Siemens S35i kan ikke holde strøm
Fra : Holten

Dato : 06-10-03 20:49

Så jeg købte et nyt uorg.batteri, men det hjalp ikke.
Tænkte at det måske også kunne være dårligt og fik det byttet til et nyt.
Dette hjalp heller ikke, så jeg investerede i et org. til kr. 395,- ;-((

Dette har ikke hjulpet en skid.

Den lader fint i ca en time, som den skal og viser så at batteriet er fuldt
opladet.

Bedst som man så sidder og snakker bipper den for lavt strømniveau, og går
ud.
Dette kan også ske mens den bare ligger, og ikke kun under samtale.

Jeg har prøvet med en anden lader, samt opladning i holder i bilen; inden
forskel !

Alle batteriforbindelserne er renset og justeret uden held.

Skal jeg smide lortet ud eller har i et forslag på fejlfinding.

Det skal tilføjes, at telefonen inden drillerierne kunne holde strøm i
mindst en uge, nu kan den måske holde 5 timer uden snak.

MVH

Holten

Fra : JMo.

Dato : 06-10-03 20:51

"Holten" <dddd@virkerikke.dk> wrote in

> Skal jeg smide lortet ud eller har i et forslag på fejlfinding.

Er det et Lithium-batteri, går der let ca. 3-5 *fulde* op- og afladninger
før det er i topform.

Brug det en uges tid, og se om ikke det bliver bedre.

Fra : Holten

Dato : 06-10-03 21:10

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse
> "Holten" <dddd@virkerikke.dk> wrote in

> Er det et Lithium-batteri, går der let ca. 3-5 *fulde* op- og afladninger
> før det er i topform.
>
> Brug det en uges tid, og se om ikke det bliver bedre.

Det er prøvet med alle batterier gennem den sidste måned uden held; og ja
det er LI-ON batterier.

MVH

Holten

Fra : JMo.

Dato : 06-10-03 21:16

> Det er prøvet med alle batterier gennem den sidste måned uden held; og
> ja det er LI-ON batterier.

Er problemet også kommet med det oprindelige batteri, eller er det kun med
de 3 nye batterier, at problemet opstår?

Fra : Holten

Dato : 07-10-03 20:27

> "Holten" <dddd@virkerikke.dk> wrote in

> Er problemet også kommet med det oprindelige batteri, eller er det kun med
> de 3 nye batterier, at problemet opstår?

Det startede med det gl. batteri, hvorfor jeg købte et nyt.
I dag opfører den sig ens med det nye og det gl. så egentlig tror jeg ikke
det gl. fejler noget ;-((

MVH

Holten

Fra : Thorbjørn

Dato : 07-10-03 08:14

Holten:
> Alle batteriforbindelserne er renset og justeret uden held.

Kun dem på batteriet og dem der er synlige på telefonen når du fjerner
batteriet? Eller også dem der sidder inde i telefonen.

> Skal jeg smide lortet ud eller har i et forslag på fejlfinding.

Min S35i havde samme symptomer. Den blev adskilt og terminalerne *inde i*
telefonen blev renset. Herefter har der ikke været problemer.

Det sværeste var, så vidt jeg husker, at skille telefonen ad uden at
ødelægge den. Jeg kan desværre ikke lige huske hvordan det blev gjort.

-Thorbjørn

Fra : Holten

Dato : 07-10-03 20:29

"Thorbjørn" <thorbjorn@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det sværeste var, så vidt jeg husker, at skille telefonen ad uden at
> ødelægge den. Jeg kan desværre ikke lige huske hvordan det blev gjort.

I min vildeste fantasi kan jeg ikke forestille mig, ar "en løs forbindelse"
skal kunne skabe denne fejl, men det kan være jeg tager fejl.

Har prøvet at skille den ad, men kunne ikke uden brug af vold, så det holdt
jeg mig fra ,-))

MVH

Holten

Fra : Thorbjørn

Dato : 07-10-03 22:15

Holten:
> I min vildeste fantasi kan jeg ikke forestille mig, ar "en løs
forbindelse"
> skal kunne skabe denne fejl, men det kan være jeg tager fejl.

En dårlig forbindelse til strømforsyningen kan udmærket give det problem. På
min var det især når et opkald var igang og telefonen derfor skulle bruge
meget strøm fra batteriet.

Hvis du opfatter den dårlige forbindelse som en stor elektrisk modstand,
giver det god mening.

-Thorbjørn