Interessant musikspørgsmål
Fra : Lucas Jensen

Dato : 01-10-03 18:21

Jeg har længe tænkt over følgende:
Som alle andre er der naturligvis noget musik som jeg er helt vild
med. Men samtidig med det ved jeg også, at der findes SÅ meget mere
musik der minder om det jeg kan lide, men jeg ved bare ikke hvor jeg
skal finde det.
Har man mulighed et eller andet sted af kunne angive en slags
musikprofil som fortæller hvad slags musik man kan lide og derefter
kan man finde al musik der matcher denne type.
Nu kan jeg fx godt lide noget musik hvor man tydeligt kan høre
trommerne. Dog skal det ikke være techno-stilen. Hvilke kunstnere og
hvilke numre indeholder dette. Hvordan kan man finde ud af det?
Dette er bare et lille eksempel.
Ofte kan jeg godt lide kun enkelte numre fra en kunster. Det kan fx
være Alice Cooper med Poison. Al andet musik han laver syns jeg er
bras, men det nummer er bare kanon.
Altså, hvordan kan man finde frem til mere af den slags musik som man
er vild med. Man kan jo ikke gå ud og købe alle CD'er for så at lytte
dem igennem

Håber I forstår spørgsmålet.

På forhånd tak,

Lucas

Fra : S. Sørensen

Dato : 01-10-03 18:46

"Lucas Jensen" <lucasjensen@yahoo.dk> wrote in message
<SNIP>
> Ofte kan jeg godt lide kun enkelte numre fra en kunster. Det kan fx
> være Alice Cooper med Poison. Al andet musik han laver syns jeg er
> bras, men det nummer er bare kanon.
<SNIP>

OT: BLASFEMI!... Har du da hørt alt hvad han har lavet fra midt i 60'erne og
frem til "The Eyes of Alice Cooper" som lige er udkommet?

Steinbjørn

Fra : Mikael Schøler

Dato : 01-10-03 21:00

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> wrote in
message news:blf424$a46$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
og
> frem til "The Eyes of Alice Cooper" som lige er udkommet?

Altså.. sådan en udtalelse skal komme med en smiley.. eller synes jeg den er
lige grov nok.. Manden har jo ret til at mene det er noget bras.

Mikael

Fra : S. Sørensen

Dato : 02-10-03 08:33

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
er
> lige grov nok.. Manden har jo ret til at mene det er noget bras.

ok ok ok... Jeg tilføjer så en smiley ;)

Steinbjørn

Fra : Rasmus

Dato : 02-10-03 07:51

Prøv den nye metallica skive.

Fra : Susanne

Dato : 02-10-03 14:01

> [...]
> med. Men samtidig med det ved jeg også, at der findes SÅ meget mere
> musik der minder om det jeg kan lide, men jeg ved bare ikke hvor jeg

Nu ved jeg godt at det ikke er helt det samme, men jeg har indimellem haft
succes med at gå ind på amazon.com /amazon.co.uk og søge efter forskellige
ting, som jeg kender i forvejen (det være sig bøger, musik eller whatever).
Nederst på siden under f.eks. et specifikt album er der en liste med denne
titel : "Customers who bought titles by [name of artist] also bought titles
by these artists". På den måde kan man få en idé om hvad andre med samme
musiksmag også kan lide.....
Du kan jo prøve det og se, men du kan desværre ikke søge på enkelte numre,
kun albums....

Mvh.
Susanne.

Fra : Peter G

Dato : 02-10-03 23:38

Lucas Jensen skrev:

> Altså, hvordan kan man finde frem til mere af den slags musik som man
> er vild med. Man kan jo ikke gå ud og købe alle CD'er for så at lytte
> dem igennem

Du kan evt. oprette en konto hos Amazon.* (.co.uk, .com), registere og
graduere de plader du ejer og se hvilke anbefalinger de så giver.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).