ikke paabegynde fejlretning ...

jeg havde fat i dem mange gange i løbet af 1 måned, men de sagde hele tiden
TDC er igang

--
Calle

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-10-03 14:27

On Wed, 8 Oct 2003 15:19:41 +0200, Calle. wrote:

> jeg havde fat i dem mange gange i løbet af 1 måned, men de sagde hele
> tiden TDC er igang

Det kan have vaeret en svaer fejl at finde, hvem ved.

Der er ingen garantier om hvor lang tid fejlretning kan tage.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Calle.

Dato : 08-10-03 14:36

Jesper Skriver wrote:

> Det kan have vaeret en svaer fejl at finde, hvem ved.

Jeg ved det ikke var det. TDC var kommet til at smide mig på en mega langsom
Opasia server, som jeg gav dem navnet på & min tildelte IP, så det var bare
at flytte det skide stik over på tele2 serveren.

--
Calle

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-10-03 15:33

On Wed, 8 Oct 2003 15:36:22 +0200, Calle. wrote:

> Jeg ved det ikke var det. TDC var kommet til at smide mig på en mega langsom
> Opasia server, som jeg gav dem navnet på & min tildelte IP, så det var bare
> at flytte det skide stik over på tele2 serveren.

Hvad har det med at "bytte om paa kablerne" at goere ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Calle.

Dato : 08-10-03 18:24

Jesper Skriver wrote:

> Hvad har det med at "bytte om paa kablerne" at goere ?

det kabel ud til mig var forbyttet med en andens.

--
Calle

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-10-03 11:07

On Wed, 8 Oct 2003 19:23:53 +0200, Calle. wrote:

> det kabel ud til mig var forbyttet med en andens.

Og hvordan kan du konkludere at det ikke var en svaer fejl at
finde ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-10-03 11:18

Jesper Skriver harvest@wheel.dk skrev dette:

[ ... ]

> Og hvordan kan du konkludere at det ikke var en svaer fejl at
> finde ?

Det ved jeg ikke, men det ville enormt dejligt om du ville læse lidt
om klippe og citatteknik.

Du kan læse mere i linket i min signatur

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-10-03 11:21

On Thu, 9 Oct 2003 12:18:03 +0200, "Andreas Falck"

hehe

--
vh
Thomas Jensen,

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-10-03 13:09

On Thu, 9 Oct 2003 12:18:03 +0200, Andreas Falck wrote:
> Jesper Skriver harvest@wheel.dk skrev dette:
>
> [ ... ]

> Det ved jeg ikke, men det ville enormt dejligt om du ville læse lidt
> om klippe og citatteknik.

Jeg klippede bevidst ikke, da context var noedvendig ...

> Du kan læse mere i linket i min signatur

Jeg tror nok jeg kender til usenet, og god skik paa usenet, da jeg
har vaeret daglig bruger siden '94

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-10-03 13:26

> Jeg klippede bevidst ikke, da context var noedvendig ...

Men *så* megen kontekst kan vel næppe være nødvendigt!
Et megacitat der fylder mere end en skærmside animerer bestemt ikke
til at man skal scrolle en halv dags tid for så til sidste endelig at
opdage at manden minsandten har skrevet *en hel* linie som kommentar!

> Jeg tror nok jeg kender til usenet, og god skik paa usenet, da jeg
> har vaeret daglig bruger siden '94

Jeg betvivler ikke din høje alder

fut dk.admin.netikette

Fra : Calle.

Dato : 07-10-03 19:36

Peter Larsen wrote:

> dvs. det er tdc's problem at tele2 ikke har support?

Nej! Jeg skev at det var TDC der havde kludret min linie, men TELE2 ikke er
hurtige til at få suporten videregivet til TDC, så fejlen blir rettet.

--
Calle

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-10-03 16:41

www.tele2asdl.dk

--
regards, Peter Larsen

Fra : Kim Dane

Dato : 07-10-03 19:14

hejsa min tele2 forbindelse kører 100 % optimalt og har ikke haft nogle af
de problemer som mange andre skriver om
jeg kan ikke sige noget ondt om tele2 på det område
hilsen
Kim Dane
Http://www.countrydanes.dk