Udsende logoer (en masse)
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-10-03 14:02

Jeg har en lang liste af numre der skal have tilsendt et operatørlogo
via SMS, hvordan ordner jeg det nemmest.

Jeg har en Nokia 7650 med infrarød forbindelse til min PC, men hvilken
software kan anbefales? Der er tale om en hel del (danske
telefonnumre), så en løsning med at sidde og indtaste dem manuelt er
ikke helt brugbar.

Logoerne har jeg i LogoManager-format - og der er tale om 2
forskellige logoer. Det der er problemet er altså at få udsendt dem
mere eller mindre automatisk, via et alm. SIM-kort og en Nokia 7650
med infrarød forbindelse.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : sko12345

Dato : 02-10-03 14:38

"Lasse Hedegaard" skrev d. 02-10-03 14:02 dette indlæg :
> [...]
>
> --
> http://www.simlock.dk/
> - også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Hej, du skriver logoerne er i logomanager format, har du så
logomanager???

Jeg har en N6100, et datakabel og logomanager 1.3. Med dette er det
muligt, at sende logoer til flere telefoner, selvom programmet egentligt
ikke undestøtter N6100.

Man kan i menuen for afsend logo vælge at sende til numre i telefonbogen
på telefonen, herefter "importerer" programmet telefonbogen og man
markere blot alle de numre man ønsker sendt til og trykker afsend.
Derefter går programmet i gang med at sende. Jeg ved ikke med sikkerhed
om det er muligt via ir og dette er muligt med en N7650.

Eneste "ulempe" er at det koster en sms for hver afsendt logo.

Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-10-03 14:48

sko12345 skrev:

>Hej, du skriver logoerne er i logomanager format, har du så
>logomanager???

Nej - men det kan jeg jo købe.

> [...]
>Derefter går programmet i gang med at sende. Jeg ved ikke med sikkerhed
>om det er muligt via ir og dette er muligt med en N7650.

Det må jeg kigge på. Jeg har også en Nokia 3310 med datakabel som
eventuelt kunne bruges.

>Eneste "ulempe" er at det koster en sms for hver afsendt logo.

Ikke nødvendigvis

Takker, jeg kigger på LogoManager...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : sko12345

Dato : 02-10-03 15:14

Lasse Hedegaard skrev:
> Nej - men det kan jeg jo købe.

Ikke fordi jeg vil opfordre til ulovligheder, (dem er der jo nok af i
gruppen) .

Men prøv og kig på:

http://kalo.host.sk/

Det kan ske du kan finde noget du kan bruge, og så må du jo vurdere din
samvittighed.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-10-03 21:47

sko12345 skrev:

>Man kan i menuen for afsend logo vælge at sende til numre i telefonbogen
>på telefonen, herefter "importerer" programmet telefonbogen og man
>markere blot alle de numre man ønsker sendt til og trykker afsend.

Uha...

Jeg har ikke numrene liggende i telefonen, der er tale om MANGE numre.
Jeg har dem kun liggende i en database, hvor jeg selvfølgelig kan lave
et udstræk. Kan man ikke sætte LogoManager til at sende til en liste
der ligger på PCen (en txt-fil eller lignende). Løsningen med
telefonbogen fra telefonen kan ikke bruges.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : sko12345

Dato : 03-10-03 09:16

"Lasse Hedegaard" skrev d. 02-10-03 21:47 dette indlæg :
> [...]
> der ligger på PCen (en txt-fil eller lignende). Løsningen med
> telefonbogen fra telefonen kan ikke bruges.

HEHE.

Måden som logomanager "importerer" numrene er gennem en kommasepereret
fil, så hvis du som du selv skriver, laver et udtræk fra din database i
en kommasepereret fil, er det bare lige at klippe en streng ud og smide
numrene ind i afsender feltet og trykke afsend. Jeg har dog ingen ide om
hvor lang en sådan streng må/kan være.

Formen på filen er:

+4598163636,+4598163636,+4598120184,+4598120184,+4598122111,+4598122111

Standard kommasepereret.

Af ren nysgerighed. Har du et Telia Express abonnement??

Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-03 10:50

sko12345 skrev:

>Måden som logomanager "importerer" numrene er gennem en kommasepereret
>fil

Hmm, det kan jeg ikke finde. Det var nu sådan jeg først læste hvad du
skrev (for det ville da være en smart funktioner), men efter
nærlæsning er det ikke det du skriver - og jeg kan heller ikke finde
funktionen - kun import af telefonens telefonbog.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-03 11:02

sko12345 skrev:

>er det bare lige at klippe en streng ud og smide
>numrene ind i afsender feltet og trykke afsend.

Lasse, så læs dog hvad han skriver

Takker, jeg prøver.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : sko12345

Dato : 03-10-03 12:11

"Lasse Hedegaard" skrev d. 03-10-03 11:02 dette indlæg :
> Lasse, så læs dog hvad han skriver

HEHE, måske var det lidt kryptisk skrevet, men meningen var der da.

> Takker, jeg prøver.

Det var så lidt. Hvis du får det til at virke, er jeg interessert i at
høre hvor mange numre det er muligt at sende til af gangen, hvis du
ville være så venlig at poste et indlæg om det.

Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-03 12:37

sko12345 skrev:

>Det var så lidt. Hvis du får det til at virke, er jeg interessert i at
>høre hvor mange numre det er muligt at sende til af gangen, hvis du
>ville være så venlig at poste et indlæg om det.

Man kan skrive 4096 tegn i feltet, dvs. 454 numre, hvis man skriver
dem således (hvilket man godt kan):

12345678,12345678,12345678,12345678

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : sko12345

Dato : 03-10-03 12:45

"Lasse Hedegaard" skrev d. 03-10-03 12:37 dette indlæg :

> Man kan skrive 4096 tegn i feltet, dvs. 454 numre, hvis man skriver
> dem således (hvilket man godt kan):

Kan program og telefon godt håndtere at sende 454 sms'er efter hinanden?

Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-03 13:09

sko12345 skrev:

>Kan program og telefon godt håndtere at sende 454 sms'er efter hinanden?

Det kan jeg ikke svare dig på endnu, jeg skal ikke sende dem endnu...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-10-03 16:50

Søren skrev:

>Kan program og telefon godt håndtere at sende 454 sms'er efter hinanden?

Ja. Det endte med jeg brugte en Nokia 6210, det kørte noget mere
stabilt end med 3310eren.

Der blev sendt 4-6 SMSer pr. minut, ikke alverden, men det kørte
stille og roligt.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens MC60 og C60 (samt M55, C55 og S55)...