Harddisk vrøvl i Wallstreet
Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-10-03 21:21

Jeg har netop købt en ny HD til min Wallstreet (PDQ) PowerBook. I
forbindelse med installeringen af denne er jeg stødt på følgende
problem:

Jeg har klonet min oprindelige 4 GB HD til den nye vha Carbon Copy
Cloner og et expansion bay monteret med den nye 10 GB HD.
Når jeg forsøger at boote fra den nye (nu monteret i maskinen) får jeg
en Open Firmware meddelelse:

"DEFAULT CATCH!, code=FFF00700 at %SRR0: 01C00CB0 %SRR1: 0008370

Open Firmware, 2.0.1
To continue booting the MacOS type:
BYE<return>
To continue booting from the default boot device type:
BOOT<return>
For Open Firmware serial I/O type:
TTYA IO<return>
ok
0 >"

Vælger jeg den første mulighed, får jeg det blinkende diskettesymbol.

Vælger jeg den anden får jeg flg. meddelelse:
0 > boot CLAIM failed

Og vælger jeg den tredie mulighed går skærmen helt i sort og maskinen må
resettes.

Jeg ved at HD'en virker for jeg har haft installeret et nyt OS X på den,
men det vil spare mig for mange timers filflytning, hvis jeg bare kunne
klone mit gamle system.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

/Thomas
--
All hail the spotted kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-10-03 23:51

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig?
Nå, ikke!
RTFM!!!
En Wallstreet er en Old World maskine (hrmpf!) og derfor skal man efter
overstået kloning velsigne sin mål disk...
Og det er ikke engang løn!