/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
kan man sende 10000 sms om måneden
Fra : Georg


Dato : 03-10-03 00:03

Jeg påtænker, at udføre et forsøg. Forsøget går ud på, at oprette et telia
express abonnement eller som de unge kalder det "sms 0 kroner". Tanken er,
at lade 10000 sms om måneden sende til et af mine tdc mobil abonnementer.
Formålet er udelukkende, at sende så mange som overhovedet muligt. Indholdet
er det samme i alle sms`erne. 300-400 om dagen. Nu melder spørgsmålene sig:
Hvad sker der, hvis modtager telefonen er slukket. Kan beskedcentralen rumme
400 sms til den samme abonnenent? Bliver Telia bonnet for sms`erne hos TDC,
selvom modtageren ikke får dem?

Georg, der vil sætte express på en prøve.



 
 
Henrik Stidsen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-10-03 00:38

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in
news:3f7caea9$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Jeg påtænker, at udføre et forsøg. Forsøget går ud på, at
> oprette et telia express abonnement eller som de unge kalder det
> "sms 0 kroner". Tanken er, at lade 10000 sms om måneden sende
> til et af mine tdc mobil abonnementer.

Du vil formentlig ret hurtigt blive lukket pga. misbrug.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Georg (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 03-10-03 01:00

Ifølge deres betingelser, kan man sms`e til man segner, hvilket jeg har
tænkt mig at gøre. Blot det er til et dansk mobilnr.

Georg, der er endnu mere opsat på, at sende 10.000 sms på en måned.



Fischer (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 03-10-03 05:05

> Ifølge deres betingelser, kan man sms`e til man segner
> Blot det er til et dansk mobilnr.

Du har åbenbart slet ikke læst betingelserne:

"SMS'erne til nul kroner må bruges til normalt privat brug, fra person til
person i Danmark, hvilket betyder, at de ikke må anvendes på følgende måder:
.. Være maskinskabte, altså maskinelt afsendt.
.. Sendes som en serie af identiske SMS til samme modtager.
.. Bruges som chikane, hvor der spammes til enkelte eller grupper.
.. Bruges kommercielt, til udsendelse af reklame, tilbud m.v.
.. Opsættes permanent til andet end Telias net."


*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Tomasz Sienicki (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Tomasz Sienicki


Dato : 04-10-03 15:50

Georg skrev
[i news:3f7cbbea$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk (3.10.2003)]:

> Ifölge deres betingelser, kan man sms`e til man segner, hvilket jeg har
> tänkt mig at göre. Blot det er til et dansk mobilnr.

Også til udenlandske mobilnr.


Janner (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 03-10-03 01:31

Og jeg vil æde så mange gule ærter at jeg slår rekorden i flest km. lokums
papir på en måned !

Er det ikke lige så intiligent ?




Georg (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 03-10-03 01:36

Jo. Men i modsætning til dit forsøg, så vil TDC tjene ca. 2000,- Kr. på en
måned, såfremt afregningen er 20 øre pr sms. Penge fra Telias kasse vel at
mærke. Jeg gir telia 120 Kr. TDC (min primære operatør) får 2000 kr. Er du
med?

Georg



Soeren Nielsen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Soeren Nielsen


Dato : 03-10-03 01:42

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f7cc47e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jo. Men i modsætning til dit forsøg, så vil TDC tjene ca. 2000,-
> Kr. på en måned, såfremt afregningen er 20 øre pr sms. Penge fra
> Telias kasse vel at mærke. Jeg gir telia 120 Kr. TDC (min primære
> operatør) får 2000 kr. Er du med?

Du vil skabe en indtjening til TDC så TDC sænker minut- og smspriser
Held og lykke med forsøget, men forvent ikke at det kan ses på TDC's
årsregnskab LOL


--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/
Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den


Georg (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 03-10-03 01:57

Det er bedre at være en original end en kopi



Jensn (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Jensn


Dato : 03-10-03 05:29


"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f7cc941$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er bedre at være en original end en kopi
>
>

Jo, men der er sku' da grænser

Jensn



LA2 (03-10-2003)
Kommentar
Fra : LA2


Dato : 03-10-03 09:25


"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f7cc941$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er bedre at være en original end en kopi
>
Tager det ikke lang tid at finde på 10000 beskeder der ikke er identiske?

LA2



Aston Villadsen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Aston Villadsen


Dato : 03-10-03 10:10

On Fri, 3 Oct 2003 10:24:32 +0200, "LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote:

>
>"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:3f7cc941$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Det er bedre at være en original end en kopi
>>
>Tager det ikke lang tid at finde på 10000 beskeder der ikke er identiske?

"1"
"2"
"3"
"4"
..
..
..
..
"10.000" :)


LA2 (03-10-2003)
Kommentar
Fra : LA2


Dato : 03-10-03 10:30


"Aston Villadsen" <aston@villadsen.com> skrev i en meddelelse
news:76fqnv493trck1rqhaiqkka8402q2m57u0@4ax.com...
> On Fri, 3 Oct 2003 10:24:32 +0200, "LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote:
>
> >
> >"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >news:3f7cc941$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Det er bedre at være en original end en kopi
> >>
> >Tager det ikke lang tid at finde på 10000 beskeder der ikke er identiske?
>
> "1"
> "2"
> "3"
> "4"
> .
> .
> .
> .
> "10.000" :)
>
He he, det jeg mener er at finde 10000 beskeder der ikke falder ind under
misbrugs kriteriet.
LA2



Thomas²°°³ (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas²°°³


Dato : 03-10-03 08:44

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f7cc47e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jo. Men i modsætning til dit forsøg, så vil TDC tjene ca. 2000,- Kr. på en
> måned, såfremt afregningen er 20 øre pr sms. Penge fra Telias kasse vel at
> mærke. Jeg gir telia 120 Kr. TDC (min primære operatør) får 2000 kr. Er du
> med?

Ja - summasummarum, du bliver 120 kr. fattigere ... i stedet for at bruge en
måned på det, så gå dog en tur i biffen i stedet for, med billet, popcorn
osv. så bliver det vel også ca. 120 kr. og du har nu resten af måneden til
rådighed uden at skulle bruge tiden på sende sms'er samtidig med du har set
en forhåbentlig god film.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam



Nicolai Larsen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai Larsen


Dato : 03-10-03 12:36


"Thomas²°°³" <flash4@it.invalid> wrote in message
news:3f7d28cd$0$13186$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Ja - summasummarum, du bliver 120 kr. fattigere ... i stedet for at bruge
en
> måned på det, så gå dog en tur i biffen i stedet for, med billet, popcorn
> osv. så bliver det vel også ca. 120 kr. og du har nu resten af måneden til
> rådighed uden at skulle bruge tiden på sende sms'er samtidig med du har
set
> en forhåbentlig god film.

Ja, og vælger han at se en Anders And film, vil han bagefter, sandsynligvis
være klogere end han er nu.

>
> --
> MVH Thomas
> http://www.jogt.com - live webcam

Nicolai



Niels Teglsbo (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 03-10-03 17:47

"Thomas²°°³" <flash4@it.invalid> wrote:

> Ja - summasummarum, du bliver 120 kr. fattigere ... i stedet for at bruge en
> måned på det, så gå dog en tur i biffen i stedet for, med billet, popcorn
> osv. så bliver det vel også ca. 120 kr. og du har nu resten af måneden til
> rådighed uden at skulle bruge tiden på sende sms'er samtidig med du har set
> en forhåbentlig god film.

Det er jo helt urimelige minuttakster.

En film: 2 timer af 120 kr -> 1 kr/minut.
Telia-chikane: 1 måned af 120 kr -> 0,27 øre/minut

:->

I øvrigt er 10.000 beskeder jo ikke så meget, det er kun 5,6 timer om dagen
med en sms i minuttet - ikke noget i forhold til en teenager (næsten).

PS: Telias net er rigeligt overbelastet uden decideret misbrug.
--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

Mr.Unlock (05-10-2003)
Kommentar
Fra : Mr.Unlock


Dato : 05-10-03 12:20

det viser bare at telia, hvis de smider dig ud er ude i noget lort, det
rager da overhovedet ikke dem hvad du smser til dig selv eller andre, det er
da ulovlig kontrol af din kommunikation.,


"Thomas²°°³" <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
news:3f7d28cd$0$13186$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3f7cc47e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jo. Men i modsætning til dit forsøg, så vil TDC tjene ca. 2000,- Kr. på
en
> > måned, såfremt afregningen er 20 øre pr sms. Penge fra Telias kasse vel
at
> > mærke. Jeg gir telia 120 Kr. TDC (min primære operatør) får 2000 kr. Er
du
> > med?
>
> Ja - summasummarum, du bliver 120 kr. fattigere ... i stedet for at bruge
en
> måned på det, så gå dog en tur i biffen i stedet for, med billet, popcorn
> osv. så bliver det vel også ca. 120 kr. og du har nu resten af måneden til
> rådighed uden at skulle bruge tiden på sende sms'er samtidig med du har
set
> en forhåbentlig god film.
>
> --
> MVH Thomas
> http://www.jogt.com - live webcam
>
>



Jonas Kofod (05-10-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 05-10-03 13:00

> det viser bare at telia, hvis de smider dig ud er ude i noget lort, det
> rager da overhovedet ikke dem hvad du smser til dig selv eller andre, det
er
> da ulovlig kontrol af din kommunikation.,

Hvis du skriver en kontrakt med dem - betingelser for abn. - og du ikke
overholder dem. Eksempelvis angående hvorledes du må sms'e så er de da i
deres fulde ret til at gøre hvad de må ifølge kontrakten.

Hvis jeg vil tilbyde dig et abn. hvor du kun må sms'e til din tante gratis
(mens du står på hovedet for den sags skyld) - så kan jeg frit sørge for at
du opretholder aftalen i kontrakten. Det er så frit for dig om du vil tegne
abn. ved mig. Men hvis du vælger at indgå aftalen - så rager det mig om du
skriver til din tante eller ej.

Den kontrakt Telia tilbyder siger at du ikke må misbruge det og misbruget er
opstillet i samme kontrakt - så er den jo ikke længere. Det er et tilbud -
man kan tage imod eller lade være.

>ulovlig kontrol af din kommunikation.

Tænk dig lige om



Janner (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 03-10-03 14:16


> mærke. Jeg gir telia 120 Kr. TDC (min primære operatør) får 2000 kr. Er du
> med?
>
> Georg

Ja kan nu fornemme hvor gennemtænkt plat din plan er ??? Suuuk



Nicolai Larsen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai Larsen


Dato : 03-10-03 14:31


"Janner" <ask@me.just> wrote in message
news:3f7d76a9$0$54811$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja kan nu fornemme hvor gennemtænkt plat din plan er ??? Suuuk

Jeg tror han håber på, at blive headhuntet af TDC, til stillingen som
Finansiel Kreativits manager, for hans innovative ideer.

Nicolai



Jørgen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 03-10-03 20:39

Tror du selv på at Telia giver TDC 20 øre pr. sms? ifølge forsyningsloven
(som TDC er under) så SKAL de tilbyde deres konkurrenter 40% rabat på deres
priser... dvs Telia giver MAKS 12 øre pr. sms eller sådan noget... (med
mindre det kun er på PSTN siden)

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f7cc47e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jo. Men i modsætning til dit forsøg, så vil TDC tjene ca. 2000,- Kr. på en
> måned, såfremt afregningen er 20 øre pr sms. Penge fra Telias kasse vel at
> mærke. Jeg gir telia 120 Kr. TDC (min primære operatør) får 2000 kr. Er du
> med?
>
> Georg
>
>



Kasper Bøggild (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bøggild


Dato : 03-10-03 21:29

"Jørgen" <jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f7dd055$0$127$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tror du selv på at Telia giver TDC 20 øre pr. sms? ifølge forsyningsloven
> (som TDC er under) så SKAL de tilbyde deres konkurrenter 40% rabat på
deres
> priser... dvs Telia giver MAKS 12 øre pr. sms eller sådan noget... (med
> mindre det kun er på PSTN siden)

Du blander tingene sammen. De 20 øre er et beløb som mobilselskaberne
afregner internt for at aflevere SMS'er i hinandens netværk. Denne afregning
går begge veje og er altså ikke udelukkende en indtægt som TDC har. De 40%
rabat du snakker om (mener faktisk at det rigtige tal er 21%) dækker rabat
til gensælgere af fastnet.
--
Venlig hilsen
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"



Søren Christensen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 03-10-03 14:17


"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f7caea9$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg påtænker, at udføre et forsøg. Forsøget går ud på, at oprette et telia
> express abonnement eller som de unge kalder det "sms 0 kroner". Tanken er,
> at lade 10000 sms om måneden sende til et af mine tdc mobil abonnementer.
> Formålet er udelukkende, at sende så mange som overhovedet muligt.
Indholdet
> er det samme i alle sms`erne. 300-400 om dagen. Nu melder spørgsmålene
sig:
> Hvad sker der, hvis modtager telefonen er slukket. Kan beskedcentralen
rumme
> 400 sms til den samme abonnenent? Bliver Telia bonnet for sms`erne hos
TDC,
> selvom modtageren ikke får dem?
>
> Georg, der vil sætte express på en prøve.
>
>

Fjols!

Tag dog og læs betingelserne....

Venligst



Jørgen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 03-10-03 20:37

Tror der er en fejl i det du lige har skrevet, for du har skrevet 10.000 på
en mdr... hva er problemet i det? jeg kan hurtigt finde nogle af mine gamle
mobil regninger frem fra TDC hvor jeg har gjort det på *SS* så du skal nok
en del længere op


"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f7caea9$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg påtænker, at udføre et forsøg. Forsøget går ud på, at oprette et telia
> express abonnement eller som de unge kalder det "sms 0 kroner". Tanken er,
> at lade 10000 sms om måneden sende til et af mine tdc mobil abonnementer.
> Formålet er udelukkende, at sende så mange som overhovedet muligt.
Indholdet
> er det samme i alle sms`erne. 300-400 om dagen. Nu melder spørgsmålene
sig:
> Hvad sker der, hvis modtager telefonen er slukket. Kan beskedcentralen
rumme
> 400 sms til den samme abonnenent? Bliver Telia bonnet for sms`erne hos
TDC,
> selvom modtageren ikke får dem?
>
> Georg, der vil sætte express på en prøve.
>
>



Jean (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 03-10-03 21:10

Jørgen skrev:
> Tror der er en fejl i det du lige har skrevet, for du har skrevet 10.000

> en mdr... hva er problemet i det?

10.000 på 30 dage er 333 SMS'er om dagen!!

> jeg kan hurtigt finde nogle af mine gamle
> mobil regninger frem fra TDC hvor jeg har gjort det på *SS* så du skal nok
> en del længere op

Hvordan får folk tid til det... skriver man til sig selv...?

Mvh Jean




Lars Christensen (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 04-10-03 09:38

On Fri, 3 Oct 2003 22:09:32 +0200, "Jean" <askme@ifyouwantit> wrote:

>Hvordan får folk tid til det... skriver man til sig selv...?
>
Når man skriver sms'er med indholdet "ja", "nej", "ok" osv så løber
antallet ret hurtigt op Og det tager jo ingen tid at skrive så
korte beskeder.




--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved
if they had known to 'Duck and Cover'

Flemming (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 04-10-03 11:28

Jean <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
news:3f7dd780$0$54757$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> 10.000 på 30 dage er 333 SMS'er om dagen!!
>
> Hvordan får folk tid til det... skriver man til sig selv...?

Mon ikke også man kan sende gruppe SMS'er eller lange SMS'er som deles op i
flere bidder...

--
Mvh. Flemming
Lejlighed til salg (2V, Herlev)
http://shor.ter.dk/264543405



Jean (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 04-10-03 11:48

Flemming skrev:
> Mon ikke også man kan sende gruppe SMS'er eller lange SMS'er som deles op
i
> flere bidder...

Sikkert, men over 333 beskeder er meget.... Det er en i minuttet i 6 timer i
træk - kedeligt!

Mvh Jean



Lars Christensen (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 04-10-03 12:28

On Sat, 4 Oct 2003 12:47:56 +0200, "Jean" <askme@ifyouwantit> wrote:

>Sikkert, men over 333 beskeder er meget.... Det er en i minuttet i 6 timer i
>træk - kedeligt!
>
Døgnet har jo 24 timer, så du kan nøjes med at sende en hver 4. minut
:)




--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved
if they had known to 'Duck and Cover'

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste