dækning af cykel- forsikri
Fra : Time:\)

Dato : 02-10-03 23:51

Får man dækket sin cykel uanset om man har lås på sin cykel eller ej?

jeg er forsikret hos TopDK og dækning på cykel er ubegrænset........

gt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-10-03 00:12

Time:) skrev:

>Får man dækket sin cykel uanset om man har lås på sin cykel eller ej?

Nej. Forsikringsselskaberne kræver at der er en *godkendt* lås
på, og at denne var aktiveret hvis der er tale om tyveri.

--
Bertel

Fra : Henrik Petersen

Dato : 04-10-03 09:51

> Nej. Forsikringsselskaberne kræver at der er en *godkendt* lås
> på, og at denne var aktiveret hvis der er tale om tyveri.

Men hvis man så ikke har dette og man mister cyklen alligevel, så drøner man
ned i den nærmeste cykelhandler og køber en godkendt kædelås og så siger man
til forsikringsselskabet at der var en kædelås på og man har en kædenummer
og en ekstra nøgle som dokumentation og så er den hjemme, men er vel selv,
lige så råden som forsikringsselskaber selv er, når det kommer til
udbetalinger....

Har selv været ude for at jeg havde indbrud i min bil efter jeg havde været
til træning (amerikansk fodbold) og at træningstøj forsvant sammen med andre
gendstande, alt tøjet var under et år gammelt...så det burde være ewrstattet
til ny pris, men forsikringsselskabet ville kun give 7000 ud af 12000
kroner...jeg tog så ind til sagsbehandleren og snakkede med hende, hun var
ikke til at stikke i, det ende med at jeg sagde til hende at hun jo bare
kunne skaffe at det der var i bilen, da jeg ikke ville have de 7000.- og så
gik jeg, men jeg nåede ikke så langt(næsten døren) da jeg så fik et tilbud
på 10500...12000 minus selvrisiko og den tog jeg....så man er nød til at
være hård...

henrik