Infrarød forbindelse (Samsung C100)
Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-10-03 17:26

Jeg sad og rodede lidt med min bærbare, som har en infrarød port. Så
prøvede jeg lige at aktivere den infrarøde på min telefon, og vupti,
så var der forbindelse. Der kom et fint lille ikon i systembakken på
computeren, og i toppen af displayet på telefonen.

Jeg klikkede på ikonet i systembakken og så åbnedes der et vindue, hvor
jeg kunne browse rundt på harddisken. Jeg fandt et lille billede og
dobbelklikkede på det. Så gik der et sekund og Windows XP kom op med en
fejlmelding om at forbindelsen aktivt var blevet afvist af "the target
machine". Så det må jo være telefonen der har nægtet at modtage. Jeg
prøvede også med en midi-fil og en wave-fil, men med samme fiasko.

Nu har jeg to spørgsmål:

1) Hvad kan man mon bruge sådan noget infrarød-halløj til?
2) Hvordan kan skidtet bringes til at fungere?

Jeg har ikke noget imod at høre fra ikke-Samsung-ejere også; hvad
bruger I (eller kan bruge) den infrarøde forbindelse til?

--
Lars Stokholm

With a mind that renders everything sensitive,
what chance do I have here? - Kate Bush (Not This Time)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-10-03 20:50

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lars Stokholm
>
> With a mind that renders everything sensitive,
> what chance do I have here? - Kate Bush (Not This Time)

Hej Lars
Med en Ericsson T68i kan jeg både sende billede og lyd til og fra mobilen.
Men - det kræver lige at jeg sender de rigtige filformater - ellers afviser
mobilen dem som "ugyldige data". Altså 1. punkt er at blive sikker på hvilke
filformater din mobil kan bruge.
Desuden bruger jeg IR-porten til at syncronisere tlf-bog, kalender og evt
to-doo-lister samt opkobling via GPRS. Sidstnævnte kræver - naturligvis - at
mobilen har GPRS eller evt HSDSC. Eller "bare" et almindeligt GSM-modem
indbygget. Et GSM-modem er langsomt men ganske OK til mail - hvis du kan få
folk til liige at huske kun at sende text til dig - ingen billeder - tak !

Så fat manualen og drag derefter ud på det store net - hvis du ikke har
billeder og ringetoner osv der kan bruges kan du helt sikkert finde det på
nettet.

Go' tur

Jesper

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-10-03 21:32

In dk.teknik.telefoni.mobil, Jesper Hedegaard wrote:

> [...]
> mobilen dem som "ugyldige data". Altså 1. punkt er at blive sikker på hvilke

Tak for dit svar. Manualen er ikke særligt oplysende på det punkt. Der
står en enkelt side om hvordan man skaber forbindelse, og det er så det.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 22:15

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tak for dit svar. Manualen er ikke særligt oplysende på det punkt. Der
> står en enkelt side om hvordan man skaber forbindelse, og det er så
det.

Var der intet software med til telefonen...?

Ellers er det her:

http://makeashorterlink.com/?H3F642F16

Hr. Bjørn

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-10-03 22:51

In dk.teknik.telefoni.mobil, Bjørn Jørvad wrote:

> Var der intet software med til telefonen...?

Nix.

> Ellers er det her:
>
> http://makeashorterlink.com/?H3F642F16

Jeg har haft 70MB-versionen nede. Den viste sig at indeholde 70MB 0'er.
Jeg prøvede at hente den to gange, før jeg indså at det nok var Samsungs
fejl. Jeg giver lige den anden version en chance og melder så tilbage.

Det hedder EasyGPRS... Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke ved hvad
GPRS er, helt præcist, men har det noget med 'Ir' at gøre?

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 23:20

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det hedder EasyGPRS... Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke ved hvad
> GPRS er, helt præcist, men har det noget med 'Ir' at gøre?

Kun hvis du vil bruge din mobilos som modem/adgang til internettet.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 23:24

"Bjørn Jørvad" <hrbjoern AT post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Programmet:

Jeg har downloadet det.

Det laver udpakningsfejl.....shit...!

Hr. Bjørn

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-10-03 13:04

In dk.teknik.telefoni.mobil, Bjørn Jørvad wrote:

> Programmet:

.... virker fint. :) Det er noget lort, men jeg har da fået overført
nogle billeder til telefonen. Så jeg siger tak for hjælpen.

> Jeg har downloadet det.

Men den forkerte version. Det var det jeg sagde. :) Du skal hente 30MB-
versionen, den anden er totalt fucked.

> Det laver udpakningsfejl.....shit...!

Jep, og det er intet under. Prøv at åbne filen i en hex-editor; så får
du 70MB nuller at se. Jeg ved ikke hvad der er gået galt for dem.

Fra : sorenc

Dato : 28-10-03 23:40

"Lars Stokholm" skrev d. 07-10-03 13:04 dette indlæg :

> [...]
> Lars Stokholm
>
> With a mind that renders everything sensitive,
> what chance do I have here? - Kate Bush (Not This Time)

Hej,

Jeg havde det samme problem med at downloade disse kæmpe EasyGPRS filer.
Hver gang gav det udpakningsfejl CRC fejl i nogle af de store CAP filer.

Løsningen for mig var at afindstallere min firewall (Sygate Security
Agent) og så "skynde"
mig at få disse filer downloadet. Herefter gik udpakning og installering
fint.

Hvorfor min FW gav problemer ved jeg ikke, og det var ikke nok at
disable den.

PS. Du kan de på de store EasyGPRS filer hvornår de er fra, idet
releasedatoen er en del af navnet.

Sorenc

http://www.kandu.dk/