Telia er nogle mærkelige nogle!
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 05-10-03 10:16

Hej NG

Jeg har lige haft kontakt med Telia kundeservice for at opsige mit
abonnementer, jeg får så at vide at mine abonnementer hos dem ER opsagt pga.
ubetalte regninger.
Jeg betaler via PBS så det kan jeg da godt nok ikke forstå.
Jeg har ej heller modtaget et brev fra dem om at de var opsagt, eller jeg
havde ubetalte regninger.
For mig er det jo fint nok at de er opsagt, med mindre at jeg nu har et
kæmpe udestående med Telia.
Jeg prøver at ringe til faktura afdelingen når de engang åbner imorgen.
Nogen der har prøvet det samme?

MVH
Morten Lundstrøm

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 05-10-03 10:25

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der har prøvet det samme?

Hej Morten!
Nopes, heldigvis ikke, men jeg har Telmore, så det kan nok ikke helt
sammenlignes. Det der undrer mig, udover det med at PBS betalingen burde
sørge for at du ikke havde ubetalte regninger, er at du reelt set stadig kan
ringe fra din telefon. Hvis dit abbn. er opsagt, hvorfor fanden har de så
ikke lukket dit SIM kort? Skummelt... nå, men lad høre mere om det til den
tid...

Det lyder jo som endnu en TELIA-Historie til de kolde vinteraftener

/ Jonas

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-10-03 22:48

"Jonas M. Nielsen" <dream@on.com> skrev i en meddelelse
> "Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse

[Ellu]>
> Det lyder jo som endnu en TELIA-Historie til de kolde vinteraftener
>
> / Jonas

Er alle Telia-historier ikke det ?

Personligt har jeg oplevet at blive sendt til inkasso to gange - på samme
sag !
Første gang da jeg nægtede at betale til de havde leveret en fyldestgørende
forklaring på deres mange efterfaktureringer. Det var i den periode for ca 3
år siden, hvor man aldrig viste hvornår de var færdige med at fakturere en
given periode. Der kunne let gå 3-4 måneder før de var nogenlunde sikre på
at have fået det hele med.....
Tilsidst betalte jeg , da beløbet ikke kunne berettige mine udgifter til at
møde op i retten (fri fra arbejde osv.)
To år efter kom der så en ny trussel om øjeblikkeligt inkasso osv. Denne
gang fra en ny advokat. Det viste sig at Telia havde skiftet inkasso-advokat
og at de blot havde videresendt alle de sager, de havde fået tilbage fra den
gamle advokat - uden at gide gennemgå dem og evt. sortere de sager fra hvor
folk havde betalt !
Det skal dog siges at Telia var temmelig hurgtige til at svare da jeg
klagede. Blev ringet op af en dame, der undskyldte mange gange og -
uopfordret - lovede at sende mig et brev, hvori de erklærede at jeg ikke
skyldte dem noget som helst.

På arbejdet har vi haft et større mas med dem. Vi har en ganske stor
kontrakt med dem, men den er oprettet via et svensk moderselskab. Derfor
mente Telia at al service skulle foregå gennem Stockholm. Forstået på den
måde at hvis noget ikke virker skal de bare ringe (!) til Stockholm, så
sender vi snarest en tekniker..... Og når han så har været hjemme efter
reservedele et par gange er alle vore kunder væk.
Efter meget diskussion har vi nu fået et en-mands-firma i Malmö som
"servicecenter", og de få gange der har været problemer har han været over
broen og hos os indenfor 1-2 timer. Men det er nu nok mest mandens egen
skyld....

Personligt vil jeg ikke indgå nogen som helst kontrakt med Telia igen -
hverken privat eller i firma-regi.

Mvh
Jesper

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-10-03 12:22

> [...]
pga.
> ubetalte regninger.
> Jeg betaler via PBS så det kan jeg da godt nok ikke forstå.

Jeg fik at vide, at jeg selv var forpligtet til selv at undersøge om PBS
virkelig betalte de regninger der var tilmelde.
Det skal siges, at der var trukket 3 mdr, derefter blev der sprunget en md.
over så en betalt md efterfulgt af endnu en ikke betalt md.

> Jeg har ej heller modtaget et brev fra dem om at de var opsagt, eller jeg
> havde ubetalte regninger.
> For mig er det jo fint nok at de er opsagt, med mindre at jeg nu har et
> kæmpe udestående med Telia.

Det får du ganske givet.

> Jeg prøver at ringe til faktura afdelingen når de engang åbner imorgen.
> Nogen der har prøvet det samme?

Gør det, husk at få navn på personen. Skriv et brev/en mail, bliv ved til de
får rettet fejlen.
Jeg fik en meget positiv mail til sidst (efter 11. mdrs skriveri) hvori der
stod at de havde sat min konto i nul.

Per