Jagt - det er sjovt
Fra : Per, Odense

Dato : 06-10-03 11:11

Molly nyder det i hvert fald

--
MVH Per Herholdt, Odense
Molly (Vizsla):
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=96901&kode=

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 11:39

"Per, Odense" <per.dk@mailbox.dk> skrev i en meddelelse
news:3f813fc9$0$13210$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=96901&kode=

LOL, hvad jagter hun ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Per, Odense

Dato : 06-10-03 11:50

Buffy, <sander(snabel-a)tjekmig.dk>
skrev i 3f814637$0$32437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, bl.a. (forkortet):
> "Per, Odense" <per.dk@mailbox.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f813fc9$0$13210$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>

>> http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=96901&kode=
>
> LOL, hvad jagter hun ?
>

> Mvh. www.tjekmig.dk

Hun har lige fået en fasan på vingerne, og det kunne jo være der var flere.
Vi havde ikke geværet med, hun skulle bare lige få færten af fuglene.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 13:22

On Mon, 6 Oct 2003 12:50:24 +0200, "Per, Odense" <per.dk@mailbox.dk>
wrotd:

>Buffy, <sander(snabel-a)tjekmig.dk>

>Hun har lige fået en fasan på vingerne, og det kunne jo være der var flere.
>Vi havde ikke geværet med, hun skulle bare lige få færten af fuglene.

Det var da surt at i ikke havde geværet med så fuglen kunne blive
pløkket i stumper og stykker hva , men ellers et meget godt billede
hvad er det for en race ?

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Per, Odense

Dato : 06-10-03 13:34

Punish the deed, not the breed, <Nobody@home.com>
skrev i 6gn2ov8mi0lacprausms3u3o3eqd0i350v@4ax.com, bl.a. (forkortet):
> [...]
>

> Det var da surt at i ikke havde geværet med så fuglen kunne blive
> pløkket i stumper og stykker hva , men ellers et meget godt billede

Det er en BLODhund - nej, en Ungarsk Vizsla

Fra : NEWS

Dato : 06-10-03 15:09

Det er en dejlig hund du der har dig Per. Jeg kender racen og det er noget
af det bedste til at finde anskudt vildt.
mvh
Poul

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-03 14:12

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message
> [...]
>

> Det var da surt at i ikke havde geværet med så fuglen kunne blive
> pløkket i stumper og stykker hva , men ellers et meget godt billede

Punish, har du ikke næsten lige skrevet at du intet har i mod alm. jægere ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 15:17

On Mon, 6 Oct 2003 15:11:54 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message

>(forkortet):

>flere.

>Punish, har du ikke næsten lige skrevet at du intet har i mod alm. jægere ?

haha jo næsten men kun næsten

Fra : NEWS

Dato : 06-10-03 15:34

> flere.

> Punish, har du ikke næsten lige skrevet at du intet har i mod alm. jægere
?

Jeg har bemærket det samme som dig kristian. Punis er syg.
Lad være med at svare ham for han er for viderekommende.
Det kan godt undre mig at så mange er imod at jægerne avler fugle, som de
sætter ud i terrænet en måned før arten må jages.
Når jeg har læst nogle af de forgående tråde, kan jeg forstå at modstanderne
kun har noget imod at der sættes fugle ud i naturen, som senere kan blive
skudt af jægere.
Hvis jeg så forstår dem ret, er dette lige nøjagtig problemet og det de
hellere så, var at de samme fugle blev opdrættet, ligesom vores kyllinger,
altså inde i en lukket og mørklagt hal, hvor de går i ca 62 dage i bulder
mørke for at undgå at de skader sig selv.
derefter bliver de afhentet om natten for ikke at skræmme den unødigt.
Første gang de ser dagens lys er når de hænger på båndet klar til at blive
aflivet helt professionelt, for derefter art ende i køledisken hos
købmanden.
Den metode jeg bruger er at hente dem umideltbart efter de er kommet ud af
ægget og har dem til at gå i store voliere med masser af fridsk luft og
natur. Volieren er naturlig vis meget stor, for fuglene vil skade hinanden,
hvis pladsen var for trang.
senest 1 september bliver de lukket ud og er nu klar til et liv i frihed.
Nogle bliver ofre i maven på ræven og andre bliver taget af duehøgen, Det
gør de vilde fugle også så det kan vel ikke være et problem. Skulle der nu
være nogen til mig, efter den 1 oktober så vil jeg nyde synet når min hund
har en flot stand og fasanen stiger op, hvorefter jeg skyden den ned.
Derefter vil jeg tænke på hvor lækkert en fasan smager, som har haft et liv
som er bedre en de fleste andre fugle som ender på slagteriet.
Hvis jeg ikke havde mulighed for at skyde mine egne fugle var jeg jo nødt
til at gå til køledisken for at hente min fasan. Den har jo ikke haft noget
liv vel.
Jeg glæder mig allerede til weekenden for der skal vi have fasansteg konen
og jeg.

mvh
Poul

Fra : Raptor

Dato : 06-10-03 16:15

> [...]
> altså inde i en lukket og mørklagt hal, hvor de går i ca 62 dage i bulder
> mørke for at undgå at de skader sig selv.

siden hvornår er de begyndt at gå i bulder mørke??

da jeg passede slagte kyllinger gik de med med kunstlys, for at de ikke
skulle klumpe sig sammen
når de så skulle slagtes, slukkedes lyset, og bilen blev kørt til med tændte
lygter, så de netop klumpede sig
så var de lige til at samle op, hvis man da ikke brugte en "høster" eller
hvad den nu hedder

Inden nogen begynder at svine mig til for dette, vil jeg bare lige sige at
jeg INTET har med fjerkræ at gøre (lige på nær det jeg spiser), og jep jeg
kan også lide fasan, og har intet mod jægere. men hader de store
selskabsjagter for toppen af danmark, hvor fuglene åbenbart er så tamme at
de skal sparkes i r.... for at lette så de kan blive skudt.

selvfølgelig kan det være nødvendigt at udsætte vildt, men så skal det have
fred så det kan tilpasse sig. man udsætter jo også fisk

/ Brian C

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 16:47

>?
>>

>Jeg har bemærket det samme som dig kristian. Punis er syg.

,,,,Og hvad bygger du så det på ? det er da for langt ude at skrive !
jeg har hele tiden sagt at jeg intet har imod de RIGTIGE jægere ! det
er de søndagsjægere som selv sætter deres vildt ud jeg ikke forstår ,
og håber sammen med en masse ander danskere at det snart bliver
forbudt ! så at kalde mig syg fordi jeg er imod sådan noget , så skal
du kalde de fleste danskere for syge men der er vel når
ordforrådet løber op Endnu engang så du måske også fatter det ,
jeg har intet imod RIGTIGE jægere ! men du er, og bliver vist aldrig
en af dem, så derfor hidser du dig op, udsætning af fugle skal bare
stoppes, der vil altid være nogen der har svært ved den slags i
starten , men du og andre kommer til at vænne sig til det en dag

>Lad være med at svare ham for han er for viderekommende.

,,,,,hvorfor skulle han lade være med at svare mig når vi jo er enige
om at selskabsjagter med udsatte fugle er uetisk ?

Fra : Søren Voigt

Dato : 06-10-03 18:58

"NEWS" <jyskkranservice@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Lad være med at svare ham for han er for viderekommende.

Hvad får dig til at påstå, at punisk er en mand? Hun har så mange kvindelige
træk - ømhed, charme, blidhed og frem for alt evnen til at patte en død
debatrotte.

mvh
Søren Voigt

Fra : pba72

Dato : 07-10-03 00:44

Jeg har 8000 fasaner gående i i min baghave ( og det er ikke mine), jeg
er jæger, jeg har jagt hund, og jeg har ikke noget imod at et jagt laug
sætter 100-400 fasaner ud. MEN jeg har noget imod at jeg omkring
udsætnings tidpunktet at hvad der kan røre en fasan bliver skudt ( her
findes ikke skyggen af rovfulge, ræve, katte, grævlinge), og at jeg nat
efter nat skal høre en jæger lyde som et stykke anskudt vildt for at
trække rovdyr til så han kan skyde dem. Jeg har noget imod antibiotika i
drikkevandet til fasanerne. Jeg har noget imod at bo midt i en
hønsegård. Jeg har noget imod at jæger skider på alle naboer pga. af
hans fasaner. Jeg har noget imod han kun gør det for penge. Jeg har
noget imod dem som er villig til at betale for denne form for jagt, for
det har INTET med jagt at gøre. Jeg har noget imod at de her fasaner
slogs så meget at de ser være ud end nogen høns jeg har set. Og jeg
forstå ikke hvordan Dansk jægerforbund ikke kan tage afstand fra disse
jagt for det er langt fra flertallet af jæger som har råd til denne type
jagt og derfor ynder den specielt. Efter dette indlæg må du gerne
forklare mig hvad der er så skønt ved, for jeg har MEGET svært ved at se
det. Lad os istedet se de danske jægere sætte sig i karekter og bevise
det ansvar de har som jægere.

Peter

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-10-03 07:46

"pba72" <pba72.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> forklare mig hvad der er så skønt ved, for jeg har MEGET svært ved at se
> det. Lad os istedet se de danske jægere sætte sig i karekter og bevise

Subscribe 100 % !!!

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Søren Voigt

Dato : 06-10-03 18:47

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det var da surt at i ikke havde geværet med så fuglen kunne blive
> pløkket i stumper og stykker hva , men ellers et meget godt billede

Du går vel heller ikke rundt med en mikrobølgeovn så du kan eksplodere
enhver kat der kommer på tværs af din vej. Eller hyr?

Se punisk pubertetsside: http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

/SV

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 18:54

On Mon, 6 Oct 2003 19:47:01 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

>Du går vel heller ikke rundt med en mikrobølgeovn så du kan eksplodere
>enhver kat der kommer på tværs af din vej. Eller hyr?

,,,haha, hva faen sørenvoight du kan jo være sjov

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-10-03 07:34

"Søren Voigt" <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> escribió

> Se punisk pubertetsside:
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Siden er da meget sjov, men det er nu engang ikke punish's side.

Anyway, gider i ikke godt lade være med at blive provokeret af
Punish. Man kan filterere hans indlæg, men det er så godt som umuligt
at filtrere alle jeres svar. Hvis i endelig skal svare offtopic (som
jeg gør med denne besked), så lær dog at sætte FUT
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
FUT: dk.admin.netikette