1 mobil / 2 numre
Fra : Ukendt

Dato : 05-10-03 21:22

Hejsa
Jer har fremover brug for et ekstra mobilnr. men
syntes ikke at det er særlig spændende at rende
rundt med 2 mobiler.
Kan man i dag få en mobil som kan indeholde
2 simkort og HVOR BEGGE TO ER AKTIVE
SAMTIDIG???

Ved godt det ikke er nogen problem med de
2 kort når blot kun ét er aktivt af gangen.
De to nr. kunne f.eks. have hver sin ringelyd.

Mvh
Steen

Fra : Fischer

Dato : 06-10-03 04:26

> Kan man i dag få en mobil som kan indeholde
> 2 simkort og HVOR BEGGE TO ER AKTIVE
> SAMTIDIG???

Nej.

*Fischer

Fra : Erik W.

Dato : 06-10-03 10:30

"Fischer" skrev i en meddelelse

> Nej.

Hvorfor ikke?

Mvh Erik

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-10-03 10:40

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> Hvorfor ikke?

fordi det ikke er lavet ?

Fra : Teis Jacobsen

Dato : 06-10-03 10:54

"J.K.Arning" <news@NO_SPAM_arning.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> fordi det ikke er lavet ?

....... Jeg er da pænt sikker på at have haft en sådan mobil mellem hænderne
for et par år siden.....

Så jeg fandt lige nedenstående link:

http://www.irwebonline.com/acatalog/Dual-sim-covers-nokia-dual-sim.html

Det ser ikke officielt ud, men det er da 2 SIM-kort i én telefon.

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-10-03 12:01

> Så jeg fandt lige nedenstående link:
>
> http://www.irwebonline.com/acatalog/Dual-sim-covers-nokia-dual-sim.html
>
> Det ser ikke officielt ud, men det er da 2 SIM-kort i én telefon.

Som jeg læser det, er de (SIM-kortene) ikke aktive samtidig.

Per :o9)

Fra : Bo Larsen

Dato : 06-10-03 13:15

Per Thomsen wrote:

> Som jeg læser det, er de (SIM-kortene) ikke aktive samtidig.
>
> Per :o9)

Det er ikke muligt at tilmelde 2 sim-kort på nettes samtidig, fra samme
telefon. Såvidt jeg har forstået det.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Theilmann Larsen

Fra : vnL

Dato : 07-10-03 13:35

"Bo Larsen" <Larsen_bsc@hotmail.com> wrote in message news:<3f815cc5$0$124$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Det er ikke muligt at tilmelde 2 sim-kort på nettes samtidig, fra samme
> telefon. Såvidt jeg har forstået det.

Jo det er muligt, min mor og far havde det samme nummer, på 2
forskellige mobiler, men damn det var irreterende hvis man skulle have
fat i den ene og fik den anden :D

Men det er muligt. Skal dog siges at min far arbejder i TDC og måske
har han fået lavet noget specielt...

Fra : Bo Larsen

Dato : 07-10-03 13:59

vnL wrote:
> forskellige mobiler, men damn det var irreterende hvis man skulle have
> fat i den ene og fik den anden :D
>
> Men det er muligt. Skal dog siges at min far arbejder i TDC og måske
> har han fået lavet noget specielt...

Ja! Men dér er der et hovedkort og et bikort. Bikortet kan man ikke ringe
til. Det er kun til hovedkortet man kan ringe. Hvis så hovedkortet "ikke
tager telefonen" bliver samtalen viderestillet til bikortet. Bikortet har
_ikke_ samme telefonnummer som hovedkortet.

Jeg har selv haft det du omtaler.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Theilmann Larsen

Fra : Erik W.

Dato : 09-10-03 11:07

"J.K.Arning" <news@NO_SPAM_arning.dk> skrev i en meddelelse

> fordi det ikke er lavet ?

Ja men hvorfor er det ikke lavet? Det plejer jo at være sådan at hvis der er
et marked for det, så er der også nogen der vil lave det. Der er mange
arbejdspladser, hvor man får tildelt en arbejdsmobiltelefon, ofte af andet
mærke end den telefon man har privat. Det er da også træls at skulle gå
rundt med to telefoner. Hvis man havde en privat mobiltelefon med mulighed
for to aktive simkort i samme telefon, så kunne man lukke for sit private
simkort når man sidder i møde på arbejde og have arbejdskortet åbent. Man
kunne gøre det omvendte når man har fri. Man kunne også tænke sig at mange
firmaer ville være interesserede i at købe dobbeltkort telefoner til deres
medarbejdere. - For at undgå at have for mange telefon-numre på hver
medarbejder, og for at få medarbejderne til at have arbejdstelefonen på sig
altid. But well... What do I know about that.... Man må jo gå ud fra at
mobil-producenterne ved hvad de gør.

Mvh Erik