kold radiatorer
Fra : Allan

Dato : 01-10-03 20:44

Hej,

Nogen som kan hjælpe...
3 af mine 8 radiatorer er kolde. Der er luftet ud og vand nok på systemet.
Jeg har prøvet at tage termostaten af og rykke stiften frem og tilbage. Jeg
har også banket lidt på røret ved siden af stiften, men heller ingen
succes med det!

Er der andet jeg selv kan gøre... før en vvs-mand tilkaldes?

Hilsen
Allan

Fra : Jørgen

Dato : 01-10-03 20:48

Prøv at skrue stiften af. Der kommer kun få dråber vand. Hvis det hjælper så
køb en ny stift. (pakdåse)

Hilsen
Jørgen

Fra : //zigge

Dato : 01-10-03 20:50

> [...]
> succes med det!
>
> Er der andet jeg selv kan gøre... før en vvs-mand tilkaldes?

Du skal ikke rykke stiften ud, den skal komme ud af sig selv!
Prøv med en lille hammer (meget lille) og giv røret ved siden af ventilen et
par solide dask (med en lille hammer) og se om ikke stiften kommer ud nu?
Ellers kan du prøve at opvarme ventilen med en varmeblæser, det kan måske
hjælpe den igang...

Mvh
//zigge

Fra : Marianne

Dato : 01-10-03 22:03

> [...]
> succes med det!
>
> Er der andet jeg selv kan gøre... før en vvs-mand tilkaldes?

Et forslag er også at sætte fuldt blus på anlægget en times tid, således at
vandet får cirkuleret lidt rundt. Åbn alle ventiler på max og knap skjorten
op

marianne

Fra : M. G. Nielsen

Dato : 02-10-03 07:18

Jeg plejer at trykke stiften ind i stedet for at hive den ud. hvis du
trykker (ikke slår) den ind med en hård genstand ca 20 gange plejer det at
kunne løsne den.

Mvh. Morten

Fra : Jan Andersen

Dato : 02-10-03 07:36

> [...]
> succes med det!
>
> Er der andet jeg selv kan gøre... før en vvs-mand tilkaldes?

Hej Allan.

Jeg har selv haft problemet med et par Danfoss radioator ventiler, og det er
ikke svært at fikse det.

Tag stiften af, når du kiger ind i hullet hvor stiften har siddet, kan du se
en lille trykplade, tag en lille skruetrækker og pres den fra side til side
et par gange, så plejer den at slippe. Den med den lille hammer plejer også
at virke

Danfoss har et reperations sæt til ventilhuset, ved ikke hvad det koster, da
jeg skifter hele ventil huset i stedet. Rygterne vil vide at det for nogle
år siden var en fejlproduktion

//Jan

Fra : Calle.

Dato : 02-10-03 09:49

Allan wrote:
> [...]
> systemet. Jeg har prøvet at tage termostaten af og rykke stiften frem
> og tilbage. Jeg har også banket lidt på røret ved siden af stiften,

Ja sku stiften af, det kan gøres uden at der kommer vand. Gør den gangbar,
og monter den igen.

Dette sker fordi folk skruer radiatoren ned, om sommeren, så kan den ikke
stå og arbejde, og gror så fast. Lad den stå hvor den plejer, og sluk så på
pumpen, eller hanen der går ind til huset, så kan den nemlig stadig stå og
vandre, uden du bruger varme

--
Calle

Fra : Jørgen

Dato : 02-10-03 10:03

Nå mon ikke stiften vil være lukket ved den varme sommer vi har haft. Hvis
stiften har sat sig fast koster det ca. 40 kr. at få en ny

Hilsen
Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 02-10-03 10:09

Jørgen wrote:
> Nå mon ikke stiften vil være lukket ved den varme sommer vi har haft.

Der er altid nogle dage/nætter, hvor der er koldere end din indstillig, så
vil den førsøge at regulere, og det er nok til den ikke sætter sig. Jeg har
ihvertfald ikke problemet.

--
Calle

Fra : Jørgen

Dato : 02-10-03 21:22

Mine sidder heller ikke fast og jeg har skruet ned

Hilsen
Jørgen