Køb online - Butik lukket
Fra : Karsten Krambs

Dato : 02-10-03 11:01

En ven har købt en mobil tlf. online hos nedenstående forhandler.
Hun indbetalte via net bank 2000kr. Firmaet er siden da lukket, og
varen er ikke dukket op, ej heller er pengene refunderet (som aftalt
ved telefon henvendelse).

Hvordan står hun - kan man gøre noget ?!?

http://www.ycom.dk/

Young Communication I/S
mail: kontakt@ycom.dk

CVR: 26 89 72 03
Bank: Danske Bank
Reg.nr.: 3429
Konto nr.: 3429565197

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 11:05

"Karsten Krambs" <snabelulrich@@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ved telefon henvendelse).
>
> Hvordan står hun - kan man gøre noget ?!?

Har hun prøvet at ringe til dem:

Domænenavn:ycom.dk
Registreret:2002-03-05

Registrant:

Handle:Y86-DK
Navn:Ycom
Adresse:Bredgade 13C
Adresse:Veddelev
Postnr. & by:4000 Roskilde
Land:Danmark
Telefon:+45 40 61 06 61

Fuldmægtig:

Handle:Y87-DK
Navn:Ycom
Att.:Morten Terp
Adresse:Bredgade 13C
Postnr. & by:4000 Roskilde
Land:Danmark
Telefon:+45 40 61 06 61

Betaler:

Handle:Y87-DK
Navn:Ycom
Att.:Morten Terp
Adresse:Bredgade 13C
Postnr. & by:4000 Roskilde
Land:Danmark
Telefon:+45 40 61 06 61

--
mvh/rg. Christian

Fra : Karsten Krambs

Dato : 02-10-03 11:11

On Thu, 2 Oct 2003 12:04:44 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Har hun prøvet at ringe til dem:

ja

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-10-03 11:12

"Karsten Krambs" <snabelulrich@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> varen er ikke dukket op, ej heller er pengene refunderet (som
> aftalt ved telefon henvendelse).
>
> Hvordan står hun - kan man gøre noget ?!?

Hvad siger Morten Terp ?
Er han stoppet med at tage telefonen?

Morten Terp
Bredgade 13c
4000 Roskilde

TLF: 40 61 06 61

Tror pengener er væk Det var vist resultatet med teleimport.dk,
hvor folk også betalte på forhånd.

Moralen (som ikke kan bruges til meget lige nu) er ALDRIG at betale
forud. Benyt kreditkort eller efterkrav.

Hvad siger banken?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Rune Wold

Dato : 02-10-03 11:44

Karsten Krambs <snabelulrich@@hotmail.com> wrote in

[klip]

> Hvordan står hun - kan man gøre noget ?!?
>
> http://www.ycom.dk/
>
> Young Communication I/S
> mail: kontakt@ycom.dk

Hvis der er tale om et I/S (interessentskab), så kan hun rette sit krav mod
enhver af selskabets interessenter (ejerne), da de hæfter principalt,
personligt og solidarisk for interessentskabets forpligtelser.

/Rune Wold

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-10-03 13:03

"Rune Wold" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sit krav mod enhver af selskabets interessenter (ejerne), da de
> hæfter principalt, personligt og solidarisk for

Ifølge www.cvr.dk er det netop et Interessentskab.

og det er en
Nicolai Thomsen
Bredgade 13C
4000 Roskilde
som er opgivet som adresse.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 13:05

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message
> "Rune Wold" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nu er der så komme to personer frem som kan riskere at hæfte:

Nicolai Thomsen og Morten Terp begge Bredgade 13C

--
mvh/rg. Christian

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 02-10-03 14:09

> Nu er der så komme to personer frem som kan riskere at hæfte:

Ikke "kan risikere at hæfte", men "SOM hæfter" med hele deres personlige
formue.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-03 14:20

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Ikke "kan risikere at hæfte", men "SOM hæfter" med hele deres personlige
> formue.

Kunne fremgangsmåden så ikke være:

- Anbefalet brev til begge personer med kravet og en frist
- opfyldes kravet ikke inden fristen bliver sagen politianmeldt

--
mvh/rg. Christian

Fra : Per Christoffersen

Dato : 02-10-03 14:26

> Kunne fremgangsmåden så ikke være:
>
> - Anbefalet brev til begge personer med kravet og en frist
> - opfyldes kravet ikke inden fristen bliver sagen politianmeldt

Politianmeldelsen giver vidst ikke noget.
Opfyldelsen af kravet skal via domstolene i et civilt søgsmål.

Der skal først etableres et grundlag for inddrivelse, - dvs. enten en
tilkendegivelse fra en af d'herrer om at de erkender at skylde beløbet,
eller en domsfældelse på det.

Herefter kan inddrivelse ske via fogedretten.

Hvis nedlæggelsen af firmaet skyldes en konkurs, som dækker begge (eller
alle), deltagere i I/S-et, så er det bare at stille sig op i køen af
kreditorer, og håbe, at der bliver noget tilovers...

/Per

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 02-10-03 14:57

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis nedlæggelsen af firmaet skyldes en konkurs, som dækker begge (eller
> alle), deltagere i I/S-et, så er det bare at stille sig op i køen af
> kreditorer, og håbe, at der bliver noget tilovers...

Ja, hvis man er så uheldig at alle interessenterne er gået personlig
konkurs.
Under alle omstændigheder er mulighederne bedre end, hvis det havde været et
ApS eller A/S.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 02-10-03 15:01

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis man er så uheldig at alle interessenterne er gået personlig
> konkurs.

Det var lige præcis det jeg tænkte på. Det fremgik måske ikke så klart...

> Under alle omstændigheder er mulighederne bedre end, hvis det havde været
et
> ApS eller A/S.

Det kommer helt an på de personer der står bag. Men det er rigtigt at der er
flere skud i bøssen.

/Per

Fra : Daniel S.

Dato : 02-10-03 20:15

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Politianmeldelsen giver vidst ikke noget.

Jo, hvis man kan sandsynliggøre at der er tale om bedrageri. Og det kan det
jo nemt være, hvis fx firmaet har taget imod mange forudbetalinger, og
derefter "gået konkurs". Omvendt kan det selvfølgelig også være at firmaet
er gået i "naturlig" konkurs.