Limit-handel gennem Skandia banken
Fra : Peter Holm

Dato : 06-10-03 08:56

Hey!

Jeg leger i det små med lidt aktiehandel, og er nysgerrig efter at lære
limit-handel at kende.
Kan en venlig sjæl forklare hvordan det virker? Gerne med referencer til
Skandiabanks netbank, hvis der er forskel på hvordan det virker i de
forskellige netbanker.

Peter Holm
phc*REMOVETHIS*@stofanet.dk

"I met someone who looks a lot like you
She does the things you do
But she is an IBM." ELO 1981

Fra : Gebbe

Dato : 06-10-03 16:52

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan en venlig sjæl forklare hvordan det virker? Gerne med referencer til
> Skandiabanks netbank, hvis der er forskel på hvordan det virker i de

Jeg har prøvet at lægge limit ind - men jeg var for nærrig - det gav ikke nogen handel !
De sidste gange har jeg handlet pr. strakshandel - med fingeren på aftrækkende - og slog
til på det rigtige tidspunkt
prøv dette link og læg mærke til KFX-indexet
http://www.cse.dk/kf/kf_obligation_kursdata?menu2show=1.3.2.1.&p_stockid=bond.kf.DK0009753469

Husk du skal handle for mindst det min.kurtage som skandiabanken tager, ellers kan det
blive for dyrt for dig
Jeg plejer gerne at sige, handel under 100.000 kr koster dig penge, handel for omkring
200-300.000 kr ad gangen så
giver det også den bedste kurs - lægger du ud med 1 mio kr i handel, så er efterspørgsel
mindre/kursen lavere !

Fra : Peter Holm

Dato : 13-10-03 07:39

Gebbe wrote:
> [...]
> giver det også den bedste kurs - lægger du ud med 1 mio kr i handel,
> så er efterspørgsel mindre/kursen lavere !

som skrevet - Jeg leger i det små med lidt aktiehandel. Jeg køber og sælger
klumper af 10-15000 et par gange om måneden. Men jeg har snakket med Skandia
og fået en nogenlunde forklaring på limit, men jeg tror ikke det er noget
for mig, pga, at man ikke er 100% sikker på den kurs man får eller gir.

Thx
Peter