Save i mursten medbajonetsav
Fra : jfo

Dato : 03-10-03 11:56

Jeg skal save et hul i en murstensvæg.

Hos Silvan siger de at jeg kan købe en speciel klinge der kan klare jobbet.
Klingen koster 400.-

Hvad mener I?
Kan det lade sig gøre at save i en murstensvæg med en bajonetsav?

-JFO

Fra : Calle.

Dato : 03-10-03 12:19

jfo wrote:
> [...]
> jobbet. Klingen koster 400.-
>
> Hvad mener I?
> Kan det lade sig gøre at save i en murstensvæg med en bajonetsav?

Ja, men det er noget hurtigere med en vinkelsliber med diamant-klinge

--
Calle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-03 12:21

"Calle." <FAKE@FAKE.FAKE> wrote in message

> Ja, men det er noget hurtigere med en vinkelsliber med diamant-klinge

Også hvis man tæller rengøringstiden med ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Calle.

Dato : 03-10-03 12:53

Christian B. Andresen wrote:
> "Calle." <FAKE@FAKE.FAKE> wrote in message

> Også hvis man tæller rengøringstiden med ?

Ja det kommer så an på hvor man skal skære, men man kan jo gøre som
elektrikkerne gør med rillefræseren, nemlig at montere en støvsuger.
Eller få en murmand til at komme med en vådskærer

--
Calle

Fra : Rasmus

Dato : 03-10-03 12:59

Har selv skåret i en lega væg med en bajonetsav, med metalklinge. Ingen
problemer.
Dog ved jeg ikke hvordan det er at skære i mursten. Men har du en makker til
at holde en støvsuger, når du
køre med en bajonetsav, så er svineriet minimalt.

Fra : //zigge

Dato : 03-10-03 14:17

> [...]
> Klingen koster 400.-
>
> Hvad mener I?
> Kan det lade sig gøre at save i en murstensvæg med en bajonetsav?

Sagtens. Men til den pris for en klinge skulle du måske overveje at leje en
mursav, det er en elektrisk brødsav i overstørrelse :)
Hverken vinkelsliber, stiksav eller for den sags andre stykker håndværktøj
der har luftgennemstrømning holder særligt godt til murstøv - det slider som
sandpapir på ankeret og sætter sig i lufthullerne.

Mvh
//zigge

Fra : Johngartner

Dato : 03-10-03 16:42

Hvad er der galt med en god gammeldags hammer og en lige så god gammeldags
mejsel???

Fra : Aksel

Dato : 03-10-03 16:50

"Johngartner" <jrb@5750.dkWXP> skrev i en meddelelse
> Hvad er der galt med en god gammeldags hammer og en lige så god gammeldags
> mejsel???

Der er vel det galt at manden selv vil bestemme hvor stort hullet skal være
og hvilken facon det skal have.

Hilsen Aksel

Fra : anders majland

Dato : 03-10-03 20:56

> Hos Silvan siger de at jeg kan købe en speciel klinge der kan klare
jobbet.
> Klingen koster 400.-

Jeg lejede en hos 10-4 vibog sidste år og den klinge jeg købte til
formålet sammed sted kostede da vist nærmere det halve ... Den holdt til
at skære 3 dørhuller med (3 sider - de skulle bare køres bredere) og
svineriet blev ikke så slemt som senere da jeg skar en dør i udhuset med
en stor vinkelsliber ...

> Eller få en murmand til at komme med en vådskærer

Hvordan ser en vådskærer ud til at skære i en lodret væg ?

>Sagtens. Men til den pris for en klinge skulle du måske overveje at
leje en
>mursav, det er en elektrisk brødsav i overstørrelse :)

Og sådan en har jeg heller aldrig set - nogen link ?

/A

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-10-03 21:22

On Fri, 3 Oct 2003 21:56:25 +0200, "anders majland"
<andersDOTmajland@jyde.dk> wrote:

>Hvordan ser en vådskærer ud til at skære i en lodret væg ?

F.eks <http://www.stihl.dk/Product/Product2.aspx?ItemId=158>
(Ok, indrømmet jeg kender kun maskinen fra billedet her, men der kan da
i hvert fald sluttes en vandslange til den, så mon ikke...?)

http://www.gartneriet.dk

Fra : anders majland

Dato : 03-10-03 22:21

> [...]
da
> i hvert fald sluttes en vandslange til den, så mon ikke...?)

Det må jeg huske til næste gang - det burde kunne minimere svineriet
meget med vand på - men vil kræve at underlaget kan tåle spildet ....

/A