"Tommys" mister forsanger
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-03 05:24

Tro det eller ej. Forsangeren i en af nordens populæreste orkestre nemlig
det finlandssvenske danseband "Tommys" har mistet sin forsanger. Han vil nu
prøve at gå solo.

De fleste kender ham nok fra forrige års kanon-slager "Vor datter". I hvert
fald kender man nok den danske udgave. Den blev nemlig oversat sidste år.
Men jeg kan ikke huske hvad den kom til at hedde. Det var noget med en engel
og så er der jo som mange nok ved to muligheder. Sidste år var der jo som
bekendt to landeplager som handlede om engle. Så det var enten "Findes der
mon engle i himmelen" eller "En engel som dig". Det var vist henholdsvis Jan
Larsen og Jodle Birge som sang.

Det var jo den sang som forsangeren lavede i forbindelse med at han datter
døde efter et døgn. Han havde sog store betænkeligheder ved hvordan folk
ville modtage en sådan hyldest til sin afdøde datter. Men sangen gik rent
ind. Til de enorme svenske dansegallaer s¨å jeg på NRK at folk blev dybt
rørt.

Hilsen Åge

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 06-10-03 05:30

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> wrote
> [...]
> fald kender man nok den danske udgave. Den blev nemlig oversat sidste år.
> Men jeg kan ikke huske hvad den kom til at hedde. Det var noget med en

Hvis du ikke kan huske hvad den hedder, skal du nok ikke regne med vi andre
kan...

Kim

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-10-03 05:14

Kim Jørgensen <k7@get2net.nospam> skrev i en
nyhedsmeddelelse:blqr4r$s9r$1@sunsite.dk...

> Hvis du ikke kan huske hvad den hedder, skal du nok ikke regne med vi
andre
> kan...
___

Nej, men nu har jeg fundet ud af det.

En engel hos mig (Lis og Per).
Findes der mon engle i himmelen? (John Larsen)

Det er den førstnævnte som er en oversættelse af "Tommys"-sangen.

Hilsen Åge